Warmste dag en overvolle treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
stefke

Warmste dag en overvolle treinen

Bericht door stefke »

Vandaag was de zon lekker van de partij met meer dan 30 graden en een aangenaam windje zoals te verwachten was het vandaag richting kust een ware volksverhuizing
Toen ik deze middag eens in het station van Brugge kwam piepen voor te treinspotten
was de terug tocht richting binnenland heel gezellig op de trein
trein 1517 was al overbezet toen die uit Blankenberge vertrok 2x AM96 met 1x AM96 uit Knokke
op het perron in Brugge stond ongeveer 200 man toen die vertrok was het net sardien in blik maar dan op de rails
517 idem
op me stoptreintje(trein 688) met stel 154 was het ook al zwoel binnen
morgen nog een paar graatjes warmer en we kunnen terug sardien op rails vervoeren

ik vind dat wel niet verantwoord als een trein net als sardien is
dentheo

Re: Warmste dag en overvolle treinen

Bericht door dentheo »

stefke schreef: ik vind dat wel niet verantwoord als een trein net als sardien is
Ik denk dat de trein het "blikken doosje" is..... de sardienen zijn de mensen :wink: :wink:
Theo
Groeten vanop de Heide
stefke

Bericht door stefke »

dentheo schreef:
stefke schreef: ik vind dat wel niet verantwoord als een trein net als sardien is
Ik denk dat de trein het "blikken doosje" is..... de sardienen zijn de mensen :wink: :wink:
ja dat wou ik bedoelen
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Ik denken jij beter stoomcursus Nederlands gaan volgen. Niet echt moeilijk zijn, alleen beetje aandacht veel nuttig.
Zo'n beetje puntjes en komma's en hier en daar een hoofdletter, dan alles al veel beter leesbaar worden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Dat is de sms-generatie, daar kan je niet veel van verwachten qua zinsbouw en spelling...
Infra

Bericht door Infra »

hallo,
ben vandaag ook naar de kust geweest,
zoals gewoonlijk met de wagen.
De gewoonte om in knokke te beginnen en dan met enkele tussenstops naar Oostende af te zakken.

Heen BXL- Knokke = 2h30
terug Oostende - Bxl = 1h

Wat ik hier mee wil zeggen is, dat als je zin hebt om iets te doen, doe je dat zonder te klagen en te zagen.
T'was verschrikkelijk goed weer man en in Africa sterven elke dag kindjes van de honger,
blijf thuis ......................
LML

Bericht door LML »

Tja, Stefke zal vroeger (en wie weet nu nog) een fantastische score halen in een opstel schrijven... :roll:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Doe er dan zelf iets aan en blijf thuis, zo is er alvast iets meer plaats :twisted:

Dat de treinen en autostrades (over)vol zitten bij mooi weer is al langer bekend, dus je wist op voorhand dat het druk ging worden...
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Trek naar ergens waar er minder volk zal zijn, plaatsen genoeg!
Goed weer staat in Vlaanderen blijkbaar gelijk met de zee (en vooral dan Blankenberge, Antwerpen aan zee, volgens mij de meest misselijkmakende plaats aan de kust) terwijl er in de Walen (!) rustige meertjes zijn waar het evenzeer aangenaam vertoeven is.
Ik moet een ander niet zeggen waar ze heen moeten; alleen, als ze en masse ergens heen trekken moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Moet de NMBS soms de binnenlandse treinen verkorten en zo overvol steken omdat een paar duizend toeristen naar zee willen?
De trein.
Alleen voor durvers.
stefke

Bericht door stefke »

Das mijn mening
Als het nie wel is voor bepaalde mensen moeten ze maar hun kop er bij leggen
en dat is mijn uitspraak
Shrek

Bericht door Shrek »

stefke schreef:Das mijn mening
Als het nie wel is voor bepaalde mensen moeten ze maar hun kop er bij leggen
en dat is mijn uitspraak
En kan je die uitspraak ook naar het Nederlands vertalen? :lol:
melle

Bericht door melle »

Ik heb er gisteren geen last van gehad toen ik naar zee reed.
Er waren genoeg treinen en ja, er was wel veel volk. Het meeste volk was dan ook op de trein naar knokke/blankenberge
Shrek

