Binnen België alleen al vind je heel wat plaatsnamen dubbel. Mijn dorp, bijvoorbeeld (Machelen), Deurne ligt geloof ik ook bij Diest, Aalst en Tielt liggen ook in de buurt van Leuven, etc. Ach, kijk gewoon eens in de telefoongids bij de postcodes, dan weet je het wel
groentje schreef:Binnen België alleen al vind je heel wat plaatsnamen dubbel. Mijn dorp, bijvoorbeeld (Machelen), Deurne ligt geloof ik ook bij Diest, Aalst en Tielt liggen ook in de buurt van Leuven, etc. Ach, kijk gewoon eens in de telefoongids bij de postcodes, dan weet je het wel
Ook veel Beverens: Beveren (Waas), Beveren bij Roeselare, Beveren-aan-de-Ijzer (Alveringem), Beveren-aan-de-Leie...
Dat spreek je heel anders uit dan jij denkt
Ensgudee, met de klemtoon op dee.
Ik heb het het nog nooit anders horen uitspreken dan met de klemtoon op de eerste lettergreep, dus Ènschudee. Maar wellicht hebben zwollenaren dezelfde afwijking als rotterdammers, die spreken ook over rotterdàm en coolsìngel en hofplèin, terwijl ze het overigens wel over àmsterdam hebben.
Wim
Laatst gewijzigd door wimpiespoor op 18 mei 2006, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.