De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Steven

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

1814 staat in Salzinnes (persoonlijk hem gisteren zien staan).
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Volgende week weer proefritten op de Athus-Meuse - geen details bekend.
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Vandaag in Güttersloh de 1829 voorbij mijn neus zien rijden...

Het volgende was gebeuurd..., kan alleen mij overkomen.... Ik sta al een tijd op het peron in Güttersloh treinen te spotten... echter in een overhemd, maar het is nogal frisjes vandaag geweest, m niet te zeggen redelijk koud daar en mistig.
Ik denk ik loop eventjes naar buiten het station , naar mijn bus om een jasje te halen, en ineens een ander objectief te steken.... Aan mijn bus die achter het gebouw staat en het spoor schijd met struiken, zie ik ineens een roze loc afkomen in de verte.

Aie , verdomemme, de Eurosprinter met daarachter 2 MRCE's + ja, ja, om zand te vreten de 1829 achteraan.... Om zot van te worden.... Sta ik buiten het station... In plaats van een primeureke te hebben heb ik nu een paar k...foto's..... Ben er nog ni goed van.... Binnenkort kunnen ze mij naar een gesticht brengen als dat nog gebeurd....

Zie, wa rot foto's dak nu em.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ge moogt ze allemaal emme...
Afbeelding

Dan om het goed te maken, Morgen vanaf 08,00 in Bertrix testritten met de 1805, ik zal er zijn.... de pot op....! :shock: :mrgreen:
Afbeelding
**********************************************************************************************************
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Allee, alvast eene foto van de 1805 tijdens de testritten in Bertrix - Virton

http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-6444

De rest komt in de komende dagen, want ik moet 2 dagen naar duitsland
Afbeelding
**********************************************************************************************************
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Ik heb nog wat oto's geupload van de testrit met de 1805

Testrit met de 1805 op lijn Bertrix - Virton op 30/09/9
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Ik kan er niet aan doen maar ik blijf het fantastische machines vinden. :P
Stukken beter dan de originele Tsaurussen ... die vond ik wat te bol eigenlijk.
Ik vind dat deze toch veel moderner ogen, en de liverei vind ik zeker geslaagd !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
LML

Bericht door LML »

Nu alleen hopen dat ze hun kinderziektes overwonnen hebben en ze zo snel mogelijk op 't spoor te zien zijn. En liefst in beweging...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ik weet niet of deze link al was gepost (geen zin om 47 pagina's door te bladeren), maar op Railcolor staat een stuk achtergrondinformatie en foto's van de 18: NMBS Reeks 18 op Railcolor

En agreed, ik vind het ook heel erg mooie locs. Zou er best eentje willen hebben, om mee naar m'n werk te gaan ofzo.

Deze foto viel mij op, de loc is namelijk geschikt voor 1,5 kV, 3 kV en 25 kV, maar niet voor 15 kV. Waarom dan wel een toelating voor Duitsland? Als dat plaatje klopt, natuurlijk ;)
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Je moet eens op mijn website bij de 1800 foto's eens op het zoekbegrip "Taurus_4" klikken, dan komen alle Taurussen incluus de portugese tevoorschijn... dat staat als je een foto openklikt in de exif eronder...

En efectief het is een zzeer mooie lokomotief

ik heb nog een foto waarie met een 1300 is aan gekoppeld, maar die zet ik zondag denk ik erop....
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

tot aachen west kan je op 3 kV rijden maar wel met Duitse seinen vanaf de grens, dus heb je een Duitse toelating nodig.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ah vandaar, dan snap ik hem. Als ik het goed begrijp, gaat de 18 worden ingezet in het binnenlands vervoer, over zowel de klassieke 3 kV- als 25 kV-lijnen, en tot grensstations zoals Aken, Roosendaal en Maastricht?

Sammarco: ik zal eens kijken... altijd leuk om foto's van locs en treinen te zien :)
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

O alex, je mag je ook registreren, en zelf wat foto's uploaden... dat stel ik heel erg op prijs als je foto's mocht hebben altans... Je moet eens goed kijken, alles staat netjes volgens nummer... er staat ook nog een zoekbegrip "Siemens" om op te klikken... Zoek ook eens het zoekbegrip "TRAXX" eens op, en volg eens in alfabetische en alfanumerische volgorde de loknummers eens op ? Mischien ziet TMFI er niet zo ordelijk uit, maar technisch steekt ie heel ordelijk inelkaar...

Wat de 1829 betreft, die zit nog ergens in duitsland rond te koersen... zoals ik al eerder vertelde ergens tegen Osnabruck, maar dat kan ondertussen alweer verandert zijn. wie weet waar die nu rond hangt...
Afbeelding
Knipex

Bericht door Knipex »

Steven schreef:tot aachen west kan je op 3 kV rijden maar wel met Duitse seinen vanaf de grens, dus heb je een Duitse toelating nodig.
eeuuh, tot Montzen is 3kV daarna 15kV, dus no-go for 18.
Je bedoelde Aachen HBF
Afbeelding bron
LML

Bericht door LML »

Knipex schreef:
Steven schreef:tot aachen west kan je op 3 kV rijden maar wel met Duitse seinen vanaf de grens, dus heb je een Duitse toelating nodig.
eeuuh, tot Montzen is 3kV daarna 15kV, dus no-go for 18.
Je bedoelde Aachen HBF
Hij zal Aachen Hbf bedoelen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Steven

Bericht door Steven »

inderdaad, me gewoon vergis van station, weeral niet genoeg geslapen toen ik dat antwoord schreef :-)
Plaats reactie