Warmste dag en overvolle treinen
Re: Warmste dag en overvolle treinen
onlangs meegemaakt op Sardientjesdag:
In Gent wachten op het sardieneblik naar Oostende, en toen kwam de Thalys aan.
even aan de treinbegeleider van de Thalys gevraagd of een NMBSpersoneelvrijkaart geldig is tussen Gent en Oostende:
Antwoord was neen.Dan gewacht op het sardienenblik
even aan de treinbegeleider van de Thalys gevraagd of een NMBSpersoneelvrijkaart geldig is tussen Gent en Oostende:
1: de samenstelling van de trein doet hier niet ter zake, ik ga wanneer er veel volk staat op het perron niet eerst goed gaan tellen en dan eens plaats gaan zoeken, bovendien wist ik niet dat op dit forum alles wat je ziet ook direct correct moet zijn, je er niet één treinstel (of rijtuig of whatever, gewoon iets dat op stalen wielen rijdt op een spoor), het typenummer moet kloppen, de samenstellingen getoetst moeten worden aan alle mogelijke samenstelling die mogelijk zijnHLE 2302 schreef: 1: ik heb nog nooit 10 stellen AM 96 aan elkaar gezien hoor, bij mijn weten (en dat is het juiste) is het maxium 4 stellen en dat zijn dan 12 rijtuigen, 3 stellen zijn 9 rijtuigen ...
2: ik zit ook vaak op een overvolle trein en nog eens, terplaatse vloeken ? ja maar er verder over zanniken ? nee !!! wat lost dit nu infeite op ?
niks dus hé ...
3: op sommige assen is dat nu eenmaal zo en dat zal NOOIT NOOIT veranderen, dat is gewoon niet mogelijk
2: ik ga voortaan mijn mond houden op dit forum want er zitten hier een pak beterweters
kristofke
Je mond moet je hier niet houden, maar je moet kunnen aanvaarden dat er hier een hoop mensen zitten met al minstens heel wat kennis van sporen en treinen. Je zal wel altijd iemand hebben die ergens tracht een correctie aan te brengen. Praktisch elk forum zal je zoiets voorhebben, ook in het dagelijks leven. Als je iedereen die jou komt te corrigeren gaat bezien als een betweter heb je een ander probleem volgens mij.
Je mond moet je hier niet houden, maar je moet kunnen aanvaarden dat er hier een hoop mensen zitten met al minstens heel wat kennis van sporen en treinen. Je zal wel altijd iemand hebben die ergens tracht een correctie aan te brengen. Praktisch elk forum zal je zoiets voorhebben, ook in het dagelijks leven. Als je iedereen die jou komt te corrigeren gaat bezien als een betweter heb je een ander probleem volgens mij.
alle respect voor zij die al deze zaken weten, echter wordt in dit topic kennis "gebruikt" om eigenlijk weinig meer mee te doen dan er mee "aan te vallen"Steven schreef:kristofke

maar goed, dat is dus OT
waarom zulke zaken hier gepost worden trouwens, dat kan je over vele zaken afvragen, hopen dat iemand het leest die er iets aan kan doen, en voor de rest niet meer dan conversatievoer, daar dient een forum toch voor of niet soms...
Om terug "on topic" te gaan, dat de NMBS te weinig capaciteit aanbiedt op sommige momenten, daar ben ik volledig met akkoord.
Laat ons hopen dat het volgend jaar betert met de instroom van nieuwe M6 rijtuigen , en, als ze eindelijk in dienst genomen worden, de nieuwe locs type 18.
Maar we moeten ook realistisch zijn, iedereen op hetzelfde moment comfortabel vervoeren gaat gewoon niet!
Tenminste een deel van het probleem is dat iedereen altijd op hetzelfde moment naar huis wil, en daar kan de NMBS nu voor één keer eens niet aan doen.
Laat ons hopen dat het volgend jaar betert met de instroom van nieuwe M6 rijtuigen , en, als ze eindelijk in dienst genomen worden, de nieuwe locs type 18.
Maar we moeten ook realistisch zijn, iedereen op hetzelfde moment comfortabel vervoeren gaat gewoon niet!
Tenminste een deel van het probleem is dat iedereen altijd op hetzelfde moment naar huis wil, en daar kan de NMBS nu voor één keer eens niet aan doen.

