Nevermind dit bericht. Ik loop te lezen als een kip.
Dankje wel: Dietrich
Toekomst
De NMBS heeft meerdere malen vervolgbestellingen geplaatst voor de M6. Na de originele order voor 210 rijtuigen uit 1999 werden de volgende orders geplaatst: -oktober 2004: order voor 70 rijtuigen, waaronder voor het eerst stuurstandrijtuigen. Levering 2006-2007; -december 2005: order voor 90 rijtuigen, levering 2008-2009; -november 2007: order voor 50 rijtuigen, levering najaar 2009; -december 2008: order voor 72 rijtuigen, levering 2010-2011.
Wanneer in maart 2011 de laatste rijtuigen geleverd zijn, komt het totale aantal op 492 rijtuigen.
Naarmate er meer rijtuigen in dienst komen gaan geleidelijk de rijtuigen van het type M5 uit de dienst gehaald worden om te worden gemoderniseerd. Na deze modernisering zouden deze 2 types bijna gelijkwaardig zijn qua uitzicht.
Link:http://nl.wikipedia.org/wiki/M6_(spoorwegrijtuig)
Dit staat op wikipedia, soms kunnnen er natuurlijk onwaarheden staan.
Er wordt hier verteld dat de M6 de M5 rijtuigen gaan vervangen. Is een leven van 25 jaar niet wat kort voor een trein?
Ik weet dat wij nederlanders gek zijn om nog steeds met mat64 te rijden. Maar de DDM-1 dubbeldekkers uit 1985 rijden nog wel een aardig tijd door.
M5 Kort leven? ( gesloten )
M5 Kort leven? ( gesloten )
Laatst gewijzigd door GBA_ChilD op 30 okt 2009, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: M5 Kort leven?
M5 gaat niet uit dienst. Het enige dat men doet is deze moderniseren om het comfort even hoog te krijgen als de M6.
Waarschijnlijk gaan die rijtuigen nog wel een 20 jaar meegaan.
Waarschijnlijk gaan die rijtuigen nog wel een 20 jaar meegaan.
Re: M5 Kort leven? ( gesloten )
Je moet goed lezen hé.Geleidelijk de rijtuigen van het type M5 uit de dienst gehaald worden om te worden gemoderniseerd.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...