iPhone en bijhorende apps. voor treininfo.
iPhone en bijhorende apps. voor treininfo.
Iedereen kent ondertussen wel de iPhone en iPod touch, twee toestellen die familie van elkaar zijn en waarvoor er al een app-store is is via iTunes.
Voor de mensen die graag wat apps over treinen hebben kan ik u de volgende aanbevelingen doen. Sommige zijn gratis, voor andere vraagt men een kleine bijdrage gaande van 0,5€ tot ....
zoek eens naar
1) Trein Belgie: alles voor het Belgische binnenlands treinverkeer, vele instellingen mogelijk en heeeeeel praktisch in gebruik. Het beste van railtime, infrabel en nmbs in 1 programma gegoten. Opgelet dit is geen programma van 1 van de spoorbedrijven.
2) SBB Mobile: alles voor Zwitserse spoorverkeer
3) Gottago: alle grote europese verbindingen staan er op, kleine stations durven wel is ontbreken of geen verbinding opleveren.
4) Londen Tube: kaart, tijdens, aansluitingen, .... alles voor en onder Londen.
5) iRail: Europees programma voor de treinen op te zoeken.
Opgelet alle software vraagt steeds een internetverbinding om het te kunnen gebruiken.
Voor de mensen die graag wat apps over treinen hebben kan ik u de volgende aanbevelingen doen. Sommige zijn gratis, voor andere vraagt men een kleine bijdrage gaande van 0,5€ tot ....
zoek eens naar
1) Trein Belgie: alles voor het Belgische binnenlands treinverkeer, vele instellingen mogelijk en heeeeeel praktisch in gebruik. Het beste van railtime, infrabel en nmbs in 1 programma gegoten. Opgelet dit is geen programma van 1 van de spoorbedrijven.
2) SBB Mobile: alles voor Zwitserse spoorverkeer
3) Gottago: alle grote europese verbindingen staan er op, kleine stations durven wel is ontbreken of geen verbinding opleveren.
4) Londen Tube: kaart, tijdens, aansluitingen, .... alles voor en onder Londen.
5) iRail: Europees programma voor de treinen op te zoeken.
Opgelet alle software vraagt steeds een internetverbinding om het te kunnen gebruiken.
-
Re: iPhone en bijhorende apps. voor treininfo.
Ik gebruik altijd sbb mobile, bijna alle treinen in Europa, irail heb ik alleen iets aan in belgië, want daarin kun je geen routes offline bekijken, en in het buiteland is dataroaming nogal duur
en nu hopen dat trein België zo snel mogelijk in installous komt

Een app door apple laten herkennen en laten aanbieden kost duizenden dollars.Steven schreef:een kleine bijdrage gaande van 0,5€ tot ....
Iets wat je op enkele dagen of zelfs uren tijd hebt terugverdiend.
Als je goed bent met PC's en programmatie, dan is dit een goudmijn. De uitgevers van deze programma's zullen veel geld verdienen.

staat het er nog niet op ? die app zou ik ook wel der opwillentreinbruno schreef:Ik gebruik altijd sbb mobile, bijna alle treinen in Europa, irail heb ik alleen iets aan in belgië, want daarin kun je geen routes offline bekijken, en in het buiteland is dataroaming nogal duur![]()

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
duizenden dolllars is toch wat overdreven, anders zouden er niet zo veel gratis app's in de appstore staan
en niet te vergeten dat apple ook nog 33% commissie houdt als iemand iets koopt
maar ik zou nooit betalen voor app's
waarom betalen als het gratis kan ...

en niet te vergeten dat apple ook nog 33% commissie houdt als iemand iets koopt

maar ik zou nooit betalen voor app's

SBB mobile gebruik ik ook vaak. Daar zitten ook alle Zwitserse bussen in. Het is best makkelijk dat je in combinatie met de ingebouwde GPS zo de dichstbijzijnde bushaltes kan vinden.treinbruno schreef:Ik gebruik altijd sbb mobile, bijna alle treinen in Europa,
De kaarten toepassing is overigens ook behoorlijk nuttig. Deze is op Google Maps gebaseerd, en dat betekent dat je 'm in bepaalde gebieden ook voor routeplanning met het OV kan gebruiken. Mischien moet iemand de NMBS en De Lijn porren om hun dienstregeling ook in het google transit formaat ter beschikking te stellen aan Google. Als alle OV bedrijven in Europa dit zouden doen hebben we eindelijk een planner van deur tot deur die over de grenzen heen werkt.
Een leuke gadget voor als je eens in Zürich bent is "Wemlin".(http://mobile.netcetera.ch/wemlin/) Daarmee kan ik overigens elke dag weer vaststellen hoe stipt de trams in Zürich wel rijden....
Toch is het zo, aangaande van de graphics en kwaliteit zal de prijs oplopen startende bij 4000-5000 euro/dollartreinbruno schreef:duizenden dolllars is toch wat overdreven, anders zouden er niet zo veel gratis app's in de appstore staan![]()
en niet te vergeten dat apple ook nog 33% commissie houdt als iemand iets koopt![]()
maar ik zou nooit betalen voor app'swaarom betalen als het gratis kan ...

-
http://developer.apple.com/iphone/program/

Join the Program
The iPhone Developer Program provides a complete and integrated process for developing and distributing applications for iPhone and iPod touch.
Standard Program $99
Enterprise Program $299

Ja, daar staat het we zo, maar dan is het kostenplaatje niet volledig.
Waarom denk je dat er zoveel apps zijn die nooit in de appstore komen
Waarom denk je dat er zoveel apps zijn die nooit in de appstore komen

Niet iedereen maakt effectief iets goed. Er moet nog een bepaalde kwaliteit zijn. Apple heeft altijd voor een bepaalde kwaliteit gestaan.
railtime kan ik niet meer raatplegen via me gsm in wap
die van de DB OF ÖBB gebruik ik enkel
die van de DB OF ÖBB gebruik ik enkel
heb je al m.railtime.be ingevoerd of werk je met www er voor?
-
normaal zou je als je naar www.railtime.be surft met een GSM ook de mobiele site moeten krijgen, vroeger was dit niet zo

tot vorige week ging het prima maar deze week kreeg ik de html op me gsm
terwijl me internet via me gsm via wap is
terwijl me internet via me gsm via wap is