Ik meen zonder, heb hem hier in Leuven zien passeren rond 10.30u...poyaud schreef:Met of zonder reizigers?
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Gisteren reed de 308 ook voorbij in Brussel Centraal richting Brussel Zuid rond 19u25. Zonder reizigers weliswaar, er was nog een break aan gekoppeld vooraan die wel in dienst was.poyaud schreef:Vandaag Break 308 gezien te Brussel-Zuid omstreeks 11u25. Daaropvolgend 5517+5529 met een werktrein die uit de Noord-Zuid verbinding kwamen richting Vorst.
308 reed gisteren op kop samen met 35? bij het binnenkomen van Luik Guillemins, omstreeks 17u.
Ik hoop hem eens te zien de komende weken in Brussel, als ik de kans krijg zal ik wel eens binnenpiepen.

Ik heb hem deze morgen rond 9 uur zien voorbijrijden op lijn 27 richting Antwerpen, ter hoogte van Weerde. Puur toeval, ik hoorde een trein voorbijrijden, keek eens het bleek de 308 te zijn. Hij werd voorgegaan door een ander breakje. Hij ziet er veel beter uit in't echt dan op foto's!
Hoeveel zijn er al gemoderniseerd? Of is de 308 de enige totnogtoe? Ik heb nog geen gemoderniseerde zien rijden...

Ergens vind ik wel dat Hij een punt heeft. Zouden we anno 2009, als we realistisch willen zijn, niet beter afstappen van het idee dat je op een trein nog rustig (dit is: zonder lawaai en te veel ander volk) kan reizen? Ik denk dat we al blij mogen zijn als we (comfortabel) zitten, zonder meer!overweg13 schreef:Hij die denkt te weten.... zucht.HijDieHetWeet schreef:Als je dan echt rustig wil zitten,ga dan op't wc zitten. Vergeet niet tijdig recht te staan, anders maak je kans dat je benen slapen.
Comfortabel, dat betekent ook rustig. Hoe komt het dat je anno 2009 nog altijd kunt kiezen tussen rustige en lawaaierige cafés, maar dat jij ervan uitgaat dat een rustige trein niet meer zou moeten/kunnen bestaan? Hoe komt het dat zoveel actiegroepen ontstaan die in wezen alleen maar rust willen, of wat is nimby anders?Jeroen schreef:Ergens vind ik wel dat Hij een punt heeft. Zouden we anno 2009, als we realistisch willen zijn, niet beter afstappen van het idee dat je op een trein nog rustig (dit is: zonder lawaai en te veel ander volk) kan reizen? Ik denk dat we al blij mogen zijn als we (comfortabel) zitten, zonder meer!overweg13 schreef:Hij die denkt te weten.... zucht.HijDieHetWeet schreef:Als je dan echt rustig wil zitten,ga dan op't wc zitten. Vergeet niet tijdig recht te staan, anders maak je kans dat je benen slapen.
Maar voor bepaalde mensen lijkt het inderdaad een probleem om zichzelf onder controle te houden: daardoor komt de vanzelfsprekende rust vaak in het gedrang: in wachtzalen van dokters en ziekenhuizen, in treinen en bussen enz. Misschien is dat wel de reden waarom zoveel mensen rondlopen die zichzelf gestrest vinden. (En die maken dan veel lawaai waar het niet moet, enz. enz.)
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Dat lijkt mij een rammelende redenering, Vic. Zo zal er in een rustig café ook ge-sms't, gebabbeld en rondgelopen worden, net als op de trein. In een café, zelfs een rustig, wordt dat echter gedoogd en op de trein om één of andere reden niet... Daarenboven krijg ik sterk de indruk dat het OV slachtoffer is van zijn eigen succes. Men jaagt werkelijk iedereen de trein (en zeker de bus!) op terwijl het aanbod amper kan volgen (gebrek aan materiaal en rijpaden). Ook het verkeer in het algemeen wordt steeds drukker en steeds meer mensen verplaatsen zich vaker. En god ja, ik houd ook niet van lawaai maar wat kan je verwachten op de trein? Dat kinderen zich niet amuseren? Dat mensen niet bellen? Dat bejaarden niet ROEPEN!! naar elkaar tijdens hun daguitstap? Ik vrees dat de enige alternatieven thuisblijven dan wel eigen vervoer zijn. Wie in gemeenschap wil reizen, moet die gemeenschap er bijnemen. Lijkt mij logisch...overweg13 schreef:Comfortabel, dat betekent ook rustig. Hoe komt het dat je anno 2009 nog altijd kunt kiezen tussen rustige en lawaaierige cafés, maar dat jij ervan uitgaat dat een rustige trein niet meer zou moeten/kunnen bestaan? Hoe komt het dat zoveel actiegroepen ontstaan die in wezen alleen maar rust willen, of wat is nimby anders?
Maar voor bepaalde mensen lijkt het inderdaad een probleem om zichzelf onder controle te houden: daardoor komt de vanzelfsprekende rust vaak in het gedrang: in wachtzalen van dokters en ziekenhuizen, in treinen en bussen enz. Misschien is dat wel de reden waarom zoveel mensen rondlopen die zichzelf gestrest vinden. (En die maken dan veel lawaai waar het niet moet, enz. enz.)
Hier heb je overschot van gelijk, maar: Het zit soms in kleine, schijnbare onbelangrijke dingen. Zo zal het in de oude breaks zelden echt erg lawaaierig worden omwille van de kleinere coupons wat deels nog een overblijfsel is uit de tijd van de rokers (je zou nog nostalgisch worden...). Ga daarentegen eens in de spits op een MS96 of een M6 zitten... Denk maar niet dat je nog iets deftig kunt lezen of rustig kunt zitten.jeroen schreef:Men jaagt werkelijk iedereen de trein (en zeker de bus!) op terwijl het aanbod amper kan volgen (gebrek aan materiaal en rijpaden). Ook het verkeer in het algemeen wordt steeds drukker en steeds meer mensen verplaatsen zich vaker.
Ik heb steeds weer de indruk dat de mensen die treinen ontwerpen en bestellen weinig ervaring en verstand hebben met het concept reizen in de trein. Waarschijnlijk zouden het wel goede veestapelaars zijn.
Ik vind de oude eerste klasseversie van de Breaks trouwens nogal muf en rokerig ruiken. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze de rookgeur nooit volledig uit de zetels hebben gekregen.q149 schreef: Zo zal het in de oude breaks zelden echt erg lawaaierig worden omwille van de kleinere coupons wat deels nog een overblijfsel is uit de tijd van de rokers (je zou nog nostalgisch worden...).
in de nieuwe spoorwegjournaal staat er foto's van de 378 of 380 ik weet het juist niet meer maar deze in bijna in zijn eind afwerking 

Vandaag ook al gezien260689 schreef:in de nieuwe spoorwegjournaal staat er foto's van de 378 of 380 ik weet het juist niet meer maar deze in bijna in zijn eind afwerking

380: die zijn ze aan het bekabelen
378: die is net geschilderd
313: de kop is gedemonteerd.

Het moderniseren gaat precies ook niet zo snel :/. Rijdt de 308 al volledig in dienst?