De Belgische spoorwegen tijdens de Eerste Wereldoorlog

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Snaaip

De Belgische spoorwegen tijdens de Eerste Wereldoorlog

Bericht door Snaaip »

Daarnet een intersant stukje tekst gevonden op de website van de NMBS. Het gaat eigenlijk over de complete geschiedenis van de Belgische spoorwegen. Wat ik nou eigenlijk wou vragen, weet er soms iemand een intersante boek over de Belgische spoorwegen door de jaren heen waarin zeker voldoende info staat tijdens de Eerste Wereldoorlog? En als het kan, eventueel met het ontstaan van bepaalde lijnen. Want de Duitsers hebben, vooral in mijn streek, grondig de spoorwegen aangepast.

Kan iemand mij helpen?
Adler

Re: De Belgische spoorwegen tijdens de Eerste Wereldoorlog

Bericht door Adler »

Zeker aan te raden is het imposante boek Sporen in België, uitgegeven naar aanleiding van 175 jaar spoorwegen, 75 jaar NMBS.
In dit boek van 470 pagina's staat ook een heel hoofdstuk over de Eerste Wereldoorlog.
Het is wel niet goedkoop: 77.50 euro.
http://upers.kuleuven.be/titel/9789058671103
Snaaip

Bericht door Snaaip »

77,5 euro voor een boek dat bestaat uit 470 bladzijden, is niet zo duur. Ik heb duurder gezien. Bedankt, ik plaats het op mijn lijstje. Ongetwijfeld eens bestellen.
Patrick

Bericht door Patrick »

Snaaip schreef: [knip] Want de Duitsers hebben, vooral in mijn streek, grondig de spoorwegen aangepast.
Toch niet in het onbezette deel van onze streek :mrgreen:
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Patrick schreef:
Snaaip schreef: [knip] Want de Duitsers hebben, vooral in mijn streek, grondig de spoorwegen aangepast.
Toch niet in het onbezette deel van onze streek :mrgreen:

Nee. :lol:
Plaats reactie