Gedetaileerde sporenplannen van België
Gedetaileerde sporenplannen van België
op www.railaccess.be kan je een "technische kaart van het net" downloaden, en die is best gedetailleerd. Echter ik zoek een kaart die nog gedetailleerder is. Bestaat die? Kan je die ergens downloaden, of is die ergens te koop? ik ben op zoek naar een kaart, of een set kaarten, waar je kan zien waar elke wissel ligt, waar er een uitwijkspoor is enzovoort.
Bestaat er zoiets?
Bestaat er zoiets?
Re: Gedetaileerde sporenplannen van België
https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/4745704
Dit zal zowat de meest gedetailleerde kaart zijn die te krijgen is, daar staan alle wissels en andere spoorweginstallaties op, met uitzondering van de precieze inrichting in de bundels. Er bestaan ook kaarten voor de regelingstafels, maar die zijn verouderd en moeten vervangen worden, men is daar nu mee bezig. Daar staan ook de overwegen, de seinen en de lengte van uitwijksporen op. Ik betwijfel echter of die voor buitenstaanders te krijgen zijn. Er zijn zo 11 kaarten.
Dit zal zowat de meest gedetailleerde kaart zijn die te krijgen is, daar staan alle wissels en andere spoorweginstallaties op, met uitzondering van de precieze inrichting in de bundels. Er bestaan ook kaarten voor de regelingstafels, maar die zijn verouderd en moeten vervangen worden, men is daar nu mee bezig. Daar staan ook de overwegen, de seinen en de lengte van uitwijksporen op. Ik betwijfel echter of die voor buitenstaanders te krijgen zijn. Er zijn zo 11 kaarten.
Die eerste kaart ken ik, die had ik al gevonden. Maar ik zoek specifiek naar kaarten waar ook alle uitwijksporen en bundels en zo op staan.groentje schreef:https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/4745704
Die zijn enkel op SSP en lijnfiches te vinden zover ik weet. Als je een volledige SSP van België wil koop je u best een nieuwe kast. Idem voor lijnfiches. Een gewone kaart op A3 of zelfs op A0 is te beperkt in oppervlakte om al die info weer te geven.
Een SSP is wel heel erg gedetailleerd, natuurlijk, niet alleen de seinen staan erop, ook alle seinbeelden die dat sein kan geven. Da's misschien overdreven veel info, ik zie niet echt in hoe iemand van buiten de spoorwegen daar een boodschap aan heeft. Vooral ook omdat er vrij geregeld iets wijzigt, je zou wekelijks de schaar en plakstift moeten bovenhalen om alles up to date te houden.
De regelingstafelkaarten zijn wat dat betreft interessanter. Ik zal eens zien of ik die in digitale vorm kan vinden, maar zoals ik al zei, hier en daar zijn ze verouderd, recent afgeschafte blokposten staan er nog gewoon op, en recent mag je verstaan als de laatste 2 jaar ongeveer...
De regelingstafelkaarten zijn wat dat betreft interessanter. Ik zal eens zien of ik die in digitale vorm kan vinden, maar zoals ik al zei, hier en daar zijn ze verouderd, recent afgeschafte blokposten staan er nog gewoon op, en recent mag je verstaan als de laatste 2 jaar ongeveer...
tja ik ging gewoon af op de vraag en hij vroeg plannen met wissels en seinen.
In Zwitserland is een uitgever die elk paar jaar een boekje uitgeeft onder de naam "Bahnprofil Schweiz" in dat boekje staan lijndiagrammen van het hele Zwitserse net, met overloopwissels, uitwijksporen, goederensporen en blokafstanden andere infrastructuur. Dat boekje is compact genoeg dat je het gewoon op zak kan hebben als je weer eens gaat treinspotten.Steven schreef:tja ik ging gewoon af op de vraag en hij vroeg plannen met wissels en seinen.
Hier heb je een voorbeeldje van een pagina uit dit boekje:
http://www.diplory.ch/pdf/P190.pdf
Ik vind de technische sporenkaart die infrabel op railaccess heeft zowieso al razend interessant. Maar ik had graag nog iets meer detail. Je kan op die kaar namelijk niet zien waar er overal inhaalsporen zijn.
ik snap wat je wil bedoelen KVB maar ik vrees er voor dat wat je zoekt ni echt in praktische vorm beschikbaar zal zijn. Toch niet voor buitenstaanders. Zoals ik zei bestaan er plannen maar die zijn dus op zodanige manier opgemaakt dat je letterlijk een kast nodig hebt.