Treinbegeleiders boos voor nieuw uniform
Treinbegeleiders boos voor nieuw uniform
Vandaag stelt de NMBS het nieuwe uniform van de TBG's voor.
Volgens een artikel in de krant vandaag zijn de treinbegeleiders daar alles behalve gelukkig mee.
Bij het uniform hoort namelijk een rood hoedje dat ze belachelijk vinden.
"We zijn geen clowns, alleen de rode neus ontbreekt nog".
Op Facebook staat het vol met dergelijke reacties.
De TBG's mochten kiezen uit een aantal uniformen.
Geen van de eerst voorgelegde uniformen werd echter weerhouden door de NMBS.
De NMBS heeft een ander uniform goedgekeurd.
Volgens een artikel in de krant vandaag zijn de treinbegeleiders daar alles behalve gelukkig mee.
Bij het uniform hoort namelijk een rood hoedje dat ze belachelijk vinden.
"We zijn geen clowns, alleen de rode neus ontbreekt nog".
Op Facebook staat het vol met dergelijke reacties.
De TBG's mochten kiezen uit een aantal uniformen.
Geen van de eerst voorgelegde uniformen werd echter weerhouden door de NMBS.
De NMBS heeft een ander uniform goedgekeurd.
- Bijlagen
-
- petje.jpg (27.11 KiB) 6063 keer bekeken
Re: Treinbegeleiders boos voor nieuw uniform
in Depots zijn er idd ongenoegen over het nieuwe uniform. Ook mijn moeder doe treinbegeleidster is, is er zeker niet over te spreken.
In elke depot zijn er 2 a 3 personen die het nieuwe uniform moeten dragen en dit over alle depots van het land.
In elke depot zijn er 2 a 3 personen die het nieuwe uniform moeten dragen en dit over alle depots van het land.
-
Waarom was er überhaupt een nieuw uniform trouwens nodig? Het huidige is nog geen tien jaar oud.
Om de zoveel jaar komt er toch een nieuw uniform.Hogersluys schreef:Waarom was er überhaupt een nieuw uniform trouwens nodig?
Dat is toch maar normaal.
U draagt ook waarschijnlijk niet meer dezelfde kleren als 20 jaar geleden.
Wat een foeilelijke dingen..
De huidige zijn veel moderner en ogen ook veel frisser dan dat afgegane rood.
Een dikke kaakslag voor mensen die in deze "clowskleren" moeten rondlopen..
De huidige zijn veel moderner en ogen ook veel frisser dan dat afgegane rood.
Een dikke kaakslag voor mensen die in deze "clowskleren" moeten rondlopen..
-
Een uniform is een uniform, geen modefestival. Ik zie niet in waarom dat steeds met de laatste mode moet meegaan, in het Vaticaan draagt de Zwitserse Garde haar uniform al bijna 100 jaar om maar een vergelijking te geven. Standing en traditie zorgen er voor dat een uniform veel meer ontzag inboezemt bij de reiziger.
BTW: niet alleen de treinen zijn lelijk bij Fyra, hier het "uniform" dat de TBG's op die lijn moeten dragen (natuurlijk ontworpen door één of andere beroemde modeontwerper):

BTW: niet alleen de treinen zijn lelijk bij Fyra, hier het "uniform" dat de TBG's op die lijn moeten dragen (natuurlijk ontworpen door één of andere beroemde modeontwerper):

Laatst gewijzigd door Hogersluys op 02 okt 2009, 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is vooral het hoedje waar de meeste een probleem mee hebben.
Dus volgens u mag iedereen met de mode meegaan, behalve de treinbegeleiders.Hogersluys schreef:Een uniform is een uniform, geen modefestival. Ik zie niet in waarom dat steeds met de laatste mode moet meegaan, in het Vaticaan draagt de Zwitserse Garde haar uniform al bijna 100 jaar om maar een vergelijking te geven. Standing en traditie zorgen er voor dat een uniform veel meer ontzag inboezemt bij de reiziger.
Wat een rare opvatting.
Bovendien neem ik aan dat die kleren ook verslijten zoals andere en dus toch regelmatig moeten vervangen worden door nieuwe.
Waarom dan ook eens geen nieuw model ?
Dus zou jij graag met zon belachelijk hoedje rondlopen?
Ik zie daar niets belachelijk aan.melle schreef:Dus zou jij graag met zon belachelijk hoedje rondlopen?
De NMBS beweert trouwens dat een groot deel van de TBG's het ook goed vinden.
Ik vind het hoedje belachelijk.
Is het voor de vrouwen ook zo?
Is het voor de vrouwen ook zo?
Beste Melle je tussenkomsten doen altijd haren grijs worden. Leer je teksten vollediger maken. Zoals adler al aangeeft is er niets mis om een stijlvorm pak te hebben. Hoe je het begrip stijlvol gaat inkleden is weer iets anders. Het pak valt mee, het hoedje is me iets te fel van kleur.
-
Ik vind het onnodig uniformen elke 10 jaar te veranderen om mee te zijn met de laatste mode. Wat heeft het nieuwe uniform dat het oude niet heeft? Smaak en mode zijn subjectieve gegevens. Heb je al eens een Brits politieuniform gezien? Dat ziet er nog bijna exact hetzelfde uit als 50 geleden, daar is niet mis mee. Wel integendeel, de herkenbaarheid is veel groter dan bij een uniform dat elke tien jaar veranderd.Adler schreef: Dus volgens u mag iedereen met de mode meegaan, behalve de treinbegeleiders.
Het is een beetje analoog aan de livrei van treinen: van mij mocht de NMBS het gerust bij het groene ontwerp gehouden hebben. Net als bij de vergelijking oude/nieuwe uniform was dat oude livrei niet aantoonbaar slechter/beter dan het huidige.
Dat is dan uw persoonlijke mening die ik, en blijkbaar ook de NMBS-leiding, niet deel.Hogersluys schreef: Ik vind het onnodig uniformen elke 10 jaar te veranderen om mee te zijn met de laatste mode.
Alle uniformen worden toch om de zoveel jaar aangepast ?
Denk maar aan politie, leger, security, ... en zelfs de mannen van de vuilkar en de stadswerkers in Antwerpen.
Waarom moet de NMBS dan achterblijven ?