Brand in station Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Knipex

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Knipex »

Ik geloof dat Turnhout-Herentals-Aarschot-(Leuven)-Brussel een bettere verbinding zou zijn.

Ik geloof zeker in een potentieel in deze lijn (trouwens de betonnen bedding ligt er al). Maar dit heeft volgens jouw niets met achterstellen te maken. Geografische ligging?
dcr

Bericht door dcr »

Hogersluys schreef:
dcr schreef: In 2000 reden er nog aftandse dieseltreintjes (M2+luidruchtige locs) rond in de Kempen, vanaf Herentals is er nog altijd geen stroom, en verschillende spoorwegen zijn nog (gedeeltelijk) 1-sporig, met de bijkomende vertragingsgevoeligheid tot gevolg.
Dat geldt ook voor het Meetjesland, de Vlaamse Ardennen en de streek rond Zottegem. Er zijn nu eenmaal rustige en drukke gebieden. De Kempen, Noord-Limburg en de streken die ik reeds opnoemde behoren tot de eerste categorie. Op zich heeft dat weinig met 'achterstellen' te maken.
Als het noodzakelijk is om bepaalde redenen reeds genoemd om bepaalde aanpassingen te doen, en dit gebeurt niet, dan kan je dit wel degelijk achterstellen noemen, los van de geografie
Adler

Bericht door Adler »

Dat de media niet steeds opgeblazen negatieve berichten brengen over de NMBS, zoals sommige hier denken en beweren, bewijst het volgende bericht van de VRT:
VRT schreef:Pendelaars die vandaag van Lier naar Turnhout of Neerpelt sporen met de trein, krijgen een ontbijt van de NMBS.
Dat wordt aangeboden door Infrabel, de beheerder van het spoorwegnet, om het leed te verzachten na de brand in een seinhuis in Herentals.
"De mensen hebben de jongste weken heel wat hinder gehad. Veel treinen waren overvol, andere treinen werden afgeschaft", zegt Bram De Saedeleer van Infrabel. "Als blijk van waardering geven we hen daarom een ontbijt."

Het ontbijt wordt uitgedeeld in 14 verschillende stations. In totaal gaat het om 10.000 pakketten.
trthomas

Bericht door trthomas »

Knap dat de werken toch sneller klaar zijn dan eerst gedacht! En nu zijn er twee treinen/uur tussen Turnhout-Antwerpen (wel maar één rechtstreeks).

Toch had de brand vermeden kunnen worden, maar ja, niet meer achteruit kijken, zeker? :wink:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben van plan morgen van Kortrijk naar Herentals te sporen. Rijdt de trein tussen Antwerpen en Herentals morgen normaal?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dcr

Bericht door dcr »

Gisteren een wisselstoring in Kontich, vandaag de dubbeldekker defect, overvolle vervangtrein, voorgaande trein defect, opgesloten in overvolle trein voor minstens een uur ergens thv buda, zeker een uur vertraging weer. kan de nmbs eigenlijk nog een ietwat betrouwbare verbinding verzekeren? Na al die miserie daarvoor al in de kempen... pfff
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Ik wou gisteren ook vanuit Brussel naar Turnhout sporen, echter kwam de evenwichtstrein al met een serieuze vertraging in Zuid aan, en bleef deze wegens "personeelsbezettingsproblemen" daar nog een dik half uur staan. Waardoor deze uiteindelijk 45 minuten vertraging had op zijn terugweg naar Turnhout.

Bij het verder nakijken van de aankomsten en vertrekken uit Turnhout gisteren, was te concluderen dat het alvast een rampzalige dag was, er is zo goed als niets op tijd aangekomen. Vanaf Lier of Herentals kregen vele treinen meer dan tien minuten vertraging.

Dus alles is nog niet zoals het moet zijn.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Vandaag ben ik ook naar Turnhout geweest (in een fonkelnieuwe M6). Ik heb geen noemenwaardige problemen gehad. De vertraging bleef binnen de 5 minuten. De info staat goed aangegeven. Bepaalde functies werken nog steeds niet zoals de klokken in het station van Herentals en de tv-schermen in Turnhout (het is zelfs verwijderd). Het tv-scherm in Herentals werkt opnieuw naar behoren. Iedere keer de wissel verzet dient te worden roept men dit af via het oproepsysteem.
Trammist

Bericht door Trammist »

Hogersluys schreef:Vandaag ben ik ook naar Turnhout geweest (in een fonkelnieuwe M6). Ik heb geen noemenwaardige problemen gehad. De vertraging bleef binnen de 5 minuten. De info staat goed aangegeven. Bepaalde functies werken nog steeds niet zoals de klokken in het station van Herentals en de tv-schermen in Turnhout (het is zelfs verwijderd). Het tv-scherm in Herentals werkt opnieuw naar behoren. Iedere keer de wissel verzet dient te worden roept men dit af via het oproepsysteem.
Tiens, waar hingen die dan? Want ik heb nog nooit tv's gezien in Turnhout...
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Trammist schreef:Tiens, waar hingen die dan? Want ik heb nog nooit tv's gezien in Turnhout...
Ik dacht dat er een in de stationshal hing.

Groetjes,
Rian
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

In de stationshal inderdaad, maar zoals ik zei is de tv zelf (waarschijnlijk voorlopig) verwijderd. Vreemd is het ook dat de klokken in Turnhout wel werkten maar in Herentals niet. Terwijl ik veronderstel dat beiden toch vanuit hetzelfde seinhuis bediend worden (?).
ronny

Bericht door ronny »

Reizigers van de verbinding Turnhout-Brussel krijgen een sorry pas wegens de problemen. Resultaat : onze franstalige landgenoten van navetteurs.be zijn kwaad. Als een staking overmacht is, is een brand dat ook en mag er geen sorry pas gegeven worden volgens hen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

ronny schreef:Reizigers van de verbinding Turnhout-Brussel krijgen een sorry pas wegens de problemen. Resultaat : onze franstalige landgenoten van navetteurs.be zijn kwaad. Als een staking overmacht is, is een brand dat ook en mag er geen sorry pas gegeven worden volgens hen.
Nog altijd wafelijzermentaliteit? "Als ze in het Noorden iets krijgen dan moeten wij evenveel krijgen" Kleingeestig noem ik dat.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Adler

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:
ronny schreef:Reizigers van de verbinding Turnhout-Brussel krijgen een sorry pas wegens de problemen. Resultaat : onze franstalige landgenoten van navetteurs.be zijn kwaad. Als een staking overmacht is, is een brand dat ook en mag er geen sorry pas gegeven worden volgens hen.
Nog altijd wafelijzermentaliteit? "Als ze in het Noorden iets krijgen dan moeten wij evenveel krijgen" Kleingeestig noem ik dat.
Dat argument van staking houdt trouwens geen steek.
Er is in het verleden al meermaals een sorrypas gegeven bij stakingen.
Als je de reacties leest in dat forum, wil iedereen daar plots een sorrypas voor van alles en nog wat.
pietje

Bericht door pietje »

In het zuiden des lands zal het wel wat duurder uitkomen als ze daar bij elke staking een sorry-pass moeten weggeven :twisted:
Plaats reactie