Trein naar Essen rijdt minutenlang met alle deuren open

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302

Re: Trein naar Essen rijdt minutenlang met alle deuren open

Bericht door HLE 2302 »

Mikos schreef:
HLE 2302 schreef:[in shock vr zo'n opgeblazen futuliteit ? jonges toch, dat hebben ze er bij de gazet gewoon bijgezet ...
Ik kan wel merken dat jullie geen ervaring hebben bij het spoor; Ja, van zo'n 'futiliteit' kun je behoorlijk in shock raken. Het heeft een behoorlijke impact op je, als blijkt dat iets niet goed is gegaan, of dat iets fout af had kunnen lopen.

Dat klinkt misschien heel kleinzerig, maar ik persoonlijk zou na constatering van dit feit ook vooral die trein geen meter verder meer hebben gereden. Denk ook even na over wat voor gevolgen het kan hebben voor je baan. Als blijkt dat jij er op wat voor manier dan ook schuld aan hebt, kan dat grote gevolgen hebben.
En daarbij; als dit je net is overkomen, en je moet vervolgens die trein alsnog verder rijden, ben jij er met je hoofd totaal niet bij. Veiligheid gaat boven alles; het is een zeer goede zaak op een dergelijk moment de machinist (TreinBestuurder) van die trein te halen!

En om het kracht bij te kunnen zetten zou ik, als dit me was overkomen en het zou me niks doen (zeer onwaarschijnlijk), ook geen meter verder rijden als de NMBS heeft gezegd de vertrekprocedure aan te passen na eerdere incidenten en er nog altijd niks aan is gedaan :!:
iedereen maakt wel eens fouten ... dus ik denk niet dat dat direct tot ontslag leid, zeker niet bij de nmbs, de reizigers zijn evenveel in fout of de bestuurder zelf, het eerste wat ik zou doen is toch aan de noodrem trekken hoor ... erg hoge snelheden worden er niet gehaald tussen fn en oost ... en daarbij moet je ook bedenken dat in azie de treinen elke dag zo rijden hé ... en daar hangen ze soms zelfs tot buiten de trein ... als dat niet gevaarlijk is dan, dat zijn ook mensen ... en een normale mens gaat niet als de deuren openstaan naar buiten gaan leunen ofzo

nu goed, dat is mijn mening, de bestuurder was dan wel in fout, ik neem het er toch graag voor op :shock:
de fout is en blijft liggen bij degene die onrechtmatig die AVG gedraaid heeft en ook de pers die het zo mooi voortoond hoe je het kan doen ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje

Bericht door groentje »

@dekooiker: Op dat vlak is de NMBS behoorlijk strikt. Het is voorgeschreven om te stoppen na een 'traumatiserende' belevenis in het bestuurdershandboek, en in de reglementering staat uitdrukkelijk dat we een bestuurder niet mogen dwingen verder te rijden of zelfs moeten dwingen te stoppen. Om ongelukken te voorkomen. Overdreven? Misschien, maar alle reglementering bij de spoorwegen is gericht op het ergste te vermijden.
@hle 2302: Niemand hier aanwezig is betrokken bij het onderzoek of zal zijn mond daarover opendoen. Het is dus niet zeker dat de bestuurder in fout was. Waarschijnlijk wel, maar ook technische mankementen kunnen een rol spelen. Al is het nobel van je om het toch voor hem (haar?) op te nemen.
Adler

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:de fout is en blijft liggen bij degene die onrechtmatig die AVG gedraaid heeft en ook de pers die het zo mooi voortoond hoe je het kan doen ...
Ik denk niet dat de individuen die met zo een ziekelijke geest rondlopen een handleiding in de krant nodig hebben om te weten hoe ze dat moeten doen.
260689

Bericht door 260689 »

Uit goede bron weet ik dat de bestuurder al terug aan het bollen is en dat hij niet de schuldige is.
Mag ik jullie ook meedelen dat er juist op die dag een interne vergadering was over de vertrek procedure, dus word er meer in de richting van sabotage gedacht.
De TB van dienst had ook een instructeur mee tussen Antwerpen Centraal en Oost.
Verder zou ik zeggen laat ons het onderzoek afwachten.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
HLE 2302 schreef:de fout is en blijft liggen bij degene die onrechtmatig die AVG gedraaid heeft en ook de pers die het zo mooi voortoond hoe je het kan doen ...
Ik denk niet dat de individuen die met zo een ziekelijke geest rondlopen een handleiding in de krant nodig hebben om te weten hoe ze dat moeten doen.
Nou een kwajongensstreek een ziekelijke geest noemen ???
Er zijn ooit zoveel appeltjes gepikt, alleen is dit iets technischer....
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Bericht door pietje »

260689 schreef: Verder zou ik zeggen laat ons het onderzoek afwachten.
Als de resultaten daarvan ooit zouden openbaar gemaakt worden, zou dat een optie zijn.
We zijn hier niet in Duitsland, Nederland,....
Mag ik jullie ook meedelen dat er juist op die dag een interne vergadering was over de vertrek procedure, dus word er meer in de richting van sabotage gedacht.
Je bedoelt dus dat het iemand van binnen de NMBS zou geweest zijn die dit gedaan heeft om zijn gelijk te halen?
Dringend terug lijfstraffen invoeren, enige oplossing voor zulke individuen. :evil: :evil:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

260689 schreef:Uit goede bron weet ik dat de bestuurder al terug aan het bollen is en dat hij niet de schuldige is.
De TB van dienst had ook een instructeur mee tussen Antwerpen Centraal en Oost.
Verder zou ik zeggen laat ons het onderzoek afwachten.
dat is nog eens goed nieuws :)
ik geloof altijd in de onschuld van de tb ... en zelfsal is het de tb die een fout begaat ... missen is menselijk
het leek me al zeer raar om tot antwerpen oost te rijden zonder u lamp deuren te bekijken
ik ben allesinds al opgelucht dat de tb niet in fout is ... in tegenstelling tot wat ze in de pers altijd beweren

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie