Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Ik vond de kleinere compartimenten in 1ste klasse in de break ook aangenamer. Als je een "oude" break tov een gemoderniseerde vergelijkt, zie ik eigenlijk geen voordelen. 1ste klasser wordt meer basic, en tweede klasse blijft die idiote 2-3 banken houden.
Re: Modernisering Breaks
Als je dan echt rustig wil zitten,ga dan op't wc zitten. Vergeet niet tijdig recht te staan, anders maak je kans dat je benen slapen.
Re: Modernisering Breaks
Hij die denkt te weten.... zucht.HijDieHetWeet schreef:Als je dan echt rustig wil zitten,ga dan op't wc zitten. Vergeet niet tijdig recht te staan, anders maak je kans dat je benen slapen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
1. er mag inderdaad wel iets gedaan worden aan het groeiend aantal klankmannen en -vrouwen. Maar ach, dat zal de komende jaren wel beteren wanneer deze generatie zich begint af te vragen waarom ze nog amper iets horen... (of gaat de muziek dan nog luider?)overweg13 schreef:Beklemmend gevoel? Nu kun je ten minste nog kiezen waar je gaat zitten. Als er nu weer eens een luidruchtige klankman in je buurt komt zitten, heb je het spek aan je been. Vroeger kon je nog verhuizen naar het naastliggende coupé.HijDieHetWeet schreef:Eerste klas die erop achteruit gaat? De tussenwand is verdwenen waardoor het beklemmend gevoel verdwenen is, alles is veel lichter en een stopcontact per 2 zitplaatsen. In mijn ogen niet echt achteruitgang.
2. eerste klasse gaat erop achteruit. Het is een schande dat ze reizigers daarvoor zoveel meer laten betalen dan voor tweede klasse. Bovendien is het ook onlogisch dat ze de eerste klasse zo weinig 'luxueus' maken want elke belangrijke spoorwegman reist in eerste klasse... Je zou dan toch denken dat die hun stekje verdedigen?
3. Beste Vic, ze zitten toch al vele maanden achter op planning, dus we kunnen nog wel enkele jaren in niet-gemoderniseerde breaks reizen.
En beste HijDieHetWeet, waarschijnlijk bent u zeer nauw betrokken bij de modernisering van de breaks en steekt u hier veel tijd en energie in, maar enkele (terechte) kritische bedenkingen mogen toch?
Re: Modernisering Breaks
Inderdaad, met alle respect voor de mensen die het werk uitvoeren maar je kan met de beste wil niet zeggen dat de eerste klasse door beslissingsnemers tegenwoordig serieus wordt genomen. Stopcontacten zijn een lichtpunt maar verder is er over de decennia enkel een achteruitgang, zeer goed waar te nemen als je kijkt naar M2 - I11 - M6.
Re: Modernisering Breaks
Wees blij !wooter schreef:Ik vond de kleinere compartimenten in 1ste klasse in de break ook aangenamer. Als je een "oude" break tov een gemoderniseerde vergelijkt, zie ik eigenlijk geen voordelen. 1ste klasser wordt meer basic, en tweede klasse blijft die idiote 2-3 banken houden.
In spitsuur kan je tenminste nog zitten ... probeer dat maar eens bij een 2+2 !
Hier maken we maar geen woorden vuil aan zeker ?HijDieHetWeet schreef:Als je dan echt rustig wil zitten,ga dan op't wc zitten. Vergeet niet tijdig recht te staan, anders maak je kans dat je benen slapen.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Juist, maar dat is een magere troost. Eigenlijk verwacht je toch dat het beter wordt, maar dat doet het dus niet.Terminus schreef: 3. Beste Vic, ze zitten toch al vele maanden achter op planning, dus we kunnen nog wel enkele jaren in niet-gemoderniseerde breaks reizen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
Ik heb nog maar 1 keertje moeten staan, en dat was in een trein met 3x2-configuratie, waar een eersteklasse met baggagecompartiment halverwege de trein hing en je bijgevolg van vooraan de trein niet naar eerste klasse kon wandelen.HLE 2302 schreef:In spitsuur kan je tenminste nog zitten ... probeer dat maar eens bij een 2+2 !
Re: Modernisering Breaks
Kritiek mag zeker. Vanaf volgende week staat 308 niet meer in CW Mechelen. Ik stel voor om bij de eerste de beste gelegenheid eens mee te rijden om te kunnen genieten van de wijzigingen. Of om ze af te keuren. Hoeveel personen hebben in realiteit het interieur al van dichtbij gezien. 30,40?
