Voedsel en drank-karretjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: Voedsel en drank-karretjes

Bericht door dentheo »

Ik vind dat er in Antwerpen bij die winkels toch ZOOOO weinig volk loopt, wanneer beginnen daar de faillisementen ??

Aan de Kievitkant is het helemaal een dooie boel.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL

Bericht door AlexNL »

treinbruno schreef:en de mayonaise smaakte nogal hollands :)
Lekker toch? Stukken beter dan Belgische mayonaise als je 't mij vraagt :twisted:
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Eww... Dat noem ik niet eens mayonaise, dat zuur sausje dat jullie hebben. De enige naam dat ik daarvoor aanvaard is frietsaus (alhoewel ik het niet op mijn frieten wil).

Persoonlijk maak ik nooit gebruik van die karretjes. Maar als je een lange rit moet maken, dan kunnen die karretjes wel eens van pas komen.

Greetings,
Glodenox
melle

Bericht door melle »

Misschien kunnen we hier en op andere fora een naam inzameling doen?
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Starbucks en Autogrill breiden hun aanwezigheid in België uit 04.09.2009

Opening van eerste winkel in Antwerpen-Centraal later dit jaar

ANTWERPEN, 10 augustus 2009 – Starbucks Coffee Company en Autogrill Belux kondigen vandaag hun overeenkomst aan om de aanwezigheid van Starbucks in België uit te breiden met een derde winkel in de luchthaven van Brussel en een eerste winkel in het Centraal Station van Antwerpen later dit jaar.

“Wij zijn verheugd dat wij de toenemende vraag naar kwaliteitsvolle koffie en service in een groeiende reismarkt kunnen beantwoorden door onze aanwezigheid in België uit te breiden,” zegt Buck Hendrix, directeur van Starbucks Europa, Midden-Oosten en Afrika. “Wij kijken uit naar de samenwerking met Autogrill om de unieke Starbucks Experience te leveren aan een steeds groter aantal klanten.”

De overeenkomst kadert in de strategie van openingen van Starbucks-winkels in vooraanstaande internationale reizigerskruispunten en variatie van het distributiekanaal met het oog op voortdurende uitbreiding en winstgevende groei. Antwerpen is de op een na grootste stad van België en staat bekend voor haar progressief en innovatief publiek, waardoor het de ideale locatie is voor de nieuwe winkel.

"Wij zijn verheugd dat we kunnen samenwerken met Starbucks en onze samenwerking zowel in de luchthaven van Brussel als in het Centraal Station van Antwerpen kunnen uitbreiden,” zegt Jean-Paul Van Avermaet, Managing Director van Autogrill Benelux. “Voortgaand op het succes van onze eerste twee shops kijken wij er ook nu naar uit om reizigers te verwelkomen in een gezellige omgeving.”

“Wij zijn zeer tevreden dat bekende merken bereid zijn deel uit te maken van het winkelaanbod in onze stations,” zegt Jannie Haek, CEO van NMBS Holding. “Het Station betekent tegenwoordig veel meer dan ‘de trein nemen’. Daarom is er nood aan een groot aanbod aan commerciële activiteiten en diensten voor onze passagiers. Momenteel zijn er meer dan 320 winkels in de stations en dit aantal blijft nog stijgen.”

Starbucks en HMS Host, het Amerikaanse filiaal van Autogrill, werken samen in Noord-Amerika. HMS Host baat hier met succes meer dan 300 Starbucks-vestigingen uit in luchthavens en reislocaties. In Europa openden Starbucks en HMS Host tijdens de afgelopen 18 maanden bovendien 6 Starbucks-vestigingen in de luchthavens van Amsterdam (Schiphol), Kopenhagen en Cork.
starbucks in FN :D
Afbeelding
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Ik hoop dat ze hun verdeel-en-heersstrategie niet op de andere stations verder gaan zetten. Want dan zou het wel eens ten koste van de Panos kunnen zijn die ik eigenlijk liever heb (al is het maar omdat ik iets tegen Starbucks heb. In Londen en New York is er letterlijk op iedere hoek van de straat een Starbucks, bah..)
K V B

