Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
In het persbericht beloven ze meer dubbeldekkers. Is het al bekend waar die precies gaan ingezet worden ?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
En hopelijk stopt de IC-O dan te Leuven zodat er aansluiting is naar Aken of laat men de ir-c een half uur verschuiven zodat er te Luik aansluitingen zijn want 30 - 40 minuten wachten te Luik zie ik niet zitten.FLV-FGSP schreef:Daar is idd lang sprake van geweest, de rijpaden waren al aangevraagd bij Infrabel (en DB Netz).wrpint schreef:Ging de IR q-relatie niet op uurdienst gebracht worden van zodra de Thalyssen naar LGV3 verhuisd zouden zijn? De nieuwe brochure behoudt de twee-uurdienst.
Er was echter ook een concurrerend project in de Luikse regio, nl. de frequentieverhoging richting Rivage en Jemelle. Omdat de NMBS een iets hogere kostendekkingsgraad van dat laatste project verwacht, heeft Rivage-Jemelle het gehaald. Ik hoop dat de uurdienst Luik-Aken er dan in december 2010 komt.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Hm, misschien is het jullie ontgaan dat er voor het eerst sinds lang opnieuw treinen sneuvelen? Er wordt m.a.w. bespaard - men zal dus uitbreiden zoalng dat kadert in het beheerscontract, maar daarbuiten zal het wel voor een tijdje afgelopen zijn. Stoppen met dromen is dan ook aangewezen.giuseppe schreef:^^En dan meteen een uitbreiding in de avond/weekend
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Er zijn ook uitbreidingen, maar alleen op werkdagen. Die zijn ook niet allemaal nodig voor het beheerscontract, maar ze komen wel tegemoet aan bv. stijgende aantallen reizigers. In het weekend blijft het aantal reizigers net zo goed jaar na jaar sterk stijgen, maar het weekendaanbod kent al heel lang geen enkele uitbreiding.overweg13 schreef:Hm, misschien is het jullie ontgaan dat er voor het eerst sinds lang opnieuw treinen sneuvelen? Er wordt m.a.w. bespaard - men zal dus uitbreiden zoalng dat kadert in het beheerscontract, maar daarbuiten zal het wel voor een tijdje afgelopen zijn. Stoppen met dromen is dan ook aangewezen.giuseppe schreef:^^En dan meteen een uitbreiding in de avond/weekend
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
De treinen worden gewoon efficiënter ingezet, in totaal zijn het er wel meer hoor.overweg13 schreef: Hm, misschien is het jullie ontgaan dat er voor het eerst sinds lang opnieuw treinen sneuvelen? Er wordt m.a.w. bespaard - men zal dus uitbreiden zoalng dat kadert in het beheerscontract, maar daarbuiten zal het wel voor een tijdje afgelopen zijn. Stoppen met dromen is dan ook aangewezen.
Maar net die efficiëntere inzet doet mij vermoeden dat er vooral treinen in de week gaan bijkomen en niet op de rustige weekenddagen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Het is vooral eenvoudiger om de diensten waarin het rijdend personeel tijdens de week een tweetal P treinen doet te gaan optimaliseren. De weekenddiensten zitten meestal al vrij vol (kwestie van zo min mogelijk personeel te gebruiken). Kortweg om het aanbod in de week te vergroten op bepaalde lijnen moet men meestal minder puzzelen dan tijdens het weekend. Het feit dat overdag tijdens de week wat meer treinen laten rijden goedkoper is dan tijdens een weekend zal ook wel een rol spelen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Dubbeldekkers zullen ingezet worden op de verbinding Kortrijk/De Panne - Landen tijdens de spits (met gepruts.. euh ik bedoel gekoppel in Gent). Verder komen er ook dubbeldekkers op de verbinding Liers/Dinant-Namen-Brussel waar dus ook zal gekoppeld worden.Kalimero schreef:In het persbericht beloven ze meer dubbeldekkers. Is het al bekend waar die precies gaan ingezet worden ?
Merk ik trouwens een verhoging van de buffertijd tussen Gent en Brugge op? Het is namelijk zo dat daar binnenkort de fly-over af is (alles is af buiten de aansluiting van de fly-over met de kant Gent-Sint-Pieters). Geeft dat geen 2 minuutjes tijdswinst? Of worden deze minuten voorbehouden voor vertragingen die de werken voor de verdubbeling van de sporen tussen Gent en Landegem zullen geven? Die werken moeten namelijk volgens de timing binnen een jaar af zijn (hahaha

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
op dinant worden ze nu al ingezet, 1 verbinding in de ochtend en tijdens de avond een verbinding terug.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
En dat allemaal met 20 locs met automatische koppeling?calabria schreef:Dubbeldekkers zullen ingezet worden op de verbinding Kortrijk/De Panne - Landen tijdens de spits (met gepruts.. euh ik bedoel gekoppel in Gent). Verder komen er ook dubbeldekkers op de verbinding Liers/Dinant-Namen-Brussel waar dus ook zal gekoppeld worden
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
... En waar de mensen vroeger moesten overstappen in Hasselt van de P8306 naar de P8349, zullen ze nu de aansluiting kunnen maken met de 1615. De 8349 was vanaf Leuven overigens al vaak helemaal leeg aan het rijden... Wat wel jammer is, want de P8306 zit altijd ongezellig vol.Molenbruch Y. schreef:Bovendien wordt P 8349 afgeschaft tussen Aarschot en Tongeren. Alleen tussen Hasselt en Tongeren is er compensatie voorzien door een verlenging van P 8363.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
daarom dat op bepaalde verbindingen (zoals op de panne) er zal gewerkt worden met een samenstelling waar de stuurrijtuigen in het midden staan en de loks aan de buitenkant van de samenstelling.Shrek schreef:En dat allemaal met 20 locs met automatische koppeling?calabria schreef:Dubbeldekkers zullen ingezet worden op de verbinding Kortrijk/De Panne - Landen tijdens de spits (met gepruts.. euh ik bedoel gekoppel in Gent). Verder komen er ook dubbeldekkers op de verbinding Liers/Dinant-Namen-Brussel waar dus ook zal gekoppeld worden
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Dat wordt niet zo makkelijk vrees ik, aangezien 2 treinen 's morgens onafhankelijk van elkaar door het land reizen en 's avonds gekoppeld terugkomenSteven schreef:daarom dat op bepaalde verbindingen (zoals op de panne) er zal gewerkt worden met een samenstelling waar de stuurrijtuigen in het midden staan en de loks aan de buitenkant van de samenstelling.Shrek schreef:En dat allemaal met 20 locs met automatische koppeling?
De P-trein Kortrijk (07u 46) - Schaarbeek (09u 06)
De trein De Panne (06u 59) - Landen (10u 10). (DRAAIT OM IN DE LUCHTHAVEN)
De trein Landen (15u 50) - De Panne (19 u 01) en Kortrijk (18u 14)
Hoe gaan ze altijd stuurrijtuigen koppelen als er slechts 1 van deze treinen gedraaid wordt. Of gaan ze die andere trein via Mechelen ofzo naar Leuven en Landen sturen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
hopelijk gaat men ook eens treinen langer maken of dubbeldekkers inzetten in het weekend
het lijkt alsof dat alleen nodig is als het schoon weer is aan de zee, maar op de lijn Kortrijk-Gent-Antwerpen is het in het weekend soms zoeken naar een plaats!
het lijkt alsof dat alleen nodig is als het schoon weer is aan de zee, maar op de lijn Kortrijk-Gent-Antwerpen is het in het weekend soms zoeken naar een plaats!