En we gaan nog eens staken.
Re: En we gaan nog eens staken.
Als je op Railtime het overzicht bekijkt (kaartje) zie je dat in West-Vlaanderen inderdaad nog wel wat rijdt. De IC L rijdt dus ook zij het enkel op zijn "L"-traject van Kortrijk tot Poperinge.
Re: En we gaan nog eens staken.
In W-VL rijdt er sporadisch een trein op volgende (deel)trajecten:Dietrich schreef:Als je op Railtime het overzicht bekijkt (kaartje) zie je dat in West-Vlaanderen inderdaad nog wel wat rijdt. De IC L rijdt dus ook zij het enkel op zijn "L"-traject van Kortrijk tot Poperinge.
- De Panne - Lichtervelde
- Brugge - Lichtervelde
- Brugge - Zeebrugge
- Brugge - Knokke
- Brugge - Oostende
- Kortrijk - Poperinge
Toch luidt het in de media dat het verkeer volledig stil ligt...
Re: En we gaan nog eens staken.
Toen ik keek (11.02) stond er bij Mol een trein naar Olen, en bij Olen een trein naar Mol. Inmiddels staan die er ook als 'afgeschaft' op. Rijdt er ergens iets wel of hebben die (...) vakbonden iedereen in hun greep?
Re: En we gaan nog eens staken.
In Berchem staan er 3 treinen stil: op spoor 2 staat een dubbele AM96, op spoor 8 een dubbele MW41 en op spoor 9 een HLE27 met M6 (?).Kristofke schreef:ik zie op Rail Time dat vele treinen tot in Antwerpen Berchem zijn gereden en dan afgeschaft zijn
staan die treinen daar nu gewoon? Is de bestuurder uitgestapt? Of gaat rijdt die de trein naar de bundel (waar velen hun auto toch staat niet?)
Hoe gaat dit praktisch in zijn werk? Moet de bestuurder dan bellen naar TC of zo om te zeggen dat hij naar de bundel wil rijden?
Re: En we gaan nog eens staken.
Railtime is overigens niet helemaal juist, zo staat bij de Benelux bijvoorbeeld dat deze helemaal niet rijdt (zelfs bij Amsterdam Centraal staat "Geen halte") terwijl dit niet waar is. De Benelux rijdt wél, maar is beperkt tot Roosendaal. Alle haltes na Roosendaal worden gewoon aangedaan door deze trein, en eigenlijk zou Railtime die ook moeten tonen.
Re: En we gaan nog eens staken.
De IR 1112 rijdt tussen Clervaux en Gouvy, alsook de L 5932 tussen Luxemburg en Kleinbettingen.




Re: En we gaan nog eens staken.
Ja, maar dan met personeel van CFL. Die IR 1112 is trouwens een vervangtrein, omdat er ook werken zijn op lijn 42.Stef schreef:De IR 1112 rijdt tussen Clervaux en Gouvy, alsook de L 5932 tussen Luxemburg en Kleinbettingen.
Re: En we gaan nog eens staken.
Klopt, dat was ik uit het oog verloren.Henk schreef:Ja, maar dan met personeel van CFL. Die IR 1112 is trouwens een vervangtrein, omdat er ook werken zijn op lijn 42.Stef schreef:De IR 1112 rijdt tussen Clervaux en Gouvy, alsook de L 5932 tussen Luxemburg en Kleinbettingen.




Re: En we gaan nog eens staken.
Klein overzichtje:
Leuven: niks
Hasselt: niks
Brussel: niks
Antwerpen-C: niks
Gent: niks
Kortrijk: {poperinge kortrijk}
Brugge: {Brugge - Oostende}
{Brugge - Zeebrugge}
{Brugge - Knokke}
{Brugge - Lichtervelde}
Lichtervelde: {Lichtervelde - Brugge}
{Lichtervelde - De Panne}
Oostende: {Oostende - Brugge}
De Panne: {De Panne - Lichtervelde}
Chaleroi: niks
Komt er dus op neer dat er voorral in West-Vlaanderen werkwillige treinbestuurders zijn ... Brugge overheerst.
greetz 2302
Leuven: niks
Hasselt: niks
Brussel: niks
Antwerpen-C: niks
Gent: niks
Kortrijk: {poperinge kortrijk}
Brugge: {Brugge - Oostende}
{Brugge - Zeebrugge}
{Brugge - Knokke}
{Brugge - Lichtervelde}
Lichtervelde: {Lichtervelde - Brugge}
{Lichtervelde - De Panne}
Oostende: {Oostende - Brugge}
De Panne: {De Panne - Lichtervelde}
Chaleroi: niks
Komt er dus op neer dat er voorral in West-Vlaanderen werkwillige treinbestuurders zijn ... Brugge overheerst.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: En we gaan nog eens staken.
De deuren van het station Brussel-Noord zijn gewoonweg gesloten. Dat gaat ook natuurlijk.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: En we gaan nog eens staken.
Antwerpen centraal is het loket open ook om de reizigers te informeren.treinbruno schreef:Zijn overal waar treinen rijden de loketten dan ook open?
Re: En we gaan nog eens staken.
er zijn weer wat mensen aan het rondvertellen dat NMBS personeel dat niet op zijn post geraakt vandaag gewoon ook zo een bewijsje moet gaan halen dat de trein niet rijdt, en dat je dan je dag gewoon uitbetaalt krijgt
daar is toch nix van aan hé? Het is toch staken en stakingsvergoeding krijgen of onwettig afwezig zijn?
daar is toch nix van aan hé? Het is toch staken en stakingsvergoeding krijgen of onwettig afwezig zijn?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: En we gaan nog eens staken.
Mijn toenmalige chef (statutair!) vertelde dat hij op stakingsdagen zich ging melden aan het dichtstste station bij zijn woning, waar men hem dan theoretisch ter plaatse een klusje kon geven. Gezien zijn specialisatie mocht hij altijd direct terug naar huis.Kristofke schreef:Het is toch staken en stakingsvergoeding krijgen of onwettig afwezig zijn?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.