Brand in station Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Re: Brand in station Herentals

Bericht door melle »

LML schreef:
dentheo schreef:
Steven schreef:Van de L29 tussen Herentals en Aarschot blijft enkel de aansluiting in Herentals over, niets anders aan te doen.

Ja ik heb op Google even het kanaal overvlogen.... de spoorlijn erlangs loopt daarop slechts tot de containerterminal van Nike.... niet zo heel ver van Tessenderlo, maar toch ontbreekt er een aansluiting om al die fabrieken langs daar te "voeden".

Misschien na deze "gebeurtenis" genoeg druk op de ketel om die paar kilometer aan te leggen....
Van L29 Herentals-Aarschot ligt er enkel nog spoor tussen Herentals en Morkhoven (zijn maar een paar km). De rest is fiets- & wandelpad.

De lijn langs het Albertkanaal is L207 Herentals-Zittaart (Meerhout) (= tot aan de Nike-fabriek).

Dat stukje aanleggen tussen L207 en L17 (Tessenderlo-Diest) zou een heel goed idee zijn, zo ontstaat er een goederenlijn tussen Herentals en Diest, als er (weer) iets zou mislopen in de Kempen...
Dit is niet zon goed idee.
Er is enkelspoor en dat over een lange afstand, de maximum snelheid is volgens mij 40km/h, wat dus traag is, ook voor cargo.
En reken daar nog eens alle onbewaakte overwegen bij, dan heb je al een heel lijstje.

Waarom niet gewoon via Lier vaan L16?
Er komt nog eens bij dat je een heel rangeer maneuver moet doen aan herentals kanaal, en er is enkel toegang vanaf de kant van het station...
LML

Bericht door LML »

melle schreef:Er komt nog eens bij dat je een heel rangeer maneuver moet doen aan herentals kanaal, en er is enkel toegang vanaf de kant van het station...
Off topic: Daarom dat ik in een ander topic vermeld heb (en me nog steeds afvraag) dat het al of niet waar is dat er hier een boogje komt van een 100-tal m, zodat dat hele gedoe met rangeringen niet meer moet gebeuren. En als ik me goed herinner, was vooral Crossrail (DLC) maar ook B-Cargo zelf vragende partij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML

Bericht door LML »

kuifje_007 schreef:Beste reizigers tussen Herentals en Lier,

Hoe gaan jullie in de komende weken van Herentals naar Turnhout?

Ik heb twee keer geprobeerd met de trein van Lier naar Herentals en dan met de pendelbus naar Turnhout en daarvandaan de bus naar Tilburg. Toen kwam ik wat later op het werk, dat is niet zo erg. Maar bij de terugkomst ben ik veel later thuis omdat er geen aansluitingen waren tussen de pendelbus en de trein. Toen de pendelbus in Herentals aankwam, was de trein zojuist vertrokken en moest ik een half uur wachten! Toen ben ik maar met de auto naar Turnhout gegaan en vervolgens met de bus naar Tilburg. Het is wel jammer dat ik mijn treinabonnement van 3 maanden nog niet veel heb kunnen gebruiken. :(
En ik moet je teleurstellen: treinverkeer tussen Turnhout en Herentals zal niet voor de volgende 2 weken zijn...
Hopelijk bolt er wel iets vanaf het begin van het schooljaar...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo

Bericht door dentheo »

melle schreef:
LML schreef: Dat stukje aanleggen tussen L207 en L17 (Tessenderlo-Diest) zou een heel goed idee zijn, zo ontstaat er een goederenlijn tussen Herentals en Diest, als er (weer) iets zou mislopen in de Kempen...
Er is enkelspoor en dat over een lange afstand, de maximum snelheid is volgens mij 40km/h, wat dus traag is, ook voor cargo.
En reken daar nog eens alle onbewaakte overwegen bij, dan heb je al een heel lijstje.

