Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Extra M6 stammen op de IC-L? Lijkt mij niet echt zinvol. Buiten een paar extra misschien tijdens de spits zoals 2315 en 2330, maar dan zeker met geen 10 rijtuigen zoals ze nu rond rijden. Is er trouwens in Poperinge wel plaats om die stammen dan opzij te zetten?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Ik zou eerlijk gezegd veel liever een paar M6-stammen zien op de IR-i in het weekend, want daar wordt nu meestal met één enkele Break gereden. En zodra er een klein zonnestraaltje is, zitten de treinen meteen overvol. Om alle studentendrukte niet te vermelden op vrijdag- en zondagavond.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
De NMBS moet ook maar eens leren op de bal te spelen, ik begrijp het bijvoorbeeld niet waarom men op carnaval Aalst nog met een IRi durft aankomen in Aalst op het drukste moment met slecht één break.
Die treinen rijden van en naar depot Aalst en doen in het weekend Aalst - Jette - Brussel-NZ - Denderleeuw - Aalst - Gent - De Panne.
Slapen ze daar allemaal in diene depot van Aalst, worden daar geen maatregelen voor genomen? voor een activiteiten zoals carnaval of
andere activiteiten...
De stoptrein Geraadsbergen - Aalst kan dan wel versterkt worden terwijl er op de IRh of de IRi bij carnaval Aalst steeds serieuse problemen zijn met de capaciteit. Moest de NMBS een KMO zijn ze zou verlies maken en de klanten zouden op een ander gaan!!
Spijtig dat de NMBS groep zelf in het weekend als er in heel wat depots nog ongebruikte rijtuigen of motorstellen staan, de treinen die wel rijden niet versterkt en niet op de bal leert spelen! Of moeten er nu eerst 10 directeurs beslissen voor er bij carnaval Aalst eens een deftige samenstelling komt van de IR treinen.
Iemand haalde hier het capaciteitsprobleem op de lijn 73 bij goed weer aan, ik heb in het midden van de zomer al geweten dat de NMBS in Denderleeuw vrolijk binnen rijdt met een IRi met slechts één break, ik begrijp dat toch niet ze.
In Hasselt met I LOVE THE 90's reden sommige treinen rond 6u overvol, kan de zone Hasselt geen maatregelen nemen om voor
zo een evenmenten deze vroege treinen te verstrekken.
Wat zal het dit weekend met I LOVE THE 80's worden?
In het weekend rijden er 50% minder treinen en regelmatig zie ik in Brussel en Vilvoorde in het weekend volle ICi treinen rijden.
Wanneer gaat de NMBS daar iets aan doen??
Waarom wil de NMBS zich steeds onpopulair maken aan zo een toestanden?
Die treinen rijden van en naar depot Aalst en doen in het weekend Aalst - Jette - Brussel-NZ - Denderleeuw - Aalst - Gent - De Panne.
Slapen ze daar allemaal in diene depot van Aalst, worden daar geen maatregelen voor genomen? voor een activiteiten zoals carnaval of
andere activiteiten...
De stoptrein Geraadsbergen - Aalst kan dan wel versterkt worden terwijl er op de IRh of de IRi bij carnaval Aalst steeds serieuse problemen zijn met de capaciteit. Moest de NMBS een KMO zijn ze zou verlies maken en de klanten zouden op een ander gaan!!
Spijtig dat de NMBS groep zelf in het weekend als er in heel wat depots nog ongebruikte rijtuigen of motorstellen staan, de treinen die wel rijden niet versterkt en niet op de bal leert spelen! Of moeten er nu eerst 10 directeurs beslissen voor er bij carnaval Aalst eens een deftige samenstelling komt van de IR treinen.
Iemand haalde hier het capaciteitsprobleem op de lijn 73 bij goed weer aan, ik heb in het midden van de zomer al geweten dat de NMBS in Denderleeuw vrolijk binnen rijdt met een IRi met slechts één break, ik begrijp dat toch niet ze.
In Hasselt met I LOVE THE 90's reden sommige treinen rond 6u overvol, kan de zone Hasselt geen maatregelen nemen om voor
zo een evenmenten deze vroege treinen te verstrekken.
Wat zal het dit weekend met I LOVE THE 80's worden?
In het weekend rijden er 50% minder treinen en regelmatig zie ik in Brussel en Vilvoorde in het weekend volle ICi treinen rijden.
Wanneer gaat de NMBS daar iets aan doen??
Waarom wil de NMBS zich steeds onpopulair maken aan zo een toestanden?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Carnaval Aalst is inderdaad een algemeen gegeven, maar de andere evenementen die je vermeldt zijn toch wel redelijk obscure organisaties. Je kunt niet verwachten dat die algemeen gekend zijn, dus ook niet bij de NMBS. Idealiter zouden de organisatoren zelf de NMBS moeten aanschrijven om te melden dat er mogelijk meer treinreizigers komen. Je kunt ook niet verwachten dat de NMBS alle mogelijke organisaties in het oog houdt. Wat nog niet betekent, dat ze er ook inderdaad op ingaan.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Carnaval Aalst is een extreem voorbeeld, maar de overbezetting in het weekend is bijna systematisch. Met één enkele Break heb je gewoon geen enkele capaciteit om de minste drukte op te vangen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Dat is een feit! Maar toch even aanstippen dat o.a. op de Poperinge - Lokeren, de Brussel - Dinant en enkele L-treinen (o.a. naar Louvain-la-Neuve en Nivelles) al stellen toegevoegd zijn. Maar ik ben het er wel volmondig mee eens dat overbezettingen tijdens het weekend eigenlijk niet zouden mogen.MIVB-reiziger schreef:Carnaval Aalst is een extreem voorbeeld, maar de overbezetting in het weekend is bijna systematisch. Met één enkele Break heb je gewoon geen enkele capaciteit om de minste drukte op te vangen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Tja, stellen AM62-66 genoeg in FGRA... een snelle en goede oplossing !Duikbril AM86 schreef: De stoptrein Geraadsbergen - Aalst kan dan wel versterkt worden terwijl er op de IRh of de IRi bij carnaval Aalst steeds serieuse problemen zijn met de capaciteit. Moest de NMBS een KMO zijn ze zou verlies maken en de klanten zouden op een ander gaan!!
