vertraging wegens te lange trein?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Stijn014

vertraging wegens te lange trein?

Bericht door Stijn014 »

trein 4940 (antwerpen-Turhout) had daarstraks een vertraging van 20 minuten. Naast een vertraging in de rit Turnhout-Antwerpen (10minuten) en maar de helft van de tractie beschikbaar gaf de boordchef als derde reden ook "een te lange trein" aan. Hoe kan een trein te lang zijn en waarom zou dit vertraging geven?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: vertraging wegens te lange trein?

Bericht door HLE 2302 »

Stijn014 schreef:trein 4940 (antwerpen-Turhout) had daarstraks een vertraging van 20 minuten. Naast een vertraging in de rit Turnhout-Antwerpen (10minuten) en maar de helft van de tractie beschikbaar gaf de boordchef als derde reden ook "een te lange trein" aan. Hoe kan een trein te lang zijn en waarom zou dit vertraging geven?
Als de locomotief op 50% een lange ram moet slepen dat men dan trager tractioneert en daardoor een paar bijkomende minuten maakt ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: vertraging wegens te lange trein?

Bericht door Kristofke »

of omdat op sommige stations de perrons te kort zijn en de laatste rijtuigen de reizigers naar voren moeten om uit te stappen, als zoiets niet op voorhand aangekondigd is kan het zijn dat er wel een tijdje mensen uit de eerste open deur gestapt komen

(maar de uitleg van de post hierboven lijkt mij plausibeler)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: vertraging wegens te lange trein?

Bericht door HLE 2302 »

Kristofke schreef:of omdat op sommige stations de perrons te kort zijn en de laatste rijtuigen de reizigers naar voren moeten om uit te stappen, als zoiets niet op voorhand aangekondigd is kan het zijn dat er wel een tijdje mensen uit de eerste open deur gestapt komen

(maar de uitleg van de post hierboven lijkt mij plausibeler)
als men de deuren lost als de sleep niet aan het perron kan dan stap je gewoon uit in de ballast :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trammist

Re: vertraging wegens te lange trein?

Bericht door Trammist »

HLE 2302 schreef:als men de deuren lost als de sleep niet aan het perron kan dan stap je gewoon uit in de ballast :P
Lollig voor mindervaliden, bejaarden, mensen met kinderwagens, mensen met bagage, ....

kortom: niet aanvaardbaar. zelfs niet voor dagdagelijkse pendelaarstreinen
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: vertraging wegens te lange trein?

Bericht door HLE 2302 »

Trammist schreef:
HLE 2302 schreef:als men de deuren lost als de sleep niet aan het perron kan dan stap je gewoon uit in de ballast :P
Lollig voor mindervaliden, bejaarden, mensen met kinderwagens, mensen met bagage, ....

kortom: niet aanvaardbaar. zelfs niet voor dagdagelijkse pendelaarstreinen
En toch gebeurd het dagelijks hoor. :P
Op sommige stopplaatsen kunnen nu eenmaal geen 8 - 12 kassen binnen. :P
Ze zonderen de deuren gewoon niet af, maar normaal heb je 1: Tijd genoeg !
2: gebruikers van dit soort treinen (meestal P-treinen) zijn dagdagelijkse pendelaars en weten dat dus

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie