Kindje geboren met 300 kilometer per uur
Kindje geboren met 300 kilometer per uur
ma 14/09/2009 - 17:31
Op de Thalys van Parijs naar Brussel is vanmiddag een meisje geboren. Een kwartier voor aankomst in Brussel begon de bevalling. Het kindje kwam ter wereld toen de Thalys net Brussel-Zuid was binnengereden. De geboorte is zonder problemen verlopen.
15 minuten voor de aankomst van de Thalys in Brussel kondigde zich de geboorte van een meisje aan. De mama was onderweg naar Keulen (met de Thalys die om 11.25 uur uit Parijs was vertrokken), in het gezelschap van haar twee oudste kindjes van 2 en 3 jaar. Het kindje kwam vlak na aankomst in het station van Brussel ter wereld.
Volgens de treinmanager, Michel Pauly, is de geboorte heel goed verlopen. "Ik wist niet dat het zo snel kon gaan! De mama riep mij om hulp rond 12.30 uur. Ik deed een aankondiging en toevallig waren er twee verpleegsters en twee dokters aan boord die haar geholpen hebben. Een medisch team en de brandweer waren verwittigd en wachtten ons op het perron op. Zo is de baby onder goede veiligheids- en medische voorwaarden ter wereld komen. Ze was gehaast om de wereld te ontdekken!"
Moeder en kind werden overgebracht naar een ziekenhuis in Brussel en maken het uitstekend. Het Thalys-team is heel blij met de eerste "supersnelle" geboorte aan boord. Het kindje mag nu haar hele leven gratis met de Thalys rijden.
Bron: www.deredactie.be
Op de Thalys van Parijs naar Brussel is vanmiddag een meisje geboren. Een kwartier voor aankomst in Brussel begon de bevalling. Het kindje kwam ter wereld toen de Thalys net Brussel-Zuid was binnengereden. De geboorte is zonder problemen verlopen.
15 minuten voor de aankomst van de Thalys in Brussel kondigde zich de geboorte van een meisje aan. De mama was onderweg naar Keulen (met de Thalys die om 11.25 uur uit Parijs was vertrokken), in het gezelschap van haar twee oudste kindjes van 2 en 3 jaar. Het kindje kwam vlak na aankomst in het station van Brussel ter wereld.
Volgens de treinmanager, Michel Pauly, is de geboorte heel goed verlopen. "Ik wist niet dat het zo snel kon gaan! De mama riep mij om hulp rond 12.30 uur. Ik deed een aankondiging en toevallig waren er twee verpleegsters en twee dokters aan boord die haar geholpen hebben. Een medisch team en de brandweer waren verwittigd en wachtten ons op het perron op. Zo is de baby onder goede veiligheids- en medische voorwaarden ter wereld komen. Ze was gehaast om de wereld te ontdekken!"
Moeder en kind werden overgebracht naar een ziekenhuis in Brussel en maken het uitstekend. Het Thalys-team is heel blij met de eerste "supersnelle" geboorte aan boord. Het kindje mag nu haar hele leven gratis met de Thalys rijden.
Bron: www.deredactie.be
-
Re: Kindje geboren met 300 kilometer per uur
Ale tof, ik zie dat later al gebeuren...
"Waar ben jij gebeuren? "
"In brussel-Zuid"

"In brussel-Zuid"

Niet in Brussel zuid maar in de Thalys aan 300 per uur.TrainzDr3ver schreef:Ale tof, ik zie dat later al gebeuren...
"In brussel-Zuid"

-
HEt kind was geboren toen de Thalys in Brussel-Zuid gearriveerd was 

Toch wel raar. Ik denk dat er al zeker 100 kinderen verwekt zijn in de Thalys. Nou, dat duurt ongeveer net zo lang als het baren, zo niet korter. Statistisch gezien is dat op zijn minst opmerkelijk. 

Vlak voor FBMZ ja. Dan gaan ze echt niet als idioten met 300 dat station binnenvliegen hoor. The stories grow taller down the line260689 schreef:Niet in Brussel zuid maar in de Thalys aan 300 per uur.TrainzDr3ver schreef:Ale tof, ik zie dat later al gebeuren...
"In brussel-Zuid"

-
Dat laatste
levenslang gratis met de thalys reizen
al was DB of SNCF natuurlijk leuker, nog leuker zou zijn gratis mogen vliegen met een maatschappij die naar bijna overal ter wereld vliegt 

Zal je zien dat die meid later niks geeft om treinentreinbruno schreef:Dat laatstelevenslang gratis met de thalys reizen
al was DB of SNCF natuurlijk leuker, nog leuker zou zijn gratis mogen vliegen met een maatschappij die naar bijna overal ter wereld vliegt

Ik vraag mij af waar dat kind dan in het bevolkingsregister moet worden ingeschreven.
Adres van de moeder, geboorteplaats brussel?groentje schreef:Ik vraag mij af waar dat kind dan in het bevolkingsregister moet worden ingeschreven.
Ze zullen wel met een ambulance naar een nabije kliniek zijn gevoerd vermoed ik? Dan zal het dààr ingeschreven worden.
In België moet je je kind in principe aangeven in de geboortegemeente, vroeger zelfs op het gemeentehuis, tegenwoordig hebben de meeste gemeenten akkoorden met de hospitalen en kan het via hen.
Concreet wil dat zeggen dat ik, als ik een kopie van het geboorteregister wil, ik naar Waregem moet, gemeente waar ik zelfs nooit gewoond heb.
Brussel Zuid ligt op grondgebied van Sint-Gillis, al is vlak voor het station eerder grondgebied Vorst. Kortom, we maken het graag ingewikkeld
Concreet wil dat zeggen dat ik, als ik een kopie van het geboorteregister wil, ik naar Waregem moet, gemeente waar ik zelfs nooit gewoond heb.
Brussel Zuid ligt op grondgebied van Sint-Gillis, al is vlak voor het station eerder grondgebied Vorst. Kortom, we maken het graag ingewikkeld

Dat meisje krijgt een pas om levenslang met Thalys te reizen. Hoe zou dat praktisch in zijn werk gaan aangezien je verplicht moet reserveren? Zomaar opstappen en een zitje bezetten gaat dus niet.
Dat lijkt me een zitplaats reserveren (wat geloof ik tot een uur voor vertrek kan) en daarbij je pasnummer ingeven zoals vaste klanten nu ook al kunnen doen met hun Thalys-klantenkaart.