
Hernemingsbord...
Hernemingsbord...
Ik zit eens met een vraag.Bij een groene driehoek met wit cijfer mag je pas de snelheid terug opvoeren nadat alle wagons het bord gepasseerd zijn.Maar nu vroeg ik mij af of je dit ook moet doen bij een gele driehoek met groene rand met zwart cijfer?Of moet je dit bord ook eerst volledig gepasseerd zijn alvorens de snelheid omhoog te jagen ? 

Heerlijk reizigers in een zitje laten schommelen.
Bij een groot station met grote wisselstraat en dan met 15 bakken ICM vertrekken en net na het laatste wissel zegt de ATB (Beveiligingssysteem) dat je op mag trekken naar 80Km/h.
Je bent het wissel voorbij maar je hebt nog 400 meter om op te trekken en dan pas komt de laatste door het wissel. Ra Ra hoe hard zou dat gaan?
En die fout komt vaker voor dan je denkt.
(Met de computers van tegenwoordig kan je zo uitrekenen hoe hard het laatste stuk rijdt.)
Bij een groot station met grote wisselstraat en dan met 15 bakken ICM vertrekken en net na het laatste wissel zegt de ATB (Beveiligingssysteem) dat je op mag trekken naar 80Km/h.
Je bent het wissel voorbij maar je hebt nog 400 meter om op te trekken en dan pas komt de laatste door het wissel. Ra Ra hoe hard zou dat gaan?
En die fout komt vaker voor dan je denkt.
(Met de computers van tegenwoordig kan je zo uitrekenen hoe hard het laatste stuk rijdt.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
je kent toch de lengte van de trein die staan op het formulier of die kan je uitrekenen (één rijtuig is ongeveer 25 m), en er staan overal kilometerpalen.edje schreef:och ja het is ook lastig te berekenen,
Station Apeldoorn is ook zo'n station.
Als je in de laatste bak zit, dan ga je al aardig hard door het wissel op het eind van het perron heen
Maar ja 16 bakken he, dan vergis je nog wel eens in de lengte
Of je gebruikt de afstand tussen twee bovenleidingpalen, op rechte lijn is dat ongeveer twee rijtuigen per bovenleidingspaal.
Zijt gerust zenne , men eerste ritteke is heel goe verlopen
Enkel die venijnige testkrkodillekes onderweg in den donker ...
Goed mee opassen
slim systeempje is dat er in de class66 een soort systeem instaat waar je de lengte ingeeft in feet en dan gewoon knopje drukken als je bordje passeert en hup , piept als je het bord voorbijbent!