Bericht door Shrek »

melle schreef:Ik heb er gisteren geen last van gehad toen ik naar zee reed.
Er waren genoeg treinen en ja, er was wel veel volk. Het meeste volk was dan ook op de trein naar knokke/blankenberge
Waren er dan voor alle mensen genoeg plaatsen of had jij er geen last van gehad omdat jij de juiste treinen genomen hebt? :wink:
melle

Bericht door melle »

Enkel op het stuk Gent-Brugge moest ik rechtstaan aan de deur in een overvolle trein.

Op het stuk van Olen naar A'pen was er genoeg plaats. Toen ik in Berchem aankwam zag ik een mierennest op spoor 6. De rechtstreekse die ik wou nemen van A'pen naar Oostende heb ik maar laten rijden zonder mij.
14 minuten later nam ik in A'pen centraal de trein naar Kortrijk-Moeskroen. Ik zat helemaal vanvoor en er was bijna geen kat in de wagon. Na enkele stops in Lokeren en Sint Niklaas werden er dan toch wat plaatsen gevuld, en wegens te weinig werk voor de vrouwelijke TBG, kwam ze in het compartiment naast mij zitten. Ze keek nog op haar uurrooster hoe lang ze nog zou moeten werken en ik was ondertussen al in Gent beland.

In Gent stond er weer een mierennest op spoor 12, waar de trein naar knokke en Blankenberge aankwam. Deze zat al stampvol, maar al die mensen moesten er nog bij. Ik stond geklemd tegen de deur tussen een hoop bejaarden. Voor de trein vertrok was er wat paniek over welk deel naar Knokke en welk deel naar Blankenberge ging. Enkele mensen sprongen uit de trein, terwijl de TBG net had gefloten. Met een vertraging van 5 minuten vertrok ik geklemd naar Brugge. Naast mij stonden 2 stokoude mensen die moeite hadden met rechtstaan. Toen ik naar de benedenverdieping keek zat er één man op een 4-zit. Aan zijn overkant stonden 2 koffertjes en de 3de zit was bedenkt met zijn voet. Als er geen 50 man in mij pad had gestaan, had ik het hem er eens goed ingepeperd! :evil:

Aangekomen te Brugge vlucht ik uit mijn trein want ik zag de trein komende van Kortrijk al staan. Ik had chance, want er waren wat problemen met een reiziger en kon nog een zitje bemachtigen.

Zo, dat was mijn reisverslagje.. :D
Je ziet, met zelfs 4 keer overstappen en de nodige stress, kom je bijna 25 minuten later aan, maar dan heb je wel uit kunnen rusten voor je aan een zee-avontuur begint. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door melle op 20 aug 2009, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

man let toch eens op je spelling, ik begrijp het niet altijd dat er mensen zijn die klagen over mijn spelling (ik ben niet echt een gebruiker van leestekens, probeer ik aan te werken) maar die van jouw is zo erg dat ik me er zelfs aan erger ... en ik kan best wat hebben op dat gebied.

ontopic; dit topic is totaal overbodig want het was gisteren voor iedereen heel warm, ook voor de treinbestuurder,treinbegeleider enz. en die moeten dan nog wel werken in die temperaturen ! zoveel klagen over die dingen is dus vind ik totaal niet nodig
ik ben gisteren samen met de broer en de ouders naar plopsaland geweest, op de terugweg was het wel warm in die break ... maar ik vond het toch niet zo erg om te beginnen klagen ... in zuid-frankrijk is het ALTIJD zo warm in de treinen en daar klagen de mensen ook niet

ik zou zeggen; wees blij dat het eens warm IS !

en overbezetting in de zomer is al altijd een probleem geweest ... iedereen weet het ... en de nmbs zal er ooit wel eens iets aan doen ook
en al die problemen die daarover gemaakt worden snap ik niet ... eens vloeken als je een overvolle trein op komt ? ja, dat doe ik ook wel eens ... maar daarom beginnen te zaniken op een forum ? nee, dit is geen forum voor klachten over de nmbs hé

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie