Aanrijding voertuig OW21 - Lijn 66
-
Aanrijding voertuig OW21 - Lijn 66
2E691 - vv te Brugge om 21.07H - heeft deze avond op OW21 (tss Brugge en Zedelgem) een voertuig aangereden.
Sprake van ontsporing plus brand...
Sprake van ontsporing plus brand...
Re: Aanrijding voertuig OW21 - Lijn 66
Het bleek volgens een foto in HLN stel 225 te zijn. De auto is er voor een groot deel ondergeschoven.ConducLK schreef:Om 4h15 deze morgen werd de trein terug naar Brugge gebracht. Schade aan het stel? Geen idee!
ik lees van, de HS kast vatte even vuur, maar doofde vanzelf, gevolg ?
ik vrees dat dit de laatste keer zal geweest zijn dat klasiekje 225 gereden heeft
ik vrees dat dit de laatste keer zal geweest zijn dat klasiekje 225 gereden heeft

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Het ongeval zou te wijten zijn aan het feit dat de autobestuurster blindelings haar GPS volgde.
Op een bepaald moment zei die 'rechts afslaan' en zo kwam ze op de sporen terecht.
Eigenlijk moest ze wat verder rechts afslaan.
Op een bepaald moment zei die 'rechts afslaan' en zo kwam ze op de sporen terecht.
Eigenlijk moest ze wat verder rechts afslaan.
-
225 zal waarschijnelijk geschrapt, hoogspanningskast vernield en het is gedaan ! Jammer.
foto in betere tijd in Kortrijk.

Ik heb er van de week nog opgezeten.Locomotief 5175 schreef:225 zal waarschijnelijk geschrapt, hoogspanningskast vernield en het is gedaan ! Jammer.

greetz 2302
-
Welke dag ? als u met dat opgezeten hebt, dan moet voor woensdagavond zijn.

Dat weet ik nog zo niet.Locomotief 5175 schreef:225 zal waarschijnelijk geschrapt, hoogspanningskast vernield en het is gedaan.
De NMBS is niet verantwoordelijk voor de schade aan dat treinstel, maar wel die autobestuurster.
Dus de verzekering dient de schade aan het treinstel te betalen, en die factuur kan serieus de hoogte in gaan.
Ook het aantal dagen, dat het treinstel door het ongeval uit commerciële dienst wordt genomen, wordt gefactureerd aan de verzekering.
Dus waarom zou de NMBS dat stel definitief buiten dienst zetten, als het op kosten van de verzekering na een tijd terug kan rijden?
Moest de fout ten laste van de NMBS zijn, zou de kans veel groter zijn, dat het stel geschrapt zou worden.
Omdat ze met de stellen tot nr 270 geen lange termijn plannen meer hebben, en er daarom ook geen overdreven zware kosten meer aan zouden besteden.
Ik weet niet.Bart schreef:Dat weet ik nog zo niet.Locomotief 5175 schreef:225 zal waarschijnelijk geschrapt, hoogspanningskast vernield en het is gedaan.
De NMBS is niet verantwoordelijk voor de schade aan dat treinstel, maar wel die autobestuurster.
Dus de verzekering dient de schade aan het treinstel te betalen, en die factuur kan serieus de hoogte in gaan.
Want wat zou de restwaarde zijn van een trein na 20 jaar ?
Dat is erg snel een "perte total", herstelkost groter dan restwaarde....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Kan zijn, al denk ik niet dat ze een trein zo snel "perte total" gaan verklaren.dentheo schreef: Dat is erg snel een "perte total", herstelkost groter dan restwaarde....
Bij betwisting, kan daar zelf nog een juridisch staartje aan komen.
En ik weet niet of een verzekeringsmaatschappijke het kan halen van de oppermachtige NMBS.
- trainfreak
De verzekering zal normaal de schade betalen.
In Montzen heeft er een tijdje een 51 gestaan die kort voor de buitendienststelling een accident heeft gehad en ook nog herstelt is.
In Montzen heeft er een tijdje een 51 gestaan die kort voor de buitendienststelling een accident heeft gehad en ook nog herstelt is.
Ik heb hem alesinds niet meer in brugge zien staan gisteren. Wel een stel met rode sluitseinen aan bijde kanten en de panto omhoog, de hele dag.
Dat is normaal.The_gold schreef:Ik heb hem alesinds niet meer in brugge zien staan gisteren. Wel een stel met rode sluitseinen aan bijde kanten en de panto omhoog, de hele dag.