Ze zou iets beter kunnen communiceren naar de klanten toe, dat die enige rechtstreekse trein van Blankenberge 's avonds écht niet de enige manier is om naar huis te geraken, maar dat even overstappen in Gent maar tien minuten langer duurt en misschien wel meer plaats geeft.Hobbes schreef:Om terug "on topic" te gaan, dat de NMBS te weinig capaciteit aanbiedt op sommige momenten, daar ben ik volledig met akkoord.
Ik ben van Blankenberge naar Oostende gereden met de kusttram, omdat Oostende per uur zowiezo al een verbinding met Antwerpen heeft.
op die overstap zal het toch niet aankomen zeker ?Kristofke schreef:Ze zou iets beter kunnen communiceren naar de klanten toe, dat die enige rechtstreekse trein van Blankenberge 's avonds écht niet de enige manier is om naar huis te geraken, maar dat even overstappen in Gent maar tien minuten langer duurt en misschien wel meer plaats geeft.Hobbes schreef:Om terug "on topic" te gaan, dat de NMBS te weinig capaciteit aanbiedt op sommige momenten, daar ben ik volledig met akkoord.
Ik ben van Blankenberge naar Oostende gereden met de kusttram, omdat Oostende per uur zowiezo al een verbinding met Antwerpen heeft.
dat zijn nu eenmaal dingen die je er moet bijnemen als je met de trein reist ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hét probleem daarbij is dat een flink deel van de reizigers die naar de kust rijden bij uitzondering de trein gebruiken.
Ze denken niet meteen aan overstappen en als ze erop gewezen worden dat het zo misschien vlotter of comfortabeler kan dan zijn ze niet geneigd dat te doen.
Gewoon omdat ze er niet mee bekend zijn.
De vragen die in hun opkomen zijn dan wanneer is er een trein, op welk spoor, naar waar rijdt die, waar stopt die wel of niet enz.
Vergeet niet dat velen kinderen meehebben en daarmee in een druk station overstappen is minder vanzelfsprekend dan het op eerste zicht lijkt.
Moesten die zo vlot ermee overweg kunnen als de doorsnee gebruiker van dit forum dan waren er minder problemen.
Ze denken niet meteen aan overstappen en als ze erop gewezen worden dat het zo misschien vlotter of comfortabeler kan dan zijn ze niet geneigd dat te doen.
Gewoon omdat ze er niet mee bekend zijn.
De vragen die in hun opkomen zijn dan wanneer is er een trein, op welk spoor, naar waar rijdt die, waar stopt die wel of niet enz.
Vergeet niet dat velen kinderen meehebben en daarmee in een druk station overstappen is minder vanzelfsprekend dan het op eerste zicht lijkt.
Moesten die zo vlot ermee overweg kunnen als de doorsnee gebruiker van dit forum dan waren er minder problemen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Tja, in een bepaalde tijdspanne van 20min. reed er wel om de 4 min. een trein tss Gent & Blankenberge. Dit kon enkel mits wat goochelwerk.Hobbes schreef:Om terug "on topic" te gaan, dat de NMBS te weinig capaciteit aanbiedt op sommige momenten, daar ben ik volledig met akkoord.
Treinwachter beschikbaar? Treinbestuurder beschikbaar? Wat is er beschikbaar? Kennen de Bestuurder & de treinbegeleider de lijn; math; Geraken ze tijdig terug voor het vervolg van de dienst of hun diensteinde?
En hoeveel diensten dacht je dat er aangepast werden om die paar personen vrij te kunnen maken (& bijgevolg de werkdruk bij hen & anderen nog hoger lag)?
Vroeger kon men bij het inrichten van evenementen gemakkelijk vooraf plannen. Nu beslist de mens op de allerlaatste knip wat men gaat doen.
Als iedereen nu net op hetzelfde moment hetzelfde wenst te doen ... . Bijgevolg moet men nu meer improviseren volgens 't moment.
Normaal gezien kan je met je vrijkaart zowel aan het loket als aan de treinbegeleider van de Thalys vragen voor een enkel naar Oostende en dit kost 3 euro (6 euro in eerste klas).neigezug schreef:onlangs meegemaakt op Sardientjesdag:
Heb ik al meermaals gedaan om grote drukte te vermijden