Afgelopen week ben ik een weekje wezen mountainbiken in de Ardennen / Voerstreek en de Gaume. Er waren echter ook momenten de camera even tevoorschijn te halen, hier enkele resultaten
Gendron Celles:
Houyet:
Raeren:
Gemmenich:
Virton:
Marche les Dames:
Dat was hem,
Melle, daar zijn geen sporen uitgebroken op 2 sporen na die naar de goederenkoer liepen, in tegendeel men heeft ze vanaf Raeren tot de Duitse grens vervangen (met ondergrond, dwarsliggers, ballast en alles).
Het spoor van de Vehnbahn is opgebroken van Sourbroth tot Trois-Pont.
Hobbes / Presario;
Het waren inderdaad 4 nieuwe locs serie 18 in opzending richting Duitsland.
De foto heb ik erg snel met mijn mobiele telefoon moeten maken
Melle;
In Raeren is verder weinig activiteit meer, er worden wel enkele locs gerenoveerd (5172 & 5178) ik denk voor latere verkoop.
Bibke schreef:Melle, daar zijn geen sporen uitgebroken op 2 sporen na die naar de goederenkoer liepen, in tegendeel men heeft ze vanaf Raeren tot de Duitse grens vervangen (met ondergrond, dwarsliggers, ballast en alles).
Het spoor van de Vehnbahn is opgebroken van Sourbroth tot Trois-Pont.
Ik meen op een duits forum foto's te hebben gezien van de lijn die tot bijna in duitsland zo goed als was opgebroken..
Maar je hebt daar 3 relaties:
* Eupen - Raeren (is altijd open gebleven)
* Raeren - Stolberg (waar de vernieuwing is)
* Raeren - Sourbroth via Kalterherberg (Raeren, Roetgen, Monschau, Sourbrodt, Trois-Pont) Dit laatste is de Vehnbahn en is alleen opgebroken tss Sourbrodt en Trois-Point
Ik ben er op 22 juli nog geweest en ben het vernieuwde spoor speciaal gaan bekijken.
Op Duits grondgebied kan je dus langs 1 kant naar Stolberg (als DB ook een renovatie doet op Duits grondgebeid uiteraard). Langs de andere kant kan/kon men naar Eupen of naar Trois-Pont/St.-Vith dat is een splitsing. Deze laatste is de Vehnbahn. die maakt een bocht van bijna 180°.
Fles schreef:Gendron Celles Daar is nog een gebouwtje wat uitblinkt in roodheid geloof ik
Het eigenlijke stationsgebouw is afgebroken. Wat er nu nog staat is - geloof ik - het vroegere seinhuis. In de jaren 1970 ben ik er nog gaan spotten bij ijzige temperaturen. Toen ik in de ijskoude wachtzaal zat te wachten, werd ik uitgenodigd in het seinhuis, waar een kolenkachel voor een erg gezellige warmte zorgde. Zalig was dat...
Bibke schreef:Op Duits grondgebied kan je dus langs 1 kant naar Stolberg (als DB ook een renovatie doet op Duits grondgebeid uiteraard).
De lijn aan Duitse kant is *niet* van DB Netz maar van EUREGIO Verkehrsschienennetz GmbH, kortweg EVS. Deze infrabeheerder heeft wel de intentie om de lijn tussen Stolberg en de grens weer in gebruik te nemen, maar voorlopig is er nog geen geld om het viaduct op te knappen. Maar goed, we wijken af...