Olen - Aken
Olen - Aken
Hallo,
Ik ben van plan om volgende week zaterdag van Olen naar Aken te gaan. Nu had ik een vraagje. Ik kan voordelig met mijn go-pass van Olen tot aan de grens. Maar hoeveel kost het stuk tot Aken extra?
Ik wordt ook niet veel wijzer uit de online planner en betalings service van de NMBS... Ik ben dus van de plan die IR trein te nemen, geen ICE of thalys.
En dan nog een vraagje, moet ik dat biljet dan op voorhand in een station (bvb Herentals) kopen, of op de trein zelf?
Mvg,
Melle
Ik ben van plan om volgende week zaterdag van Olen naar Aken te gaan. Nu had ik een vraagje. Ik kan voordelig met mijn go-pass van Olen tot aan de grens. Maar hoeveel kost het stuk tot Aken extra?
Ik wordt ook niet veel wijzer uit de online planner en betalings service van de NMBS... Ik ben dus van de plan die IR trein te nemen, geen ICE of thalys.
En dan nog een vraagje, moet ik dat biljet dan op voorhand in een station (bvb Herentals) kopen, of op de trein zelf?
Mvg,
Melle
Re: Olen - Aken
Volgens mij kun je de GoPass gebruiken tot in Visé, en tussen Luik en Aken de TBG het supplement betalen.
Maar simpelweg op voorhand een internationaal ticket kopen lijkt mij toch beter...
Maar simpelweg op voorhand een internationaal ticket kopen lijkt mij toch beter...
Go pass tot Hergenraeth, Vanwaar je met het idee komt om zijn go pass tot Vise te gebruiken weet ik niet, dat ligt aan de NL-B grens.
bahn.de?
Als ik wil weten hoeveel het kost krijg ik dit...Preisauskunft nicht möglich
Unbekannter Auslandstarif
Für die wichtigsten ausländischen Ziele (z.B. Wien, Zürich, Amsterdam, etc.) können Fahrpreise online ermittelt werden.
Für Ihre gewählte Verbindung ist dies leider nicht möglich.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk ongeveer 5€ zijn voor Hergenrath-Aachen,maar ik kan de officiële prijs ook nergens vinden 

-
Wat je ook kunt doen is een thalysticket Luik-Aken jongere (8€) + suplement elk Belgisch station (4€)
12 euro voor olen-Luik dus
in een ICE ticket zit EBS zelfs al inbegrepen
12 euro voor olen-Luik dus
in een ICE ticket zit EBS zelfs al inbegrepen

12 euro is me wat teveel als het voor 5 euro ook kan
Er gaat bovendien ook nog iemand van 46 mee

Er gaat bovendien ook nog iemand van 46 mee

-
gewoon ticket hergenrath-aachen kost precies 5€, dus uiteindelijk is het met de thalys maar 2€ duurder, maar wel sneller, en iemand boven de 26 kan ook een mezzo/mezzo+ ticket kopen, dus dat zal wel nog meevallen
je hebt ook nog speciale ticketten voor korte grenstrajecten, maar die kunnen enkel in de deelenemende stations gekocht worden, en ze mogen officieel niet met andere ticketten worden gecombineerd
wat ook nog kan in het weekend is het euregioticket, 14€50, geldig voor 2 personen, en een onbeperkt aantal ritten in de euregio, voor 14€50 kun je dus met 2 personen hasselt-aken retour doen, het ticket is geldig op al het openbaar vervoer, dus ook op de bus en de tram in aken
je hebt ook nog speciale ticketten voor korte grenstrajecten, maar die kunnen enkel in de deelenemende stations gekocht worden, en ze mogen officieel niet met andere ticketten worden gecombineerd
wat ook nog kan in het weekend is het euregioticket, 14€50, geldig voor 2 personen, en een onbeperkt aantal ritten in de euregio, voor 14€50 kun je dus met 2 personen hasselt-aken retour doen, het ticket is geldig op al het openbaar vervoer, dus ook op de bus en de tram in aken

Hergenrath - Aken kost precies 5 euro voor het vol tarief enkele reis. Als je met zijn tweeën bent en dezelfde dag nog terug gaat, dan kun je sowieso al beter een Euregio-ticket kopen, want dat is dan 15 euro op een weekenddag voor twee personen. Dat is dan ook al geldig vanaf Hasselt (en daar kun je het ook kopen, verder ook te koop bij de conducteur). Voor het deel Olen - Hasselt kun je dan beter een weekendretour kopen voor 9 euro, want dat is goedkoper dan een Go Pass (2 x 5) of een Rail Pass.Shrek schreef:Dat zal hoogstwaarschijnlijk ongeveer 5€ zijn voor Hergenrath-Aachen,maar ik kan de officiële prijs ook nergens vinden
In Herentals kun je inderdaad internationale tickets kopen, maar het Euregio-ticket zal geblokkeerd zijn.
Groetjes,
Rian