
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Let's hopeShrek schreef:Ik vermoed dat er nog een rode streep zal bijgezet worden

Re: Modernisering Breaks
Zonet (10.40u) passeerde de 308 (vermoed ik, want heb het nummer niet kunnen zien) samen met nog een andere Break hier aan mijn venster, richting de bundels in Leuven-Noord. 

Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Re: Modernisering Breaks
Ik hoop dat ze inzien dat het op niks trekt en het schone Memling kleur terug toepassen. Want zo ziet er wel heel kaal uit, ook al zouden ze (wellicht) een rode streep aanbrengen. Ik sluit me zeker aan dat de zwarte band zeker welkom is! En eventueel de neus mag ook wel wat meer kleur hebben. Zoals het geel omringen met een zwarte lijn. Of de lichte in zwart.Shrek schreef:Ik vermoed dat er nog een rode streep zal bijgezet worden

Re: Modernisering Breaks
Waarom altijd beginnen zeveren op een ontwerp dat net nieuw is?
Bija niemand van jullie heeft hem in het echt gezien, enkel nog maar op enkele onduidelijke foto's..
Mijn inziens kunnen we best nog even wachten met dingen af te breken.
Bija niemand van jullie heeft hem in het echt gezien, enkel nog maar op enkele onduidelijke foto's..
Mijn inziens kunnen we best nog even wachten met dingen af te breken.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Modernisering Breaks
Die foto's zijn zo onduidelijk niet. Ze geven een goed beeld hoe het zal zijn. De afwijzende reacties zijn eigenlijk niet meer dan normaal. Mensen en verandering gaan blijkbaar niet echt goed samen. Had dit forum 10 jaar geleden bestaan, toen 'nieuw' gerenoveerde tweetjes in dienst kwamen, ben ik er 100% zeker van dat vergelijkbare reacties de dienst zouden uitgemaakt hebben. Het is een kwestie van gewoonte denk ik, hoewel deze vernieuwde breaks toch wel erg kaal zijn, kaler dan treinen in vergelijkbare livrei.
Re: Modernisering Breaks
Ik denk dat het voor NMBS in de eerste plaats ook een kwestie is van tijd en geld.
Hoe meer strepen, driehoeken en andere ingewikkelde vormen, hoe langer het spuiten duurt en dus ook hoe duurder het is.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom NMBS al die renovaties steeds in eigen werkplaatsen wil laten uitvoeren.
Die CW's hebben nu al nauwelijks tijd om het bestaande materieel degelijk te onderhouden en krijgen dit extra werk er dan nog eens bovenop.
De meeste buitenlandse spoorwegmaatschappijen laten renovaties doen door externe gespecialiseerde bedrijven die dit veel vlugger en efficienter kunnen doen.
Hoe meer strepen, driehoeken en andere ingewikkelde vormen, hoe langer het spuiten duurt en dus ook hoe duurder het is.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom NMBS al die renovaties steeds in eigen werkplaatsen wil laten uitvoeren.
Die CW's hebben nu al nauwelijks tijd om het bestaande materieel degelijk te onderhouden en krijgen dit extra werk er dan nog eens bovenop.
De meeste buitenlandse spoorwegmaatschappijen laten renovaties doen door externe gespecialiseerde bedrijven die dit veel vlugger en efficienter kunnen doen.
Re: Modernisering Breaks
veel vlugger => misschien
efficienter => twijfelachtig
duurder => absoluut
Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.
efficienter => twijfelachtig
duurder => absoluut
Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.
Re: Modernisering Breaks
Dat heb ik niet beweerd.HijDieHetWeet schreef: Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.
Maar is het dan beter om dat allemaal zelf te willen doen en jaren langer te moeten wachten?
De NMBS krijgt trouwens voor die renovaties toelagen van de Staat.
Re: Modernisering Breaks
Wanneer ge "de werkplaatsen" even vergelijkt met een "fabriek" van een producent....dan zijn uw bovenstaande pijltjes waardeloos;..HijDieHetWeet schreef:veel vlugger => misschien
efficienter => twijfelachtig
duurder => absoluut
Denk maar niet dat een privé firma iets voor een vriendenprijsje zal doen voor de NMBS.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Modernisering Breaks
Ik vrees dat de renovatie van de Breaks op een flop zal uitdraaien als ik het zo zie, de 1ste klas zal dan ook een flop zijn zoals
in de M5 rijtuigen waar je een vergrootglas nodig hebt voor het verschil te zien.
Al die moderniseringen die geprogrammeerd zijn en nog moeten gebeuren gaan blijkbaar op een teleurstelling uitdraaien, wegens
een tekort aan ambitie.
De persberichten zullen weer meer beloven dan men in de praktijk krijgt, steeds vergeten de ceo's te melden
hoe een bedrieglijke praktijken zich in 1ste klas voor doen...
Binnenkort is er enkel nog het prijsverschil voor de rest niets...
in de M5 rijtuigen waar je een vergrootglas nodig hebt voor het verschil te zien.
Al die moderniseringen die geprogrammeerd zijn en nog moeten gebeuren gaan blijkbaar op een teleurstelling uitdraaien, wegens
een tekort aan ambitie.
De persberichten zullen weer meer beloven dan men in de praktijk krijgt, steeds vergeten de ceo's te melden
hoe een bedrieglijke praktijken zich in 1ste klas voor doen...
Binnenkort is er enkel nog het prijsverschil voor de rest niets...
Re: Modernisering Breaks
Het belangrijkste verschil 1ste <-> 2de klas is volgens mij niet de extra beenruimte of zachtere zetels -- iedereen mag van mij comfortabel zitten en voor ritjes van 30min of een uurtje (=gemiddelde pendelaarsritjes) maakt dat ook niet zo veel uit -- maar het feit dat je gegarandeerd ongestoord door joelende scoutsverenigingen of ander geweld bv. een boek kan lezen of wat werk kan voorbereiden.Duikbril AM86 schreef:Ik vrees dat de renovatie van de Breaks op een flop zal uitdraaien als ik het zo zie, de 1ste klas zal dan ook een flop zijn zoals
in de M5 rijtuigen waar je een vergrootglas nodig hebt voor het verschil te zien.
Al die moderniseringen die geprogrammeerd zijn en nog moeten gebeuren gaan blijkbaar op een teleurstelling uitdraaien, wegens
een tekort aan ambitie.
De persberichten zullen weer meer beloven dan men in de praktijk krijgt, steeds vergeten de ceo's te melden
hoe een bedrieglijke praktijken zich in 1ste klas voor doen...
Binnenkort is er enkel nog het prijsverschil voor de rest niets...
2de belangrijkste verschil is meer kans op zitplaats.
Laat het mij zo stellen: als het verschil vooral de zachtere zetel zou zijn zou ik mij geen bal aantrekken van waar ik opstap.
Re: Modernisering Breaks
Weet ge, op die 2 foto's al rijdend: de grijze band valt bovenaan niet zo goed op door de reflectie, maar ik denk van volledig opzij dat het nog meevalt.