De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Joris
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Joris »

Hallo,
Doet het gerucht nog steeds de ronde dat er in september een pak klassieken zouden sneuvelen?
Ik hoop van niet, en de kans lijkt me ook klein, maar je weet maar nooit...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bart schreef:
HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende

2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)

defect aan een ram AM 96's ?

greetz 2302
Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?
2 ICP treinen rijden in de week door naar Blankenberge, en dat is het materiaal dat normaal afwisselend een ICG en ICP trein doet. Door die 2 treinen die door rijden naar Blankenberge, en in de late avond terug keren van Blankenberge naar Antwerpen, hebben ze een extra stam nodig.
Blijven die klassieken dan tot en met de laatste week van augustus bollen?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
stefke

Bericht door stefke »

deze morgen op me stoptrein was de 153 terug van dienst (Lichtervelde 6u33 - Brugge 6u51)
zou dat groentje bij haar volgend onderhoud geschrapt worden????????????
omdat er langs buiten niets veranderd is en haar laatste onderhoud ergens in 2002 was
dat zelfde stelleke heb ik gisteren avond bij ons in Lichtervelde op foto nog kunnen zetten (voor het te laat is)
AM'er

Bericht door AM'er »

Het stelletje 153 is m'n favouriete motorstel. Het is gewoonweg de oudste reizigerstrein van gans België. Ik vrees echter dat veel treintreizigers die "groentjes" liefst van al bij het oud ijzer zien belanden.

Gemiddeld duurt het 9 jaar tussen de laatste kastrevisie en definitieve schrapping. De 8 geschrapte motorstellen zijn zo aan hun einde gekomen. Als deze lijn wordt doorgetrokken zullen in 2010 alle klassiekjes met K 2001 sneuvelen, in 2011 alle met K 2002, enz... In 2006 en 2007 zijn nog enkele klassiekjes gereviseerd (oa. de 178-210-158-212-...) Dit zou betekenen dat de laatste AM62-65 ergens in 2016 verdwijnt.

Verdwijnen zullen ze zeker :( , maar als dit op bovenstaande wijze zal gaan, blijft een groot vraagteken
stefke schreef:deze morgen op me stoptrein was de 153 terug van dienst (Lichtervelde 6u33 - Brugge 6u51)
zou dat groentje bij haar volgend onderhoud geschrapt worden????????????
omdat er langs buiten niets veranderd is en haar laatste onderhoud ergens in 2002 was
dat zelfde stelleke heb ik gisteren avond bij ons in Lichtervelde op foto nog kunnen zetten (voor het te laat is)
stefke

Bericht door stefke »

deze avond was de 154 van dienst voor trein 688 (Brugge 18u07 - Kortrijk 18u58)
AM'er

Bericht door AM'er »

Vandaag in het stel 178 gereisd.

Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik het stel zag binnenkomen in het station.
Volledig (ramen inclusief) overspoten met grafitti.

De 178 is één van de weinige klassieke stellen die grafittivrij is (was).
Eind 2006 kreeg het nog een compleet nieuwe rode verflaag.

Welke onnozelaars houden zich hier in godsnaam mee bezig?
Snaaip

Bericht door Snaaip »

AM'er schreef:Vandaag in het stel 178 gereisd.

Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik het stel zag binnenkomen in het station.
Volledig (ramen inclusief) overspoten met grafitti.

De 178 is één van de weinige klassieke stellen die grafittivrij is (was).
Eind 2006 kreeg het nog een compleet nieuwe rode verflaag.

Welke onnozelaars houden zich hier in godsnaam mee bezig?
Deze?

