Voedsel en drank-karretjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys

Re: Voedsel en drank-karretjes

Bericht door Hogersluys »

Kinderschoenen? Het enige wat ze gedaan hebben is een paar gekleurde paaltjes aan de ingangen van de grootste station gezet. :lol:
Trammist

Bericht door Trammist »

Mwah, Antwerpen-Ca heeft toch weleen vrij groot shoppingcenter, mét supermarkt (of2).
In het geval van Antw-C bestaat echter het probleem dat het Astridplein en enkele straten errond 's avonds laat aantrekkingspolen voor "raar vol", en dat schrikt mensen af. Dat geeft het station en de buurt errond een slechte naam.

Ook Brussel-Ca heeft vrij veel winkeltjes, hoe is het daar qua drukte? Al heeft dat station + de tunnel naar de metro de reputatie 's avonds/'s nachts een opvangcentrum te zijn voor (haveloze) daklozen met "lieve hondjes".

Allez, ga ik wéér gemekker vanuit Merchtem mogen aanhoren?
Shrek

Bericht door Shrek »

Hogersluys schreef:Kinderschoenen? Het enige wat ze gedaan hebben is een paar gekleurde paaltjes aan de ingangen van de grootste station gezet. :lol:
Antwerpen-centraal en Brussel-zuid hebben toch een degelijk aanbod aan winkels hoor :wink: in Luik zal dit na renovatie ook zijn, de plannen van gent en mechelen ken ik niet maar ook daar is men er concreet mee bezig :)
groentje

Bericht door groentje »

Antwerpen-Centraal en Brussel Zuid hebben inderdaad een iets uitgebreider aanbod aan handelszaken, al sluit de meerderheid nog steeds te vroeg naar mijn smaak. Het grootste probleem is echter, dat het de voorlopers zijn, en de rest niet echt volgt. Al wil ik wel geloven dat het er komt.
Steven

Bericht door Steven »

Misschien dat ze de winkels een minimum aanbod moeten opleggen. Voorbeeld tussen 6 en 20u moet je zeker open zijn en tijdens de weekends van 7 tot 19. Indien niet voldaan aan dit aanbod kan contract opgezegd worden ... (is dus maar een idee he).
AlexNL

Bericht door AlexNL »

In Antwerpen-Centraal is er (of was er? Weet niet zeker) een selfservice-winkeltje, dat is ook wel geinig. Een enorme etalage met zelfs luiers enzo... je gooit er geld in, en je krijgt je product. Maar dat kan toch niet tippen aan een goed restaurantje of zelfs maar een snackbar.

NS Poort en Servex zijn volgens mij toch iets verder in het uitbuiten van stationsgebieden dan NMBS is... misschien moet er eens een werkweekje naar Nederland voor de mensen die het "Het Station"-concept hebben bedacht?
Steven

Bericht door Steven »

dat automatenwinkeltje is ondertussen gesloten (er was ook een wisselautomaat voor geld, van briefjes naar muntjes).
treinbruno

Bericht door treinbruno »

da's nu de fortis :lol:

in brussel-centraal en brussel-zuid heb je ook nog zoiets, hiboo shop noemt het dacht ik, is ook zo'n grote automaat die met een arm dan je product gaat halen, helaas wel duurder dan de GB die er in beide gevallen net naast ligt
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Maar natuurlijk wel ruimere openingsuren kent. Leuven kent (kende?) in de middengang kant Kessel-Lo een afkooksel daarvan, een aantal automaten met ook 'gewone' voedingswaren, niet alleen snoep en drank.
treinbruno

in het oude station van luik guillemins was er ook zo'n hoekje met 5 gewone automaten, in sommige kon je zelfs lucifers, zakdoekjes, deo, ... kopen
Afbeelding
260689

Bericht door 260689 »

In de I11 stuurstandrijtuigen is nog altijd het hokje waar de minibar stond. De boiler hebben ze er wel allang uitgehaald.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:dat automatenwinkeltje is ondertussen gesloten (er was ook een wisselautomaat voor geld, van briefjes naar muntjes).
Waarschijnlijk waren er klachten van de voedselinspectie.
Ik heb meermaals gezien dat dat gangetje werd gebruikt als openbare plasplaats.
Dit is België :shock:
treinbruno

In Antwerpen Berchem en Gent Sint Pieters hebben ze nu wel een kebapkraam/frituur in de stationshal (doner company)
zijn ze van plan die dingen in meerdere stations te steken?
Afbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

Dieje kebab van FCV draait wel goed heb ik de indruk wanneer ik daar voorbijkom :)
treinbruno

in gent sint pieters stond er ook wel een rij van 5 mensen, maar dat komt waarschijnlijk door de openingsactie, kebap aan €1,95, ik heb alleen de frieten uitgeprobeerd, en de mayonaise smaakte nogal hollands :) frieten waren OK, maar ze mochten wel wat harder gebakken zijn
Afbeelding
Plaats reactie