Controles door treinbegeleider bij het begin van een dienst
Controles door treinbegeleider bij het begin van een dienst
Vanmorgen zag ik een treinbegeleidster de deuren van een trein één na één openen. Vervolgens schreef zij iets op een formulier.
Is dit een standaard controleprocedure bij het begin van een dienst?
Is dit een standaard controleprocedure bij het begin van een dienst?
Re: Controles door treinbegeleider bij het begin van een dienst
Bij het klaarmaken van een trein moet de normale werking van de deuren worden nagezien, zowel het openen als het sluiten van die deuren. Indien aanwezig moet ook de controlelamp bij de bestuurder getest worden.
Wat moet een treinbegeleider alles controleren voor begin van zijn dienst?
De deuren, verlichting, verwarming/koeling, omroepinstallatie zijn te controleren zaken door een treinbegeleider als hij aankomt op zijn trein (tenzij hij een andere collega aflost natuurlijk).
Vrijdag zag ik een treinbegeleider de wielen controleren.
Valt dat ook in de verantwoordelijkheid van de treinbegeleider?
Valt dat ook in de verantwoordelijkheid van de treinbegeleider?
De wielen zijn voor de bestuurder om na te zien, die doet bij het klaar maken een volledig uitwendig nazicht.
Is daar altijd voldoende tijd voor voorzien? Ik neem aan dat er toch wel wat tijd voor nodig is.Steven schreef:De deuren, verlichting, verwarming/koeling, omroepinstallatie zijn te controleren zaken door een treinbegeleider als hij aankomt op zijn trein (tenzij hij een andere collega aflost natuurlijk).
L'union fait la force.
ze krijgen daarvoor een kwartier als ik mij niet vergis. Je verstaat ook dat bij een sleep van 12 rijtuigen iets meer deuren zijn dan bij een klassiek stel.
Hoe kan de TBG weten dat de omroepinstallatie werkt?
Ik bedoel maar, hij kan toch niet in alle rijtuigen gaan luisteren als de luidsprekers marcheren?

100% garantie heeft hij nooit. Hij hoort in principe de toon in zijn rijtuig, daara gaat er een lichtje branden als het toestel klaar is om te gebruiken. De meeste zeggen dan gewoon 'test'.
Hij neemt een bandrecorder, die hij afspeelt voor de micro en controleert daarna het rijtuig?
Dat gaat niet. De spreekknop moet continue ingedrukt worden tijdens het aankondigen.
Dan zet hij die knop toch vast met plakband? 

Bricoleur!MIVB-reiziger schreef:Dan zet hij die knop toch vast met plakband?