En we gaan nog eens staken.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Speedy

Re: En we gaan nog eens staken.

Bericht door Speedy »

Kristofke schreef:volgens het VRT Nieuws was de vakbond TC binnengevallen, maar stonden ze wel voor de deur van den blok van FBMZ ;)

maar goed, daar leg je eigenlijk ook meer dan half het land mee plat
De vakbond weet ook wel dat TC platleggen eigenlijk niks zal uithalen....Paar jaar terug heeft (toen nog de gewestelijke) de verkeersleiding eens gestaakt tegen hun centralisatie te Brussel. (ontstaan Traffic Control) : De treinen hebben nog maar zelden zo vlot gereden als toen !
Grote seinhuizen kunnen perfect die taak op zich nemen. Er zit daar tenslotte een regelaar die het overzicht over het actiegebied heeft....
Paar jaar terug zijn ze zo in Nederland tot de vaststelling gekomen dat zo'n verkeersleiding eigenlijk niet écht nodig is, en men heeft die dan maar afgeschaft.

Het seinhuis van Brussel Zd platleggen...tja..dat is natuurlijk andere koek hé..Dan is't in feite gedaan met rijden aangezien bijna alle grote IC-assen op Brussel geörienteerd zijn.
Presario

Bericht door Presario »

Volgens mij rijdt er nergens een trein. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik dacht hier en daar misschien toch nog een... Hebben ze dan toch TC plat gelegd?
am62

Bericht door am62 »

Presario schreef:Volgens mij rijdt er nergens een trein. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik dacht hier en daar misschien toch nog een... Hebben ze dan toch TC plat gelegd?
Volgens Railtime precies wel... trein 7977 Burst - Aalst zou gereden hebben, ook trein 1779 Geraardsbergen - Aalst en tusen Olen en Mol en nog een paar treinen in West-Vlaanderen.
HLD5531

Bericht door HLD5531 »

Op lijn 69 tussen Kortrijk en Poperinge rijden wel treinen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Presario schreef:Volgens mij rijdt er nergens een trein. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik dacht hier en daar misschien toch nog een... Hebben ze dan toch TC plat gelegd?
TC is volstrekt niet nodig om treinen te laten rijden, zie het verhaal van Speedy; dat ik helemaal kan bevestigen! Het nut van TC zou misschien kunnen zijn dat ingeval grote problemen er meer globaal kan beslist worden, in plaats dat elke regio voor zichzelf oplossingen zoekt zonder te weten wat de anderen doen. Maar zolang er geen problemen zijn, of enkel plaatselijke, kan het allemaal zeer wel door de seinhuizen worden geregeld.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
K V B

Bericht door K V B »

overweg13 schreef:Ik vind al deze voorstellen al even kinderachtig als de vakbondsacties dom. Je kunt een vakbond maar op een manier pijn doen: er nooit lid van worden. Al de rest is flauwekul: ze hebben niet eens rechtspersoonlijkheid, m.a.w. je kunt ze niet eens voor de rechtbank sleuren. Die laatste kan alleen individuele stakers aanpakken, en wees maar zeker dat de vakbonden er veel geld voor over hebben om hun leden in dat geval te verdedigen.
Er is dringend nood aan het volgende:
- Rechstpersoonlijkheid voor de vakbonden.
- Sociale verkiezingen bij de NMBS.
K V B

Bericht door K V B »

am62 schreef:
overweg13 schreef:Zeg ik al jaren: zet ze bij elkaar tot ze een akkoord hebben. Geen akkoord: verder onderhandelen. En liefst met een broodje kaas en plat water. Er zouden nogal wat akkoorden tot stand komen! Nu is het maar al te gemakkelijk: we raken het niet eens; we zullen de brave burger eens laten voelen dat we het niet eens zijn. En daarna komen ze weer samen, en bereiken ze toch een akkoord. Wat een ongelooflijke flauwekul!
Daar heb je volmondig gelijk in Vic, vaak eerst eens staken en dan toch overleggen... waarom vraag ik me steeds af.
Stoom afblazen. Men zit bij de NMBS nog steeds in het stoomtijdperk.

Het probleem is dat de reizigers bij de NMBS niet belangrijk zijn. Dat is te begrijpen, wat de meeste inkomsten van de NMBS komen van de overheid, niet van de reizigers. Stakingen hebben geen negatieve gevolgen voor het personeel, nog de directie.

Ik stel voor dat men de overeenkomst tussen de overheid en de NMBS als volgt aanpakt:
- Per dag dat er een stakingsactie is gaat er 1% van de dotatie aan de NMBS af. Als de NMBS hierdoor in financiële problemen komt wordt automatisch het loon van iedereen gekort.
- Per dag dat er gestaakt wordt 10% minder loon voor iedereen die in de directie zit of raad van beheer zit. Ook de vakbondsafgevaardigden.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Zou het CFL treintje Luxemburg-athus rijden :)
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:Bezetting of het hinderen van werkwilligen is sowieso illegaal.
Jammer genoeg is dit België. Daar mag dit wel van de vakbonden...
Robin

Bericht door Robin »

er bijna idd zo goed als niets in antwerpen ook niet volgens railtime.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gysev

Bericht door gysev »

rvdborgt schreef:
Kristofke schreef:een goede regulator houdt trouwens het vakbondspersoneel buiten de deur, ze hebben daar tenslotte niets te zoeken, dan kan hij eventueel aan het werkende personeel vragen wie er wil vertrekken, hij staat trouwens in zijn recht dacht ik want een blok is geen toegang voor onbevoegden
Bezetting of het hinderen van werkwilligen is sowieso illegaal.

Groetjes,
Rian
Ja, de regelaar van B1 heeft gisteren een eerste lading stakers (om 21u) buitengegooid. Maar iets voor 22u waren ze terug met zowat 70 man. Daar sta je dan...
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Jeroen schreef:
AlexNL schreef:Staakt men bij Infrabel trouwens ook?
Om 22.00u is men blijkbaar TC binnengevallen om de boel plat te leggen. Dat men nu eindelijk eens werk maakt van een effectieve splisting NMBS-Infrabel!
Ongelofelijk. Waar haalt men het gore lef vandaan om zoiets te doen!

Er moet mijns inziens inderdaad meer gebeuren: volledige afsplitsing Infrabel/NMBS, de Holding is niet meer nodig dan. Cargo afsplitsen naar een eigen bedrijf (sowieso beter voor de positie van NMBS Reizigers), en inderdaad van de vakbonden een rechtspersoon maken zodat deze verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor alle (al dan niet economische) schade, tot op de laatste cent.
melle

Bericht door melle »

Die staking is de grootste zever die dit jaar al is gekomen van de vakbonden daar.

WEDEROM TREFFEN ZE DE WERKENDE MENSEN EN NIET DE GROTE BAZEN.

Zijn die vakbonden daar nu helemaal op hun lege hoofd gevallen??
Als ze écht iets doeltreffends hadden willen ondernemen, hadden ze gewoon met allemaal in dat chique bureauke van die grote bazen moeten verzamelen... En NIET de gewone mensen wééral maar eens pesten.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ik heb net op Railtime.be gekeken en het is echt erg... er rijdt zo goed als niks. Vanuit Mol een treintje naar Olen, maar veel meer kon ik zo snel ook niet vinden. Wat een blamage.
dcr

Bericht door dcr »

Waarom zou er een trein van Mol naar Olen rijden :D dit heeft niet veel zin denk ik

Ik zal eens gaan kijken in station Geel of daar iets passeert :)
Plaats reactie