....
-
Re: Ontsporing baantrein tussen Soignies en Jurbise
Op uw vraag heb ik geen antwoord, sorry! Eerder heb ik een bijkomende vraag: wat is een "baantrein" ? Zijn er ook treinen die naast de spoorbaan rijden?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Een baantrein is nmbsiaans voor werktrein.jan_olieslagers schreef:Op uw vraag heb ik geen antwoord, sorry! Eerder heb ik een bijkomende vraag: wat is een "baantrein" ? Zijn er ook treinen die naast de spoorbaan rijden?
Iedereen die gebruik maakt van Railtime, waarvoor momenteel een peperdure promotiecampagne wordt gevoerd, wordt ook verondersteld een cursus nmbsiaans te volgen.
In het Frans: "un train de travaux", in het Duits: "ein Bahnzug"

Laatst gewijzigd door Adler op 12 sep 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
komt van "trein van de dienst baan" = infrabeljan_olieslagers schreef:Op uw vraag heb ik geen antwoord, sorry! Eerder heb ik een bijkomende vraag: wat is een "baantrein" ? Zijn er ook treinen die naast de spoorbaan rijden?
is er hinder morgen ? ik moet namelijk langsdaar naar Saint Ghislain ...
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
nog tot morgen avond denk ikHLE 2302 schreef:is er hinder morgen ? ik moet namelijk langsdaar naar Saint Ghislain ...
greetz 2302
best via Doornik gaan
ik kom gewoon met de autoHLE 2302 schreef:is er hinder morgen ? ik moet namelijk langsdaar naar Saint Ghislain ...
greetz 2302

Op Railtime staat er niets meer van dit ongeval dus naar alle waarschijnlijkheid zal alles opgelost zijn

Hoi,
Toen ik gisteren met de trein van Saint Ghislain in de richting van Brussel terugkwam(bezoek open deur TSP) werd mijn trein omgeleid via La Louviere Centre.Het exacte lijnnummer moet ik nog opzoeken.De stations van Soignies en Jurbise werden door mijn trein niet bediend.
Lukas
Toen ik gisteren met de trein van Saint Ghislain in de richting van Brussel terugkwam(bezoek open deur TSP) werd mijn trein omgeleid via La Louviere Centre.Het exacte lijnnummer moet ik nog opzoeken.De stations van Soignies en Jurbise werden door mijn trein niet bediend.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
ik ben vandaag gewoon weer gepasseerd ... maar het was wel op tegenspoor ... en met 30 minuten retard int terugkeren
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
nooit conclusies trekken voor je over alle feiten beschikt héKnipex schreef:Ooh maar die botsen wel regelmatiger Youtube
zelfs hier in het geval van de topic starter ligt de schuld niet bij de "baantrein"