Voedsel en drank-karretjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Voedsel en drank-karretjes

Bericht door Steven »

tja dan heb je de keuze of veel betalen of uw eigen brood meepakken en er bij vermelden dat deze laatste meestal nog de beste keuze is (als je naar gezond eten kijkt).
Trammist

Bericht door Trammist »

Ok, ga jij maar worteltjes knabbelen en droge broodkorsten afkauwen.

Jongens toch, ik vraag me af wat ik hier eigenlijk kom doen op dit forum.
Steven

Bericht door Steven »

Dat gaat niet over wortels knabbelen he. Gewoon brood met beleg van thuis is vele maal gezonder dan de belegde broodjes van eender welke broodjeszaak, dat is al algemeen bewezen. Meestal zijn ze wit en dus niet met de gezondere bruine bloem gemaakt. Het beleg is meestal ruimschoots gemengd met mayonaise en dus al vrij en dus verre van calorie-arm.
groentje

Bericht door groentje »

Je hebt volkomen gelijk. Al zijn we wel een beetje af aan het wijken als we het over elkaars dieet hebben, natuurlijk :mrgreen:
Ik los het meestal op door zelf een stokbrood en beleg mee te nemen, en dat vers klaar te maken. Voorgesmeerde boterhammetjes vind ik ook maar niks.
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik laat nooit, *NOOIT* mayonaise op mijn bagetteke smeren. Ik lust namelijk geen mayonaise :mrgreen: , enfin, 'k lust het wel, maar 'k moet het niet hebben. En ik zeg dat niet om effe mijn vel te redden, ik méén dat echt.

En van dat wit brood... ik eet alle dagen bruin brood (muv zondag, want dan zijn't 's middags eieren met spek en pistoleekes!), en ik kan alle dagen gaan kakken.

En nu stop ik ermee want met Steven valt niet te praten.
Steven

Bericht door Steven »

Er valt wel te praten, je moet gewoon feiten van dromen scheiden ;-) Je vuurt geregeld op alles en nog wat kritiek af. Dus moet je niet zagen als er een tegenreactie is. Je argument waarom je ergens tegen bent zijn niet altijd even sterk. Je deed uw beklag over de prijs van de broodjes die men verkoopt maar wil geen zelfgemaakt brood in een brooddoos, tja dan heb je geen keuze.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:tja dan heb je de keuze of veel betalen of uw eigen brood meepakken en er bij vermelden dat deze laatste meestal nog de beste keuze is (als je naar gezond eten kijkt).
Ik pak niet zelf mijn boterhammekes mee (in Zwitserland heeft men het gesneden brood overigens nog niet uitgevonden :-) Ik haal elke ochtend mijn ontbijt in het station. Deze ochtend was het en fruitsapje, muesli met bosvruchten en een volkoren pistolet. Ik denk dat ik kwa "gezond" best prima zit... :-)
Steven

Bericht door Steven »

Er is zeker voldoende gezonde keuze, ook in de stations zie ik meer en meer een gezond aanbod tot stand komen. In de GB in Brussel zuid kan je vlot een gezond menu samenstellen om mee te nemen op de trein.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

in FBMZ zit ook een "gezonde broodjesketen" (exki), wel nogal duur :(
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:in FBMZ zit ook een "gezonde broodjesketen" (exki), wel nogal duur :(
gezond eten is altijd wat duurder dan de minder gezonde dingen, dat is niet enkel met broodjes zo ;-) een fastfoodmaaltijd is ook duurder dan een gewone maaltijd in een ander restaurant.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

K V B schreef: In Londen heb je inderdaad overal Starbucks filialen, maar dat vind ik eigenlijk een goede zaak. Voor de komst van Starbucks was het vrijwel onbegonnen werk om ergens in London deftige koffie te vinden...
Voor de komst van Starbucks kon je daarvoor bij kleinere filialen terecht. Die zijn natuurlijk stuk voor stuk kapotgemaakt door Starbucks. Toegegeven, de kwaliteit bij zelfstandige zaken is niet overal gelijk. Je hebt positieve en negatieve uitschieters. Starbucks en consorten zijn koning der middelmatigheid.

Alle steden beginnen er trouwens naar mijn zin te monotoon uitzien door de tegenwoordige trend zoveel mogelijk dezelfde winkels te openen. Je moet al een kenner zijn als je de Veldstraat en de Meir nog van elkaar kunt onderscheiden op basis van het winkelaanbod.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 08 sep 2009, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Trammist schreef:Ok, ga jij maar worteltjes knabbelen en droge broodkorsten afkauwen.
Dat is toch gewoon een kwestie van smaak? Ik eet eigenlijk ook vooral eigen gemaakte boterhammen en die bevallen mij prima. Zoals je zelf zegt zijn belegde broodjes duur, te duur voor mij om iedere dag te eten.
Steven

Bericht door Steven »

Wat je eet kies je zelf en de meeste schrikken van zelfgesmeerde sneedjes brood. Het vraagt wat tijd, maar kan zeker creatief zijn en is bovenal altijd goedkoper dan de gekochte broodjes. Ik neem ze dus ook geregeld mee om te werken. Zoniet geniet ik van de service van verschillende zaken. Zoals ons bedrijfsrestaurant.
K V B

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:
K V B schreef: In Londen heb je inderdaad overal Starbucks filialen, maar dat vind ik eigenlijk een goede zaak. Voor de komst van Starbucks was het vrijwel onbegonnen werk om ergens in London deftige koffie te vinden...
Voor de komst van Starbucks kon je daarvoor bij kleinere filialen terecht. Die zijn natuurlijk stuk voor stuk kapotgemaakt door Starbucks. Toegegeven, de kwaliteit bij zelfstandige zaken is niet overal gelijk. Je hebt positieve en negatieve uitschieters. Starbucks en consorten zijn koning der middelmatigheid.
Wel, ik heb liever 100% kans op drinkbare koffie dan 10% kans op schitterende koffie (en 90% kans op ondrinkbare drab). De koffie die je voor de komst van ketens als Starbucks in het gemiddelde britse café kan krijgen was meestal ondrinkbaar. Als ik even een kwartiertje tijd heb in een station en een koffie wil dan ga ik echt niet ze allemaal eerst uitproberen om er de goeie uit te halen.
In Zwitserland hebben we in de stations meestal een filiaal van "Spettacolo", en dat is ook een keten. Maar eigenlijk best goede koffie. Ketens en merken besparen je een hoop zoekwerk.
Plaats reactie