een verrassing tijdens treispotten in Drongen
een verrassing tijdens treispotten in Drongen
tot mijn grote verwondering zag ik plots 2 treinen komen vanuit Gent...links reed de ict 6716 (met HLE 2159) op een gezappige snelheid ,terwijl op het tegenspoor de ICT6707 (met HLE 2722) vollebak aan het optrekken was om hem voorbij te steken,maar jammer dat ik mijn fototoestel niet bij had(de vrouw was ermee op zwier), dat benadrukt nogmaals dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn...soms komen treinen vanuit een onverwachte hoek ( ik stond wel volledig veilig hoor)
nu is mijn vraag... gebeurt dit dikwijls ???
mvg Wim
mvg Wim
Re: een verrassing tijdens treispotten in Drongen
Dat is "vliegend" inhalen, wordt nu met de computerseinhuizen meer gebruikt dan vroeger...wim70 schreef:tot mijn grote verwondering zag ik plots 2 treinen komen vanuit Gent...links reed de ict 6716 (met HLE 2159) op een gezappige snelheid ,terwijl op het tegenspoor de ICT6707 (met HLE 2722) vollebak aan het optrekken was om hem voorbij te steken,maar jammer dat ik mijn fototoestel niet bij had(de vrouw was ermee op zwier), dat benadrukt nogmaals dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn...soms komen treinen vanuit een onverwachte hoek ( ik stond wel volledig veilig hoor)
mvg Wim
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
gebeurde tien jaar terug ook geregeld hoor, al zijn er lijnen die er meer voor gekend zijn dan andere. Op L161 heb ik nooit anders geweten, is er dagelijkse kost zelfs.
op L124 wordt de stopper ook vaak op zo'n manier ingehaald ... 

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
daar hebbek et toch nog niet megemaakt xD (ik woon er vlak langst dus ... ah toch wel ... 1x een jaar of 6 terug nog met de 62)Dietrich schreef:Gebeurt op L89 ook.
greetz 2302
P-treinen tussen Denderleeuw en Zottegem heb ik dat regelmatig zien doen.
Ja, heb ik ook meermaals gezien.Dietrich schreef:P-treinen tussen Denderleeuw en Zottegem heb ik dat regelmatig zien doen.
Gebeurt dat vliegend inhalen echter "ergens" in Belgie volgens de dienstregeling, of is het alleen om onregelmatigheden weg te werken ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
dentheo schreef:Gebeurt dat vliegend inhalen echter "ergens" in Belgie volgens de dienstregeling, of is het alleen om onregelmatigheden weg te werken ??
Da is normaal steeds om da één of andere trein te laat (of te vroeg) is. Als er dan meerdere treinen in zelfde richting moeten verzonden worden is het file, maar als er geen treinen rijden op het tegenspoor kan men er dan wel es ééntje op tegenspoor verzenden ook he.
Ik ken geen voorbeeld van vliegend inhalen in de dienstregeling. Wel zijn er diensten die op tegenspoor rijden voor ontroesting, zoals de laatste IC-A op lijn 50A, maar die trein is doorgaans alleen op de lijn.
Een goederentrein in het midden van de nacht bijvoorbeeld, ik heb al menig wisseltjes ontroest (met het nodige gevloek bij weer eens groen-geel horizontaalgroentje schreef:Wel zijn er diensten die op tegenspoor rijden voor ontroesting

met een losse rit het wijkbundeltje in beveren doen bv.Tim schreef:Een goederentrein in het midden van de nacht bijvoorbeeld, ik heb al menig wisseltjes ontroest (met het nodige gevloek bij weer eens groen-geel horizontaalgroentje schreef:Wel zijn er diensten die op tegenspoor rijden voor ontroesting)

Op L12 gebeurd het ook geregeld; Stopper & Benelux