supersparpreis ICE

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
K V B

supersparpreis ICE

Bericht door K V B »

Weet er iemand wat een "ICE Supersparpreis" EBS - Basel Bad zou kosten?
kika

Re: supersparpreis ICE

Bericht door kika »

Ebermannstadt? Vanaf 29 euro. Of bedoel je Elk Belgish station? Als ik jou was, zou ik even kijken naar de goedkoopste thalys cq ice aanbieding naar Köln (19 euro), vervolgens 29 euro naar Basel Bad. Enkel. Een tientje meer tot in Bern.

Doorgaande route in 1 ticket wordt zover ik weet niet afgeleverd met supersparpreisen. Verder is dit topic ook nog een beetje relevant, misschien: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14&t=4419
K V B

Bericht door K V B »

kika schreef:Ebermannstadt? Vanaf 29 euro. Of bedoel je Elk Belgish station? Als ik jou was, zou ik even kijken naar de goedkoopste thalys cq ice aanbieding naar Köln (19 euro), vervolgens 29 euro naar Basel Bad. Enkel. Een tientje meer tot in Bern.
Volgens de verkoopmemo's (zie http://alg-voorw.b-rail.be/ ) kan de ICE superspparpreis afgeleverd worden voor de verbinding "Elk Belgisch Station", via Brussel of Luik naar elk Duits station en de grenspunten. Dus dat zou betekenen dat een ICE supersparpreis EBS - Basel Bad mogelijk zou moeten zijn. Het interesseert mij te weten wat dit zou kosten...
ik weet dat ik een "Europa Special" kan krijgen tot in Basel voor 39 euro, of Köln - Bern voor 39 plus een Thalys biljet, dat is allemaal mogelijk. Echter al deze speciale formules zin "gecontigenteerd", en de contingenten zijn niet allemaal dezelfde. Vandaar dat ik wel eens wou weten wat dit zou kosten.
En ik heb een SBB GA, dus heb maar een kaartje tot Basel Bad nodig...
Doorgaande route in 1 ticket wordt zover ik weet niet afgeleverd met supersparpreisen. Verder is dit topic ook nog een beetje relevant, misschien: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14&t=4419
Dat topic ken ik. Heb ik zelf gestart :-)
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Köln - Bern voor 39 plus een Thalys biljet
zelfs aachen-bern gaat :)
Afbeelding
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:
klopt, en dat doorgaans voor dezelfde prijs. En ook in de Thalys. Daarmee heb je dan maar een Thalys-ticket tot Aken nodig.

Groetjes,
Rian
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
treinbruno schreef:
klopt, en dat doorgaans voor dezelfde prijs. En ook in de Thalys. Daarmee heb je dan maar een Thalys-ticket tot Aken nodig.
Het probleem is beschikbaarheid. Ik heb even op de DB site gekeken, voor een datum in Januari, en die 39,- kreeg ik niet aangeboden voor de ICE verbinding vanaf Aken. En je krijgt al helemaal geen prijzen voor reizen waar een Thalys in zit. Dus als je met de Thalys naar Aken gaat moet je daar dan uitstappen en een RE nemen tot Köln.
De beste verbindingen van Brussel naar Bern zijn ofwel:
1) Thalys naar Köln en vanaf daar met de ICE en/of IC
2) ICE naar Frankfurt, en in Frankfurt op de ICE naar Basel. Deze is overigens de beste verbinding als je naar Bern moet.

Voor 1) moet je je reis breken in Köln. Je kan dan inderdaad Köln - Bern kopen voor 39,-. Zeker als je vanaf Köln de IC neemt. Met de IC ben je een uur langer onderweg, maar de route is wel interessanter, en er zijn meer goedkope tickets beschikbaar. Ik reis zo soms wel eens.
Voor 2) kan je bij de DB een Europa Special Belgiën kopen. Voor het vertrek om 7u25 uit Brussel zijn er meestal nog tickets aan 39,- beschikbaar, maar voor de andere niet. Dat koop je dan tot aan Basel Bad. Vanaf daar dan een gewoon biljet. (Ikzelf heb overigens geen biljet nodig in Zwitserland).

Het leek me interessant om te weten wat de NMBS vraagt, wat de ICE supersparpreis bij de NMBS kost, als alternatief, voor wanneer het contingent voor de "Europa Special Belgien" op de DB website uitgeboekt is. Weet er iemand dat?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Het probleem is beschikbaarheid. Ik heb even op de DB site gekeken, voor een datum in Januari, en die 39,- kreeg ik niet aangeboden voor de ICE verbinding vanaf Aken. En je krijgt al helemaal geen prijzen voor reizen waar een Thalys in zit. Dus als je met de Thalys naar Aken gaat moet je daar dan uitstappen en een RE nemen tot Köln.
Dat iets online niet boekbaar is, wil nog niet zegen dat het helemaal niet boekbaar is. Ik heb het afgelopen jaar via een reisbureau een Europa-Spezial vanaf Aken kunnen boeken, met Thalys Aken - Keulen. Reservering Aken - Keulen is dan ook facultatief.
K V B schreef:Het leek me interessant om te weten wat de NMBS vraagt, wat de ICE supersparpreis bij de NMBS kost, als alternatief, voor wanneer het contingent voor de "Europa Special Belgien" op de DB website uitgeboekt is. Weet er iemand dat?
Ik weet het ook niet en ben ook nieuwsgierig. Het is in ieder geval niet online boekbaar, maar je zou eens naar hun callcentre kunnen bellen.

Groetjes,
Rian
kika

Bericht door kika »

KVB: Ik had me niet gerealiseerd dat de NMBS ook zulke tickets verkoopt. Ook niet dat als het ene is uitverkocht je bij de andere misschien nog zo'n mooie aanbieding op de kop kan tikken. Dus sorry, volgende keer moet ik 2 keer nadenken voor ik gelijk een antwoord probeer te geven. En als je het te weten komt hoeveel het bij de NMBS kost, ben ik ook nieuwsgierig.

treinbruno: goed punt, van Aachen, hoop dat ik het niet vergeten ben tegen dat ik zelf weer dat traject afleg.
Plaats reactie