En hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, ik zal die groezelige, bedompte sfeer toch een klein beetje missen, al weet ik absoluut niet waarom...

1. Plakkaat

De naam is al sinds jaar en dag (nog van de MIVA-tijd!) "Diamant-Centraal Station" .dekooiker schreef:Misschien kunnen ze meteen de naam Diamant door Centraal Station vervangen wegens heel wat duidelijker voor de toevallige reiziger.
Tjah, da's nog megalomanie van de M.I.V.A. in den tijd. Helemaal erg was het in den tijd dat er nog om't kwartier één enkel ongekoppeld PCC-trammetje door kwam gedenderd, met weinig tot géén reizigers aan boord... Nu, met het toegenomen aantal lijnen, verhoogde frequenties en nieuwe trams is het al een heel pak verbeterd vind ik.dekooiker schreef:De kerkers mogen gerust wat kleiner want ik kan me weinig voordeel inbeelden bij die enorme afmetingen.
Alleen meer werk voor de kuisploeg!
Die deuren zijn idd een catastrofe. Ik heb al wat bizarre taferelen gezien in dat halletje daarKristofke schreef:voordeel is dat er schuifdeuren staan, die andere stationsingang vanuit de metro bevat die loodzware zeer gebruiksonvriendelijke trekdeuren, en dan nog twee keer na elkaar
gva.be + VIDEOMetrostation Diamant half jaar alleen met trap bereikbaar
27/04 De renovatie van metrostation Diamant is een nieuwe fase ingegaan. En dat heeft tot gevolg dat perron -4 nu alleen met de trap te bereiken is.
Met z'n tweeën sjouwen Brian (24) en Kelly (20) de buggy met hun zoontje Jayden (6 maanden) van de trap. "Behoorlijk lastig", vindt Kelly. "Dit is voor ons dé verbinding met de Groenplaats, we nemen deze tram vaak. Maar als we iedere keer de buggy moeten tillen, is dat wel vervelend."
Voorlopig zal de situatie niet verbeteren. "De roltrappen bevinden zich nu in de werfzone", zegt Koen Peeters van De Lijn. "Er wordt een lift geïnstalleerd, maar die zal over een halfjaar pas operationeel zijn. Het enige dat wij nu dus kunnen doen, is ons verontschuldigen bij de reizigers. Het alternatief was om het station te sluiten, dat vonden we ook geen goed idee."
De renovatie van het metrostation is al in mei vorig jaar gestart. Maar veel reizigers, zeker mindervaliden, zullen onaangenaam verrast zijn dat er nu geen roltrappen zijn. "We zullen dat opnemen in de signalisatie", belooft Koen Peeters. "Dan zijn de mensen op de hoogte."
MF
Vloeken en schelden op De Lijn heeft in dit geval geen enkel nut.Geen roltrap meer in premetrostation Diamant (video)
06:07 Aan het premetrostation Diamant zijn de renovatiewerken in een volgende fase aanbeland. De bruine vloer werd ingeruild werden voor mooie grijze tegels. Er stelt zich echter een vrij groot probleem voor o.m. rolstoelgebruikers: er is van aan het Centraal station geen lift of roltrap meer naar de perrons beneden.
Onze vliegende reporter vatte post aan de trap des onheils. Hij hielp er een mama met buggy uit de nood, en vroeg woordvoerder Koen Peeters hoe lang het nog gaat duren. Bekijk het filmpje!