Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
De 308 passeerde hier vandaag in Wilsele weer 2 keer, spijtig genoeg was hij mij beide keren te vlug af zodat ik weer geen foto's heb kunnen nemen... 

Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Het valt mee, al had ik liever gehad dat de ramen in een zwarte streep zaten.
Hoe meer foto's ik er van zie hoe beter hij me bevalt maar toch heb ik het gevoel dat er "iets" ontbreekt. Die foto's van het interieur zijn getrokken uit 308? Of uit een ander stel? Iemand idee hoe testritten zijn verlopen? En wanneer de eerste in dienst komt?
Die deurknoppen zijn kennelijk gelijkaardig aan die van een Antwerpse PCC-tram.
Presario: de foto's van de binnenkant zijn niet van de 308, die is helemaal af vanbinnen. Momenteel zijn ze deze aan het testen op vanalles.

I11, I10, AM96, M4m, M5m, M6 en nu ook de Break.Trammist schreef:Die deurknoppen zijn kennelijk gelijkaardig aan die van een Antwerpse PCC-tram.
en MW41260689 schreef:I11, I10, AM96, M4m, M5m, M6 en nu ook de Break.Trammist schreef:Die deurknoppen zijn kennelijk gelijkaardig aan die van een Antwerpse PCC-tram.
En daarnaast ook op alle nieuwe lijnbussen bij de achterdeur(en).
Ik zie toch liever de Memling. Ze hebben inderdaad de ramen in een zwarte band moeten voorzien. En ik vind trouwens het geel op de neus belachelijk. Hle 13 en de I11, (gemoderniseerde) M5 en M6 stuurstandrijtuigen, hebben een gele vlakte dat begint ongeveer in het midden en eindigt bovenaan. Dat lijkt beter op. En als je de Break bekijkt op de foto, zie je een complete grijze neus met plots een stukje geel. Waarom plots deze keer een stomme rechthoek centraal op de neus? Er zit tenminste meer kleur als ze het deden zoals de opgenoemde modellen. Ik hoop dat ze in het geel de Grijze B-logo plaatsen. Zal mss wat verbeteren. Zal ik dit later iedere keer mogen zien aankomen in Iep? Want het zijn maar Breaks die hier aankomen, uitgezonderd de HLE 21 met I10 rijtuigen, soms de HLE 27 met M6 rijtuigen of klassiekjes. En dit enkel tijdens de spitsuren.

-
Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort renovaties: hoeveel % van het oorspronkelijke treinstel kan gerecupereerd worden?
de hele kast; ramen, deuren.. zowat alles word eruit gehaald en eraf.
na lang wachten...
na lang wachten...