Bron: VRT
Een kaketoe die ontsnapt is uit de Antwerpse Zoo heeft een stek gezocht in het metershoge stalen gebinte van het Centraal Station, vlak naast de dierentuin.
De mannetjesvogel is gisteren uit zijn verblijf ontsnapt, maar was 's avonds nog in de dierentuin. Vandaag verhuisde hij naar het Centraal Station. "Daar zit hij heel hoog boven de perrons. Je kan hem nauwelijks zien zitten", zegt Anke Teigeler van de Zoo. "Hij blijft ook erg hoog. We hopen dat de kaketoe, wanneer het station vanavond leegloopt, wel afdaalt om te komen eten."
Of dat ook snel gebeurt, is helemaal niet zeker. "Hij is erg schuw. Hem proberen te vangen, doet de kans dat hij verder vliegt alleen maar toenemen. Daarom vragen we ook dat mensen niet zouden komen kijken om de vogel niet op te schrikken", zegt Anke Teigeler.
Het vrouwtje van de ontsnapte kaketoe zit intussen netjes op hem te wachten in haar kooi in de Zoo.
Kaketoe logeert in Antwerpen-Centraal
Re: Kaketoe logeert in Antwerpen-Centraal
Manlief zit intussen terug bij het vrouwtje. Dat is pas liefde, ook bij een kaketoe... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
En ik had van mijn overgrootmoeder nog wel zo'n goed recept voor kaketoe in populierbladeren!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Zelfde smaak zoals blinde vink in bananenbladerenjan_olieslagers schreef:En ik had van mijn overgrootmoeder nog wel zo'n goed recept voor kaketoe in populierbladeren!

Wat zielig dat jullie zo'n beestje op willen eten. Hoewel, ze kunnen flink bijten
Gelukkig hebben ze hem weer gevangen. Tja, als de Zoo uw buren is, kun je zoiets weleens verwachten. Hopelijk zal het dan nooit van het type leeuw of tijger zijn.
Groeten,
Marianne

Gelukkig hebben ze hem weer gevangen. Tja, als de Zoo uw buren is, kun je zoiets weleens verwachten. Hopelijk zal het dan nooit van het type leeuw of tijger zijn.
Groeten,
Marianne