zie ook http://spoorwegknooppuntfgra.be/773fzb.htm
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Hoezo? Is het niet aan de NMBS als aanbieder van reizigersvervoer om uit te zoeken waar er zaken te doen zijn? Zoals eerder gesteld: gelijk welke KMO weet wel beter, die wachten niet tot de klant komt vragen om aub te mogen zijn geld besteden!overweg13 schreef:Idealiter zouden de organisatoren zelf de NMBS moeten aanschrijven om te melden dat er mogelijk meer treinreizigers komen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Vind ik niet. Als organisator van een evenement kun je er ten minste ook voor zorgen dat de de deelnemers vlot ter plaatse raken. De winst is ook voor de organisatoren. Voor echte massamanifestaties moet de NMBS inderdaad zelf maatregelen nemen, maar je kunt toch moeilijk verwachten dat de NMBS telkens opnieuw gaat uitzoeken welke andere evenementen met minder weerklank georganiseerd worden.jan_olieslagers schreef:Hoezo? Is het niet aan de NMBS als aanbieder van reizigersvervoer om uit te zoeken waar er zaken te doen zijn? Zoals eerder gesteld: gelijk welke KMO weet wel beter, die wachten niet tot de klant komt vragen om aub te mogen zijn geld besteden!overweg13 schreef:Idealiter zouden de organisatoren zelf de NMBS moeten aanschrijven om te melden dat er mogelijk meer treinreizigers komen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Normale bedrijven noemen dat "marketing" , ooit zal de NMBS daar ook wel achter komen - als ze tegen dan nog bestaan tenminste.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Natuurlijk als de organisatoren geen contact opnemen met de NMBS en de treinen de bewuste dag overvol zitten is de gewone reiziger mee de dupe van de overbezetting. Dus ik vind dat een klein beetje rekening houden wel mag, en zeker toch lessen trekken uit waar vorig jaar de pijnpunten lagen met evenementen die zich jaarlijks herhalen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
De vraag is leert de NMBS uit haar fouten?Dietrich schreef:Natuurlijk als de organisatoren geen contact opnemen met de NMBS en de treinen de bewuste dag overvol zitten is de gewone reiziger mee de dupe van de overbezetting. Dus ik vind dat een klein beetje rekening houden wel mag, en zeker toch lessen trekken uit waar vorig jaar de pijnpunten lagen met evenementen die zich jaarlijks herhalen.
Ik haalde het voorbeeld aan van een IRi in midden van de zomer met slecht één break..
Hopelijk leert de NMBS toch eens uit haar fouten, de medewerkers van Infrabel op de perrons en in het station, op regionaal niveau wie geeft die klachten dan door? kunnen die daar iets aan doen?
Of moeten er dan eerst terug een 100 tal klachten aan de klantendienst worden overgebracht alvorens er maatregelen genomen worden?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Als het bedrijf waar ik werk een evenement voor haar personeel organiseert wordt er soms gevraagd om de treintickets 2 dagen op voorhand af te halen. Dan kan de NMBS de lengte van sommige treinen aanpassen.overweg13 schreef:Vind ik niet. Als organisator van een evenement kun je er ten minste ook voor zorgen dat de de deelnemers vlot ter plaatse raken. De winst is ook voor de organisatoren. Voor echte massamanifestaties moet de NMBS inderdaad zelf maatregelen nemen, maar je kunt toch moeilijk verwachten dat de NMBS telkens opnieuw gaat uitzoeken welke andere evenementen met minder weerklank georganiseerd worden.jan_olieslagers schreef:Hoezo? Is het niet aan de NMBS als aanbieder van reizigersvervoer om uit te zoeken waar er zaken te doen zijn? Zoals eerder gesteld: gelijk welke KMO weet wel beter, die wachten niet tot de klant komt vragen om aub te mogen zijn geld besteden!overweg13 schreef:Idealiter zouden de organisatoren zelf de NMBS moeten aanschrijven om te melden dat er mogelijk meer treinreizigers komen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Met 2 dagen op voorhand kan je denk ik moeilijk rekening houden, dat materieel staat vaak niet gereed waar de trein vertrekt. Je moet dat dus al van elders gaan halen, een TB of bestaande trein om dat materieel over te brengen enz. Ik ben geen insider maar 2 dagen is te kort. Daarnaast denk ik niet dat ze de verkoop van biljetten zo nauwgezet in de gaten houden.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
voor zij die het nog niet weten : op de site van DB Bahn staat de nieuwe dienstregeling