Bordet in Brussel
Bordet in Brussel
Beste Treinforumisten,
Ik wil met de trein naar Bordet reizen. Ik heb een abonnement tot "Zone Brussel".
Helaas moet ik om tot in Bordet te geraken, via Vilvoorde reizen, dat volgens mij buiten de zone ligt.
Mag ik dit met mijn abonnement tot Zone Brussel?
Zo neen, wat moet ik dan bijbetalen, en waar?
Ik wil met de trein naar Bordet reizen. Ik heb een abonnement tot "Zone Brussel".
Helaas moet ik om tot in Bordet te geraken, via Vilvoorde reizen, dat volgens mij buiten de zone ligt.
Mag ik dit met mijn abonnement tot Zone Brussel?
Zo neen, wat moet ik dan bijbetalen, en waar?
-
Re: Bordet in Brussel
met een MIVB dagkaart/enkele reis mag het niet
voor een NMBS abonnement gelden gewoon de normale regels, snelste/kortste/minste overstappen verbinding dus
van waar ergens is dat abonnement?
voor een NMBS abonnement gelden gewoon de normale regels, snelste/kortste/minste overstappen verbinding dus
van waar ergens is dat abonnement?

Abonnement Leuven-Zone Brussel.
Snelste verbinding: Leuven -> Brussel-Noord -> Vilvoorde -> Bordet
Snelste verbinding: Leuven -> Brussel-Noord -> Vilvoorde -> Bordet
Ik stelde me onlangs een soortgelijke vraag i.v.m. het JUMP-ticket.
Mag je van Brussel-Zuid naar Bordet reizen met zo'n JUMP-ticket via Vilvoorde (dat buiten de zone Brussel ligt)? (De andere optie is reizen via Etterbeek -> op die manier blijf je altijd binnen de zone Brussel)
Mag je van Brussel-Zuid naar Bordet reizen met zo'n JUMP-ticket via Vilvoorde (dat buiten de zone Brussel ligt)? (De andere optie is reizen via Etterbeek -> op die manier blijf je altijd binnen de zone Brussel)
Voor Leuven <-> is de snelste reismogelijkheid een combinatie van trein en bus. Probeer de reisplanner van de NMBS maar met de optie "alle vervoerswijzen".
-
Er is ook eenmaal per dag een P-trein die Bordet en Leuven direct verbindt.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Neen, mag niet. Via Etterbeek wel (al is er tegenwoordig maar één trein per uur die Etterbeek > Bordet doet). Of uiteraard trein tot Brussel-Noord en vanaf daar tram 55 of bus (De Lijn) tot Bordet.Terminus schreef:Ik stelde me onlangs een soortgelijke vraag i.v.m. het JUMP-ticket.
Als die rechtstreekse P-trein niet in aanmerking komt, kan je ook van Haren-Zuid (L36) naar het station van Haren (L26) wandelen (<5 minuten), dan lukt het op 44 minuten. Er ligt een wandelwegje tussen de twee Harense stations.
Of ineens doorwandelen tot Bordet...
Overstappen hoeft niet altijd in een zelfde station te gebeuren!
- Leuven xx:55
Haren-Zuid xx:25
Haren xx:37
Bordet xx:39
Betekent dat ik ik geen trein via Vilvoorde MAG nemen?FLV-FGSP schreef:Voor Leuven <-> is de snelste reismogelijkheid een combinatie van trein en bus. Probeer de reisplanner van de NMBS maar met de optie "alle vervoerswijzen".
Blijkbaar gaat de snelste reisweg soms ook via Mechelen. Dan kan ik met mijn abonnement (Leuven-Brussel) naar Mechelen sporen, zeggende dat ik naar Bordet moet, en doodleuk in Mechelen mijn toekomstige ex bezoeken, en daarna terugkeren naar Leuven?
-
kijk gewoon eens bij de treinplanner wat allemaal mag... (enkel treinen selecteren)
als iets 'officieel' niet mag gaat er onderstaan: deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs
en als dat er onderstaat is de kans zeer klein dat er moeilijk over gedaan wordt en de kans nog veeel kleiner dat je een boete krijgt
als iets 'officieel' niet mag gaat er onderstaan: deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs
en als dat er onderstaat is de kans zeer klein dat er moeilijk over gedaan wordt en de kans nog veeel kleiner dat je een boete krijgt

Toch wel een foutje van de NMBS dat de reisplanner deze overstap niet geeft.Elgar schreef:Als die rechtstreekse P-trein niet in aanmerking komt, kan je ook van Haren-Zuid (L36) naar het station van Haren (L26) wandelen (<5 minuten), dan lukt het op 44 minuten. Er ligt een wandelwegje tussen de twee Harense stations.
- Leuven xx:55
Haren-Zuid xx:25
Haren xx:37
Bordet xx:39
Anderzijds geeft de treinplanner deze reisweg wel zonder beperkingen..MIVB-reiziger schreef:Neen, mag niet. Via Etterbeek wel (al is er tegenwoordig maar één trein per uur die Etterbeek > Bordet doet). Of uiteraard trein tot Brussel-Noord en vanaf daar tram 55 of bus (De Lijn) tot Bordet.Terminus schreef:Ik stelde me onlangs een soortgelijke vraag i.v.m. het JUMP-ticket.
het gaat over dat JUMP biljet dat niet buiten de zone brussel mag gebruikt worden. De andere formules hebben deze beperking niet.
-
Eventueel per trein tot Brussel-Luchthaven gaan en dan De lijn lijn 272 naar Brussel-Noord nemen, die passeert ook aan Bordet
-
Dat kost vanaf volgende week €2,05 meer, tenzij je het slim speelt en een kaartje naar zone Brussel koopt, maar in de luchthaven eruit springt