2x voor niks...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Sander14

2x voor niks...

Bericht door Sander14 »

Op een internetsite in Nederland was te lezen dat de 3 Class 58'en richting Frankrijk getransporteerd zouden gaan worden. De locs zouden mee gaan in Unit-cargo 44603 van Kijfhoek naar Antwerpen Noord op 24 juli. Zo iets wil je niet missen en dus trok ik, gewapend met foto- en videocamera richting De Schenkelijk, Langeweg om daar het transport vast te leggen. Helaas zat het weer niet mee en het begon te plensen. Gelukkig klaarde het weer op voordat het transport zou komen. Eerst kwamen 3 Plan V'tjes als stoptrein naar Roosendaal, deze passeerde onder de regenboog: Afbeelding Achter deze trein zou het transport zitten. Er kwam 1 Traxx de bocht om, daarachter nog een Traxx en daarachter zat de belading van de Unit-cargo trein en...........verder niks. Helaas, de locs zaten niet in de geplande trein. Hier de 2817+2829 met Unit-cargo 44603 naar Antwerpen: Afbeelding Een beetje teleurgesteld ging ik naar huis toe....

Niet wetend dat ze de volgende dag waarschijnlijk weer gingen. Toen ik de internetsite weer bekeek, stond er dat ze vandaag in trein 48806 mee gingen richting Frankrijk. Dus ging ik vol goede moed weer richting dezelfde stek als de dag ervoor. Er waren ook een aantal andere spotters die van het transport gehoord hadden. En dus werd het wachten. En wachten. Uiteindelijk kwam er een verlossend telefoontje...geen locs. Luchtleidinglekkage gooide roet in het eten. En zo bestond trein 48806 uit een losse loc, in de vorm van de 2817: Afbeelding Daarna nog maar even naar Lage Zwaluwe gefietst voor 2 leuke containertreinen van Rail4Chem. Beide zijn ze niet gekomen, want de Brescia shuttle ging via de Betuweroute en de containertrein naar Ludwigshafen reed niet. Een trein die gelukkig wel kwam was de Padova shuttle van ERS met als tractie de 189 098: Afbeelding Vlak voor de Padova-shuttle reed de sneltrein naar Amsterdam, met DD-AR stam 7804: Afbeelding En nu staan de locs nog steeds op Kijfhoek, te wachten op een trein die ze uiteindelijk mee gaat nemen richting Frankrijk, alwaar ze hun kunsten mogen gaan vertonen bij het aanleggen van de HSL...
Gerard

Re: 2x voor niks...

Bericht door Gerard »

Jammer dat je de opzending niet hebt gezien...
Maar voor de rest prachtige foto's.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Ik ken het gevoel, wachten op een specialleke dat maar niet wil komen.
Maar ik vind je eerste 2 foto's gewoonweg geweldig. Dan wel geen speciale trein, wel een zeer mooie foto!
Transalp

Bericht door Transalp »

Sander,

ik was de machinist van 44603, en hoewel de extra loks er niet bij hangen vind ik het toch een zeer geslaagde foto!

heb je die misschien in origineel formaat ?

alvast bedankt en groetjes

EDIT:
foto goed aangekomen, nogmaals dank daarvoor.
Wilson
Contacteer:

Bericht door Wilson »

Heel mooie foto's !
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Sander14

3x is scheepsrecht

Bericht door Sander14 »

3x is scheepsrecht, zoals een Nederlands spreekwoord luid. En dat was vandaag bij mij ook zo. Op internet was te lezen dat vandaag de 3e poging werd gedaan om de locs de grens over te krijgen. Opnieuw was unit-cargo 446603 naar Antwerpen Noord de gelukkige om de locs mee te krijgen. En deze keer was het echt zo! Even dreigde een wolk het plaatje te verpesten, maar de wolk dreef gelukkig over en zo kwam NMBS 2823 met een karige lading voorbij als trein 44603 naar Antwerpen: Afbeelding En er was nog iets wat ik graag eens op de foto wilde hebben. Rondom Lage Zwaluwe liggen 2 lijntjes die maar een paar keer per dag bereden worden. Het ene lijntje is van Lage Zwaluwe naar Oosterhout Weststad en over die lijn wordt 1 retourrit per dag gereden. Het andere lijntje is dat van Lage Zwaluwe naar Moerdijk, wat meerdere keren per dag bereden wordt. Een trein die hier mooi voor de zon rijdt is de (huis)afvaltrein van ACTS. De afvaltrein was er, maar de zon liet zich niet zien. Toch zien we hier de 7108 van ACTS met 13 wagens, beladen met elk 3 afvalcontainers, op weg richting de afvalverbranding Moerdijk: Afbeelding En zo ging ik tevreden naar huis. Nu maar hopen dat de Class 58'en goed gebruikt worden in Frankrijk...
Presario

Bericht door Presario »

Fantastisch dat het je toch gelukt is! :)
Mooie foto's trouwens ook! Die loc's zien er wel mooi opgekuist uit.
Shrek

Bericht door Shrek »

inmiddels zijn de locomotieven al druk in de weer sporen en ballast rond te ridjen op de LGV Rhin-Rhone: Afbeelding (foto van RFF)
Plaats reactie