sorry mijn fout het is 175 jaar spoorwegen in België.Steven schreef:Bij mijn weten is de NMBS pas in 1926 ontstaan en kan ze dus geen 150 jaar oud zijn in 2010.Boxerke schreef:Volgend jaar viert de NMBS zijn 150 jarig bestaan. De Desiro ML zal tentoongesteld worden op het paleizenplein in Brussel. Of het in NMBS livrei zal zijn is nog niet geweten.
Tal van ander historisch materiaal zal er ook staan.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
-
Ik kan me niet voorstellen dat men een ander motiefje zal kiezen. Tenzij misschien voor de GEN-treinen.Boxerke schreef:Of het in NMBS livrei zal zijn is nog niet geweten.
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Boxerke kan hiermee ook bedoelen dat het een stel van de TDR zal zijn.Hogersluys schreef:Ik kan me niet voorstellen dat men een ander motiefje zal kiezen. Tenzij misschien voor de GEN-treinen.Boxerke schreef:Of het in NMBS livrei zal zijn is nog niet geweten.
Groeten,
Joris De Mol
Het kan best zijn dat siemens gewoon een desiro komt showen, deze desiro is naar alle waarschijnlijkheid geen nmbs desiro aangezien die ten vroegste in 2011 verwacht worden.
Met enkele rollen zelfklevende folie is anders snel een NMBS-versie gemaakt!
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Wat ik dus zei, een stel van de TDR, want, zijn er nog andere bedrijven die momenteel een bestelling hebben voor enkeldek desiro's?Steven schreef:Het kan best zijn dat siemens gewoon een desiro komt showen, deze desiro is naar alle waarschijnlijkheid geen nmbs desiro aangezien die ten vroegste in 2011 verwacht worden.
Groeten,
Joris De Mol
Naast op 't vaste continent, rijden er o.a. bij de Angelsax'en over 't Kanaal verschillende types van Desiro's rond (Diesels). De laatste maanden kon je wekelijks een groen stel voor London Midland spotten in een goederentrein die via Gent - Kortijk - Hazebrouck richting Fretun reed.
Dat zijn Desiro's UK zowel in diesel als in 3de rail versie.celtjan schreef:Naast op 't vaste continent, rijden er o.a. bij de Angelsax'en over 't Kanaal verschillende types van Desiro's rond (Diesels). De laatste maanden kon je wekelijks een groen stel voor London Midland spotten in een goederentrein die via Gent - Kortijk - Hazebrouck richting Fretun reed.
3de rail en diesel gaan niet samen in 1 trein;
Ik gok dat de 3de rail voor de southern zal zijn?
Ik gok dat de 3de rail voor de southern zal zijn?
-
Waarom zou een trein niet met zowel diesel als derde rail kunnen rijden?
Hogersluys schreef:Waarom zou een trein niet met zowel diesel als derde rail kunnen rijden?
- de klasse 73 locomotieven in Zuid-Engeland waren bimode diesel/derde rail
- de dieseltreinen die Penn Station in New York bedienen zijn eveneens uitgerust met schoenen voor derde rail teneinde in de tunnels geen uitlaatgassen te produceren
Ik heb me nog maar even een photoshop gemaakt
Het is gebaseerd op de foto's uit het officiele filmpje

Het is gebaseerd op de foto's uit het officiele filmpje

-
Eigenlijk vind ik dat zwart een beetje vloeken met dat geel. Ik hoop dat het ontwerp nog een beetje veranderd.
Knap gedaan overigens.
Knap gedaan overigens.