Getrokken vandaag in Roeselare. Ik weet precies niet welke nummer het stel had. Al kijkend naar mijn datum, zou dit de P-trein zijn (8990).
Laatst gewijzigd door Snaaip op 29 aug 2009, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AM'er

Bericht door AM'er »

ja, het is effectief de 178.
juist zo'n mooi bordeaux treinstel :(
Snaaip

Bericht door Snaaip »

AM'er schreef:ja, het is effectief de 178.
juist zo'n mooi bordeaux treinstel :(
Het is best jammer dat zo iets gebeurd. Maar ik wil gerust toegegeven dat het toch wel mooi geschoten kan worden. Wat effecten toevoegen, wat voorwerpen vermijden (alles dat modern uitziet) en je hebt een pracht plaat. Maar troost u, hij zal wel zijn kleurtje terug krijgen. Wie weet, nog mooier dan voordien. :wink:
Teach2

Bericht door Teach2 »

Deze?
Gelieve hier geen foto's van treinen met graffiti te posten: de 'artiesten' hebben namelijk niks liever dan dat hun 'werk' hier of op andere plaatsen op het net wordt tentoongesteld, op die manier worden ze dus juist aangemoedigd om verder te doen...
Steven

Bericht door Steven »

Inderdaad we hebben het daar al eerder over gehad. Die spuiters hebben niets liever dat jij een foto maakt en hem online zet, das voor hen het grootste verlangen. Jij bezorgd ze als het ware een orgasme. Voor mij is al dat spuitwerk op een trein niets anders dan vuiligheid. Hoe sneller het weg is hoe beter.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die zal zo niet lang rijden veronderstel ik. Heb in Denderleeuw paar jaar terug een P gezien met zo een rijtuig. Deze trein wijkt daar elke avond uit. De volgende keer dat ik er kwam was het rijtuig ervantussen (en de trein korter).
Snaaip

Bericht door Snaaip »

De artiesten zijn zo niet in elkaar gebouwd, geloof mij maar. Ik ben tussen dit soort volk opgegroeid geweest (niet dat ik zo ene ben) en weet dat zijn het doen voor fun. Alles moet onder graffiti want zo leven ze en zo hebben ze hun fun eraan. Ook al hanger camera's of andere dergelijke iets, ze negerne het (zie de Menenpoort in Ieper). Toch excuseer voor het posten van de foto, maar wat jij zegt heeft geen enkele zin. Want het is eenmaal niet zo. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

tja snaaip je moet verstaan dat de meeste mensen hier op het forum iets hebben tegen dat soort mensen he. Ik snap ook de zin er niet van, de dag van morgen dat ik hun huis zo beklad kan ik me maar beter verstoppen maar zelf mogen die gasten alles onderspuiten, het is een soort mensen dat meestal enkel iets voor een kick doet en dus eerder verslaafd zijn. Zo een mensen boetes geven helpt gedeeltelijk maar ze zouden gratis te werk moeten gesteld worden om alles terug te verwijderen ook.
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Steven schreef:tja snaaip je moet verstaan dat de meeste mensen hier op het forum iets hebben tegen dat soort mensen he. Ik snap ook de zin er niet van, de dag van morgen dat ik hun huis zo beklad kan ik me maar beter verstoppen maar zelf mogen die gasten alles onderspuiten, het is een soort mensen dat meestal enkel iets voor een kick doet en dus eerder verslaafd zijn. Zo een mensen boetes geven helpt gedeeltelijk maar ze zouden gratis te werk moeten gesteld worden om alles terug te verwijderen ook.

Ik begrijp het zeer. Maar wat ik enkel wilt duidelijk maken, dat zij het niet doen om hun werken gewaardeerd te zien. Nee, omdat ze niks anders hebben van leven. Ze vervelen zich, ze gaan spuiten. Of ze krijgen geen aandacht. Of de "Flikken" irriteren hen, ze gaan spuiten. Of! Het ergste. Ze lokken elkaar op. Zoals "Wedden dat je het niet durft, mietje". En voila, ze spuiten. Ik denk dat de staat eens beter moet denken aan dit soort volk. Geef hen afgedankte stellen, afgedankte gebouwen. Laat hen goed "taggen" en wanneer alles vol is, terug wit en ze kunnen herbeginnen. Als iedere buurt een muur vrij geeft waarop men kan spuiten, is de kans groter dat de treinen, monumenten, enz enz, met rust gelaten worden. de staat haat gewoon dit volk, geeft hen boetes maar die boetes helpt niks. In tegendeel, het gaat slechter. Idem voor skaters. Ze skaten op de weg, omdat ze niks anders hebben. In Ieper hadden we ook zone plaag. Nu hebben ze een complete park waar ze kunnen skaten, en wij hebben er geen last van.
Plaats reactie