Er komt nog eens bij dat je een heel rangeer maneuver moet doen aan herentals kanaal, en er is enkel toegang vanaf de kant van het station...
Het ontbrekend stukje is slechts 2 km lang want er ligt al spoor 2 km verder langs het kanaal, net aan de splitsing (even Googlen)..... de containerterminal van Nike ligt dichter bij Tessenderlo dan bij Herentals...

Bocht bij Herentals zoiu ook netjes zijn...
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Bericht door melle »

Ik vrees dat daar geen plaats is, want de brug zit helemaal in de weg.
Bibke

Bericht door Bibke »

Ik weet van een TB dat daar een aanpassing gaat komen.
Als ik me niet vergis zal het zo zijn dat men vanuit Antwerpen dan rechtstreeks kan afdraaien richting Laakdal (Nike).
dentheo

Bericht door dentheo »

Kan denk ik zeer gemakkelijk, daar lijken mij geen problemen van hoogteverschillen , het wissel ligt niet zo ver van de lijn van Antwerpen. Geen wegen, eerste overweg na paar honderd meter prachtig. Waar blijft Infrabel ??
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Bericht door melle »

Er zullen nog wat onteigingen moeten gebeuren...
Bibke

Bericht door Bibke »

melle schreef:Er zullen nog wat onteigingen moeten gebeuren...
Die zijn opgestart of gaan opgestart worden.
Vandaar de protesten en de zwarte vlaggen van de betrokken bewoners en landbouwers.
pietje

Bericht door pietje »

Bibke schreef:
melle schreef:Er zullen nog wat onteigingen moeten gebeuren...
Die zijn opgestart of gaan opgestart worden.
Vandaar de protesten en de zwarte vlaggen van de betrokken bewoners en landbouwers.
Is dat niet meer om de prijs op te drijven, die zwarte vlaggen :mrgreen:
pietje

Bericht door pietje »

dentheo schreef:
melle schreef:
LML schreef: Dat stukje aanleggen tussen L207 en L17 (Tessenderlo-Diest) zou een heel goed idee zijn, zo ontstaat er een goederenlijn tussen Herentals en Diest, als er (weer) iets zou mislopen in de Kempen...

Het ontbrekend stukje is slechts 2 km lang want er ligt al spoor 2 km verder langs het kanaal, net aan de splitsing (even Googlen)..... de containerterminal van Nike ligt dichter bij Tessenderlo dan bij Herentals...

Bocht bij Herentals zoiu ook netjes zijn...
Dat is toch iets meer dan 2km, en nog te weten dat de aansluiting tot aan het kanaal (waar de zoutschepen van TC Ham gelost worden) sinds enkele jaren opgebroken is. Die aansluiting was trouwens naar een privé spoor van Tessenderlo Chemie, niet naar de Infrabel lijnen.
Dit privéspoor is niet meer in gebruik door TC, enkel nog voor de lokale railbike van VVV Tessenderlo
melle

Bericht door melle »

Ik ben er echt geen voorstander voor, het zal je maar eens overkomen worden, onteigend worden voor een mini cargospoorlijn waar nog niet eens elke dag een trein rijdt..
Bibke

Bericht door Bibke »

melle schreef:Ik ben er echt geen voorstander voor, het zal je maar eens overkomen worden, onteigend worden voor een mini cargospoorlijn waar nog niet eens elke dag een trein rijdt..
Gans die zone wordt onteigend dus heeft men plaats genoeg om het lijntje door te trekken.
dentheo

Bericht door dentheo »

melle schreef:Ik ben er echt geen voorstander voor, het zal je maar eens overkomen worden, onteigend worden voor een mini cargospoorlijn waar nog niet eens elke dag een trein rijdt..
Ik denk dat er voor een mini-oplossing praktisch geen onteigeningen waren nodig geweest.
Iemand een plan van wat ze allemaal zinnens zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Bibke

Bericht door Bibke »

Plaats reactie