Brand in station Herentals
Re: Brand in station Herentals
5x MW41 , Zelfde samenstelling als vroeger voor de brand, maar nu met reizigers er bij van Turnhout, Tielen, (Herentals), Bouwel, Kessel, Nijlen
Re: Brand in station Herentals
Er is een specifieke brochure uitgebracht betreffende het treinaabod op L15.
De actuele brochure betreft het treinaanbod tot 20 september.
Voor de periodes daarna komen er equivalente brochures (in principe nog 3 voor het 13 dec. is).
De brochure is te vinden via het bericht op de NMBS-website en ook via het hoofdstuk 'Dienstregelingen' -> 'Brochures dienstregelingen' -> 'Brochures IC/IR' onderaan.
De actuele brochure betreft het treinaanbod tot 20 september.
Voor de periodes daarna komen er equivalente brochures (in principe nog 3 voor het 13 dec. is).
De brochure is te vinden via het bericht op de NMBS-website en ook via het hoofdstuk 'Dienstregelingen' -> 'Brochures dienstregelingen' -> 'Brochures IC/IR' onderaan.
spoorwegrealist
Re: Brand in station Herentals
Hoe verloopt het treinverkeer nu concreet in Herentals? Op welk spoor komen de pendeltreinen naar Turnhout? Kunnen sommige wissels in Herentals en de wissel aan Y Kruisberg nu bediend worden vanuit een voorlopige seinpost?
Paul
Paul
Re: Brand in station Herentals
De treinen komende van Mol naar Lier gaan via spoor 1 en die uit Lier naar Mol gaan via spoor 2 (dus normaalspoor doorgaand verkeer).
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
spoorwegrealist
Re: Brand in station Herentals
Er is blijkbaar een trein afgeschaft geweest wegens "gebrek aan diesel" in Antwerpen.
Kunnen de MW41's enkel in Mol tanken?
En hoe lang kunnen ze rijden met volle tank?
Kunnen de MW41's enkel in Mol tanken?
En hoe lang kunnen ze rijden met volle tank?
Re: Brand in station Herentals
O.K., dank je. Dus slechts één wissel moet verzet worden. Weet iemand hoe men dat, gezien de noodtoestand in Herentals, 'sein-technisch' klaarspeelt?stefanic schreef:De treinen komende van Mol naar Lier gaan via spoor 1 en die uit Lier naar Mol gaan via spoor 2 (dus normaalspoor doorgaand verkeer).
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
Re: Brand in station Herentals
Ze hebben een "vervang-seinhuisje" opgezet op perron 1 van het station van Herentals.Paul schreef:O.K., dank je. Dus slechts één wissel moet verzet worden. Weet iemand hoe men dat, gezien de noodtoestand in Herentals, 'sein-technisch' klaarspeelt?stefanic schreef:De treinen komende van Mol naar Lier gaan via spoor 1 en die uit Lier naar Mol gaan via spoor 2 (dus normaalspoor doorgaand verkeer).
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
Re: Brand in station Herentals
Nuja, het enige wat ze doen is de wissel omzetten. Dingen zoals AVG werkt niet meer. Ondertussen is heel het spoor 3 uitgebroken en zijn ze klaar om nieuw ballast te gooien.
Re: Brand in station Herentals
Stel nu eens even dat dit alles in Wallonië zou zijn gebeurd, bijvoorbeeld op de lijn naar Virton. Zou de chaos dan ook zo totaal zijn, de communicatie zo verwarrend of misleidend? Zou het dan ook zo lang duren voor enige serieuze herstelling werd doorgevoerd?? Zou men ook daar volharden in de boosheid?
Re: Brand in station Herentals
Jafrank_smets schreef:Stel nu eens even dat dit alles in Wallonië zou zijn gebeurd, bijvoorbeeld op de lijn naar Virton. Zou de chaos dan ook zo totaal zijn, de communicatie zo verwarrend of misleidend? Zou het dan ook zo lang duren voor enige serieuze herstelling werd doorgevoerd?? Zou men ook daar volharden in de boosheid?

Re: Brand in station Herentals
daar is het nog ergerfrank_smets schreef:Stel nu eens even dat dit alles in Wallonië zou zijn gebeurd, bijvoorbeeld op de lijn naar Virton. Zou de chaos dan ook zo totaal zijn, de communicatie zo verwarrend of misleidend? Zou het dan ook zo lang duren voor enige serieuze herstelling werd doorgevoerd?? Zou men ook daar volharden in de boosheid?

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Brand in station Herentals
De lijn 163 Libramont-Bastogne is na 16 jaar ook nog altijd officieel "tijdelijk gesloten wegens veiligheidsredenen"
, alhoewel, "
" zou meer op z'n plaats zijn...


Re: Brand in station Herentals
Daar willen ze gewoon het record van Boom - Puurs breken...Trammist schreef:De lijn 163 Libramont-Bastogne is na 16 jaar ook nog altijd officieel "tijdelijk gesloten wegens veiligheidsredenen", alhoewel, "
" zou meer op z'n plaats zijn...
Re: Brand in station Herentals
is de gerechtsdeurwaarder op de hoogte van dit record? Anders mogen ze niet in het Guinnes Book of Recordsgysev schreef:Daar willen ze gewoon het record van Boom - Puurs breken...Trammist schreef:De lijn 163 Libramont-Bastogne is na 16 jaar ook nog altijd officieel "tijdelijk gesloten wegens veiligheidsredenen", alhoewel, "
" zou meer op z'n plaats zijn...

