tso techniek wtenschappen
tso techniek wtenschappen
ik doe nu techniek wtenschappen . als ik afgestuudeerd ben kan ik dan tb worden ?
-
Re: tso techniek wtenschappen
Ik heb ook TW gedaan. Ik kan zeggen dat de nadruk ligt op het praktische wetenschappelijke. Veel labo's (samengeteld zo'n 6/7 u/w), wiskunde en theoretische wetenschappen (bio, fysica en chemie; die twee laatsten 6 uur per week).
Het antwoord op die vraag staat in de berichttitel denk ik ^^^Steven schreef:valt dat onder ASO of TSO?
Oh ja over het hoofd gezien. Voor een TSO richting bel je best gewoon naar de dienst aanwervingen, zij hebben de juiste lijst liggen met richtingen binnen het TSO die zijn toegestaan.
Als je een tso diploma hebt kan je perfect treinbestuurder worden mits het slagen van de medische proeven.
Daarna is het een kwestie van ze allemaal op een rij te hebben en geïntresseerd de lessen te volgen.
...................maar als ik terug mocht gaan,.............denk er even over na om verder te gaan voor industrieel ing, zelfs als je elk jaar dubbel moet doen
zal het op het einde van de rit vruchten dragen........
things to think about
Daarna is het een kwestie van ze allemaal op een rij te hebben en geïntresseerd de lessen te volgen.
...................maar als ik terug mocht gaan,.............denk er even over na om verder te gaan voor industrieel ing, zelfs als je elk jaar dubbel moet doen

things to think about
En dat moet ik helaas tegenspreken ... dat is niet correct.Infra schreef:Als je een tso diploma hebt kan je perfect treinbestuurder worden mits het slagen van de medische proeven.
...................maar als ik terug mocht gaan,.............denk er even over na om verder te gaan voor industrieel ing, zelfs als je elk jaar dubbel moet doenzal het op het einde van de rit vruchten dragen........
things to think about
Sinds de nieuwe opleiding methode zijn de eisen (jammerlijk genoeg) weer verscherpt, iemand met 6 jaar TSO handel zal dus niet kunnen starten als treinbestuurder terwijl iemand van 6 jaar ASO wel zal kunnen starten.
Niet alle richtingen zijn nog goed om treinbestuurder te worden (mechanica,electromechanica,electriciteit, ...) al die diploma's worden aanvaard dus aangezien hierboven sprake is van techniek wetenschappen zal dat hoogswaarschijnelijk volstaan om treinbestuurder te worden.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dan denk ik dat je met een professionele bachelor beter bent dan 8 jaar over industrieel te doen hoorInfra schreef:...................maar als ik terug mocht gaan,.............denk er even over na om verder te gaan voor industrieel ing, zelfs als je elk jaar dubbel moet doenzal het op het einde van de rit vruchten dragen........
things to think about

Inderdaad, Ing-opleiding is al niet voor mee te lachen. Voor velen (met alle respect) zal dit beetje hoog gegrepen zijn. Hoewel ik wel iemand "ken" die burgerlijk ingenieur is geworden en ook deze richting deed in TSO.