Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Voor Limburgse treingebruikers zou een snellere verbinding vanuit Hasselt naar Brussel via Aarschot ook wel goed zijn. Het kan via de boog van Leuven en het gebeurt in de spits al, maar buiten de spitsuren zou het ook wel wenselijk zijn. Net zo wenselijk zou een betere verbinding van Genk naar Antwerpen zijn. In het weekend is de aansluiting in Hasselt wel goed en er zijn ook enkele goede aansluitingen in de spits, maar voor de rest is het huilen met de pet op.stefanic schreef:Dat kan helaas pas als er dubbelspoor ligt en draad hangt (de vraag is er, we wachten op de uitvoering). Enige dat op korte termijn eventueel voorzien wordt (mogelijk midden volgend jaar) is het verlengen van enkele treinen uit Neerpelt tot Hamont.eagleheart schreef:gaat er eigenlijk ook eens verbetering komen voor limburg met de nieuwe dienstregeling?
L'union fait la force.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
t'is HAMONTstefke schreef:naar hamond zie ik niet voor 2012 een trein bollen


Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
http://www.treintrambus.be/actueel/blog ... -2010.htmlstefke schreef:al wa meer voor 13 december
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
We zijn twee maand voor de lancering, en nog altijd kunnen er geen opzoekingen gebeuren voor trajecten vanaf 13 december.
Foutmelding:
Betekent dit dat ze er nog altijd niet uit zijn, of is het gewoon laksheid ?
Foutmelding:
Wie nu bijvoorbeeld een reis aan het plannen is voor de kerstperiode, weet nog altijd niet wanneer er aansluitingen zijn naar de luchthaven of de Thalys.Er kan alleen adviezen tussen 14/12/08 en 12/12/09 gegeven worden.
Betekent dit dat ze er nog altijd niet uit zijn, of is het gewoon laksheid ?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Wat moet het personeel dan zeggen?Kalimero schreef:We zijn twee maand voor de lancering, en nog altijd kunnen er geen opzoekingen gebeuren voor trajecten vanaf 13 december.
Foutmelding:Wie nu bijvoorbeeld een reis aan het plannen is voor de kerstperiode, weet nog altijd niet wanneer er aansluitingen zijn naar de luchthaven of de Thalys.Er kan alleen adviezen tussen 14/12/08 en 12/12/09 gegeven worden.
Betekent dit dat ze er nog altijd niet uit zijn, of is het gewoon laksheid ?
Die weten even veel als jij.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Dat is toch ook schandalig? En nee, het is niet de schuld van het personeel dat ze ook van niets weten, het zou gewoon al bekend moeten zijn.
Het is al regelmatig gezegd, maar in veel landen, Zwitserland op kop, zijn de dienstregelingen maanden op voorhand gekend. Met alle respect voor het werk van stefanic en zijn diensten, maar waarom kan dat niet in België?
Het is al regelmatig gezegd, maar in veel landen, Zwitserland op kop, zijn de dienstregelingen maanden op voorhand gekend. Met alle respect voor het werk van stefanic en zijn diensten, maar waarom kan dat niet in België?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Dat is al lang bekend, maar ze komen er niet mee naar buiten.groentje schreef:Dat is toch ook schandalig? En nee, het is niet de schuld van het personeel dat ze ook van niets weten, het zou gewoon al bekend moeten zijn.
Misschien uit vrees voor ongenoegen, en eventuele acties?
We moeten naar de reeksvergadering op 21 oktober, die brief heb ik gehad.
Dat is dus binnen 10 dagen, dus ik hoop ze nog voor den 21ste te kunnen inkijken.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Inderdaad, men wil gewoon het protest de mond snoeren. Als ze er pas in december mee naar buiten komen is het al veel te laat om nog te gaan klagen. De NMBS wil gewoon de macht over haar eigen dienstregeling bewaren.
Maar de grootste veranderingen zijn in principe toch reeds gekend? Op de andere lijnen zal de verandering zich hoogstens beperken tot een minuutje of 5.
Maar de grootste veranderingen zijn in principe toch reeds gekend? Op de andere lijnen zal de verandering zich hoogstens beperken tot een minuutje of 5.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Hallo Bart,
Met alle respect voor de moeilijkheden die jullie als personeel ondervinden omdat de informatie uitblijft...
Groeten,
Bart W.
Met alle respect voor de moeilijkheden die jullie als personeel ondervinden omdat de informatie uitblijft...
...dit is geen antwoord op de met recht en reden gestelde vraag.Bart schreef: Wat moet het personeel dan zeggen?
Die weten even veel als jij.
Groeten,
Bart W.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Zoveel potentieel heeft dat nu ook weer niet denk ik. Zelfs Hasselt-Antwerpen op de spits zit alleen maar vol tussen Heist en Aarschot.KB schreef:Net zo wenselijk zou een betere verbinding van Genk naar Antwerpen zijn.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Tsja, Antwerpen - Hasselt is dan ook niet voor niets een erg trage trein tussen toch 2 provinciehoofdsteden. Had de IC Brussel-Antwerpen in ieder boerengat gestopt zou je ook zien dat er geen kat op zit.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
En ook het kopmaken in Aarschot doet geen deugd aan de rittijd. Uit het boekje van Philippe Janssens, Op dood spoor, haal ik het voorbeeld van een rechtstreekse IC-verbinding in de jaren tachtig, die natuurlijk is afgeschaft op het moment dat ze een beetje succes begon te krijgen...
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Als je onderweg nergens stopt zit er helemaal niemand meer op, denk ik eerder.Hogersluys schreef:Tsja, Antwerpen - Hasselt is dan ook niet voor niets een erg trage trein tussen toch 2 provinciehoofdsteden. Had de IC Brussel-Antwerpen in ieder boerengat gestopt zou je ook zien dat er geen kat op zit.