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:Ik hoop dat ze hun verdeel-en-heersstrategie niet op de andere stations verder gaan zetten. Want dan zou het wel eens ten koste van de Panos kunnen zijn die ik eigenlijk liever heb (al is het maar omdat ik iets tegen Starbucks heb. In Londen en New York is er letterlijk op iedere hoek van de straat een Starbucks, bah..)
In Londen heb je inderdaad overal Starbucks filialen, maar dat vind ik eigenlijk een goede zaak. Voor de komst van Starbucks was het vrijwel onbegonnen werk om ergens in London deftige koffie te vinden...

Overigens wel interessant dat Autogrill ook in de Belgische stations actief wordt. In HBf Bern baten die zo ongeveer alle eetgelegenheden uit...
dentheo

Bericht door dentheo »

K V B schreef:
Hogersluys schreef: Overigens wel interessant dat Autogrill ook in de Belgische stations actief wordt. In HBf Bern baten die zo ongeveer alle eetgelegenheden uit...

Een paar weken geleden Starbucks geopend in Utrecht centraal, hebben ze de stations ontdekt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno

Bericht door treinbruno »

In duitsland heeft bijna elk groot station al een Starbucks :)
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Panos is nochtans net zo goed een keten als Starbucks dat is, en eerlijk gezegd vind ik Panos een van de slechtste broodjeszaken die ik ken. Kartonnen broodjes met standaardbeleg, en koffie die ik niet echt bijzonder vind.
Maar goed, da's mijn gedacht.
melle

Bericht door melle »

Ik vind zo'n starbucks maar sterk overroepen, ik vind de panos minstens even goed hoor!
groentje

Bericht door groentje »

Panos is in elk geval betaalbaarder, althans voor een koffie. Maar de broodjes zijn hun geld niet waard.
melle

Bericht door melle »

Broodje moet je dan ook niet in een panos kopen, maar in een frituur dicht bij het station :mrgreen:
K V B

Bericht door K V B »

melle schreef:Ik vind zo'n starbucks maar sterk overroepen, ik vind de panos minstens even goed hoor!
We zijn in België natuurlijk veel gewend. Daarom ook dat McDonalds lang maar niet van de grond wou komen. Echter in landen als Groot Brittanië is dat heel anders. Ik kan mij nog Londen in de jaren 80 herinneren, en hoe je er bijna vanuit kon gaan dat het eten niet te vreten, en de koffie niet te drinken was als je gewoon ergens een eettent binnenliep. De komst van allerhande ketens met een uniforme kwaliteit heeft daar toch veel aan verandert.

Van mij mogen Starbucks en McDonnalds dus wel. En de "Nordsee Restaurant" keten is in Zwitserland de enige plek waar je echt maatjesharing kan kopen :-)

Nu, het gaat er ook om wat je met je stations wil. Volgens mij is er wel wat voor te zeggen om van het station het middelpunt van de stad te maken...
Trammist

Bericht door Trammist »

groentje schreef:Panos is nochtans net zo goed een keten als Starbucks dat is, en eerlijk gezegd vind ik Panos een van de slechtste broodjeszaken die ik ken. Kartonnen broodjes met standaardbeleg, en koffie die ik niet echt bijzonder vind.
Maar goed, da's mijn gedacht.
In de Panos op de Antwerpse Meir worden de broodjes in real time gesmeerd, en ik vind die niet slecht hoor! Voorverpakte soortgenoten daarentegen... Bovendien neem ik zelden een broodje in de panos. Bij Panos neem ik liever zo'n hot panizza...

Maar soit, belegde broodjes kosten overal ranzig veel geld. Tegenwoordig kun je €2,95 voor een vers gesmeerd smoske al goedkoop noemen. Verschrikkelijk. Vooral voor mensen zoals ik, die een gloeiende hekel hebben aan brooddoos-boterhammen...
Plaats reactie