foto kwis
Re: foto kwis
Whoh, das flauw.Steven schreef:Waar kan je dit vinden? Wat wil het zeggen?
treinbestuurders, mensen van SCM zijn uitgesloten van te antwoorden gedurende de eerste 5 dagen.
Maar ik weet het al, het is nu ook niet zo moeilijk.
- trainfreak
Dat is al vrij volledig. Maar merkteken is niet voldoende, er is meer te zien dan dat.
De merktekens door verf staan nu eenmaal vier keer op het wiel. drie zijn hetzelfde en eentje niet. De rest laat ik over aan een volgende (om aan te vullen).
De merktekens door verf staan nu eenmaal vier keer op het wiel. drie zijn hetzelfde en eentje niet. De rest laat ik over aan een volgende (om aan te vullen).
een wielband mag NIET verdraaien
. Verschoven wielbanden = aan de kant gedaan met rijden.

Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Waar kan je dat vinden? Bij het SCM?Steven schreef:Waar kan je dit vinden? Wat wil het zeggen?
treinbestuurders, mensen van SCM zijn uitgesloten van te antwoorden gedurende de eerste 5 dagen.

Groeten,
Joris De Mol
Onder meer bij scm, maar ook op alle andere locomotieven met wielbanden. Er staan op elk wiel steeds vier markeringen, bestaande uit een streep, maar de vierde heeft ook nog die pijl. Die pijl geeft aan dat er op die plaats ook een soort groef is (in die streep) en dat is het belangrijkste. Die groef is de allereerste basis om te bepalen of een wielband is verschoven of niet. De andere drie markeringen bestaan enkel uit verf. Zoals je in het voorbeeld ziet kan die verf na een tijdje vrij vuil zijn. De locomotieven met monobloc wielen hebben dit dus niet.
zolang de verfstrepen maar vooral die groef recht over elkaar staat is de wielband niet verschoven tov het wiel.
zolang de verfstrepen maar vooral die groef recht over elkaar staat is de wielband niet verschoven tov het wiel.
de vraag stelde ik zelf en het antwoord ken je of ken je niet. De treinbestuurders moeten het antwoord kennen en de rest kan het antwoord kennen omdat het iemand hen ooit verteld heeft 

Haha ik ben is benieuwd naar het antwoordSteven schreef:de vraag stelde ik zelf en het antwoord ken je of ken je niet. De treinbestuurders moeten het antwoord kennen en de rest kan het antwoord kennen omdat het iemand hen ooit verteld heeft

Deze had ik ook geleerd in men opleiding als bankwerker, toch snap ik niet waarom ze niet 1 dezelfde wielen gebruiken; die zonder wielbanden.

al het nieuwe materiaal heeft monobloc wielen, de wielbanden zijn dus bijna naar het museum verbannen.