Als die voor beide is wordt er geen eurocent subsidies geven, moet zelf druipend zijn. dwz met eigen middelen. Of met geleerde boekhoudkundige woorden zeggen: financiering met code 911Steven schreef:lees de offertes is degelijk mannen, deze loc moet zowel voor goederen als passagiers kunnen rijden, daarom de 200, is ook de reden waarom de zuivere vierspanningsloc reeks 14 er niet is gekomen die was zuiver goederen bedoeld, maar ze kwamer er achter da voor deze loc geen subsidies zijn toegestaan vandaar dus de bestelling van een loc die zowel goederen als passagiers mag slepen en dus beperkt voor 2 spanningen ipv 4, kortweg men zoekt een loc met gelijkaardige technische eigenschappen als de 13
Niewe reeks 14 en 56?
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Toch wel, het meest beperkende aan een loc is niet de trekkracht maar de adhesie.el_barto schreef:Mij stoort het verschrikkelijk dat in de offerte weer staat:
min snelheid: 200 km/u
voor zwaar goederenverkeer.
Volgens mijn mening zijn die twee niet in één loc verenigbaar.
Of je nu een zware reizigerstrein of goederentrein moet aanzetten; de wetten van de fysica beperken toch de maximale aanzetkracht het groot vermogen is voornamelijk nodig voor de hoge snelheid.
Als je op grafiek de kromme van de trekkracht van een locomotief die 200 per uur kan rijden bekijkt, ga je zien dat die aan 120 per uur ( de hoogste snelheid van een goederentrein)nauwelijks is verminderd.
Dus ideaal voor goederen. Aan 200 per uur zal de trekkracht een stuk minder zijn, maar voldoende om een zware reizigerstrein op snelheid te houden.
De beperkingen van de technologie van 30 jaar geleden kan men niet vergelijken met deze van nu.
Groeten
W
Laatst gewijzigd door e49memling op 28 feb 2006, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
de ijzeren rijn wordt diesel hee49memling schreef:Wat me altijd terug opvalt is dat er nooit wordt gesproken over het gebruik op 15.000 volt. Rekening houdende met het (eventueel) onder draad brengen van de lijn naar AachenWest en de heropening van de ijzeren Rijn lijkt me dit tamelijk kortzichtig.
Gr
W


men moet eerst het Europese aanbestedingsproces afwachten, dat doorlopen, de goedkoopste bieder krijgt dan de opdracht, het is dus geen directe keuze welke men het mooist, best, of meest politiek correct vindt
wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!
wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!
waarheid als een koeziemon schreef:men moet eerst het Europese aanbestedingsproces afwachten, dat doorlopen, de goedkoopste bieder krijgt dan de opdracht, het is dus geen directe keuze welke men het mooist, best, of meest politiek correct vindt
wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!