Re: Modernisering Breaks
ik heb nog maar 2x moetten staan en dat was telkens in 2+2.wooter schreef:Ik heb nog maar 1 keertje moeten staan, en dat was in een trein met 3x2-configuratie, waar een eersteklasse met baggagecompartiment halverwege de trein hing en je bijgevolg van vooraan de trein niet naar eerste klasse kon wandelen.HLE 2302 schreef:In spitsuur kan je tenminste nog zitten ... probeer dat maar eens bij een 2+2 !
Waarom ? In 3+2 kan je als er al 3 mensen zitten nog eens vragen om door te schuiven, als je niet te breed bent dan lukt het zeker met 4 op 3+2 opstelling (ik heb het al eens geweten dat het 4+3 opstelling was

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Ik reis ook zeer frequent in 1ste klas, ik moet zeggen als je dat uit je eigen zak betaald dan weet je hoeveel dat kost.
De mensen die dit moderniseringproject hebben georganiseerd blijkbaar niet!!!
Ik ben bereid om die 54 % meer te betalen, maar wat ons maar aangeboden wordt in de vernieuwde M5 en Breaks is werkelijk schrijnend.
Vooral het feit je nauwelijks een verschil ziet in beide moderniserings projecten is ronduit een schandaal.
Dan komt de NMBS in haar persbericht nog vertellen dat de M6 inrichting de norm is, waar blijven die leeslamjes dan? het tapijt?
In de M5 hadden ze deze gerust kunnen aanbrengen die leeslampjes!! het zijn toch dezelfd bagerekken als in de M6.
Muurschilderingen of andere kleur van de wanden een 2 +1 zetelopstelling zou in 1ste klas eigenlijk de norm moeten zijn, zoals in de I11 en de MS96.
De NMBS wil wel de extra inkomsten van de 1ste klas maar dan nog een deftige 1ste klas uitbaten blijkt te veel gevraagd.
Ik begrijp ook niet waarom de NMBS zich aan zo een trieste toestanden wil belachelijk maken, dit is gewoon problemen uitlokken.
Als je naar de winkel gaat en je koopt groeten of fruit van een 1ste kwaliteit dan verwacht je ook dat die beter zijn dan die van een 2de kwaliteit.
Of gaat de NMBS binnenkort een gewone bediende ook evenveel betalen als een kaderlid of iemand anders die veel mensen onder zich werken heeft?
De mensen die dit moderniseringproject hebben georganiseerd blijkbaar niet!!!
Ik ben bereid om die 54 % meer te betalen, maar wat ons maar aangeboden wordt in de vernieuwde M5 en Breaks is werkelijk schrijnend.
Vooral het feit je nauwelijks een verschil ziet in beide moderniserings projecten is ronduit een schandaal.
Dan komt de NMBS in haar persbericht nog vertellen dat de M6 inrichting de norm is, waar blijven die leeslamjes dan? het tapijt?
In de M5 hadden ze deze gerust kunnen aanbrengen die leeslampjes!! het zijn toch dezelfd bagerekken als in de M6.
Muurschilderingen of andere kleur van de wanden een 2 +1 zetelopstelling zou in 1ste klas eigenlijk de norm moeten zijn, zoals in de I11 en de MS96.
De NMBS wil wel de extra inkomsten van de 1ste klas maar dan nog een deftige 1ste klas uitbaten blijkt te veel gevraagd.
Ik begrijp ook niet waarom de NMBS zich aan zo een trieste toestanden wil belachelijk maken, dit is gewoon problemen uitlokken.
Als je naar de winkel gaat en je koopt groeten of fruit van een 1ste kwaliteit dan verwacht je ook dat die beter zijn dan die van een 2de kwaliteit.
Of gaat de NMBS binnenkort een gewone bediende ook evenveel betalen als een kaderlid of iemand anders die veel mensen onder zich werken heeft?
Re: Modernisering Breaks
Vandaag Break 308 gezien te Brussel-Zuid omstreeks 11u25. Daaropvolgend 5517+5529 met een werktrein die uit de Noord-Zuid verbinding kwamen richting Vorst.

Re: Modernisering Breaks
Met of zonder reizigers?poyaud schreef:Vandaag Break 308 gezien te Brussel-Zuid omstreeks 11u25. Daaropvolgend 5517+5529 met een werktrein die uit de Noord-Zuid verbinding kwamen richting Vorst.
Re: Modernisering Breaks
de break is ook leeg voorbijgekomen langs Etterbeek , lijn 161 richting Namen
waarschijnlijk klaar om ingezet te worden vanaf morgen?
waarschijnlijk klaar om ingezet te worden vanaf morgen?
Re: Modernisering Breaks
Geen idee , ik had instructie op de 2155 en voor ik het besefte was em weg.MIVB-reiziger schreef:Met of zonder reizigers?
