"Wegens druk treinverkeer"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

"Wegens druk treinverkeer"

Bericht door Patrick »

Dinsdag 24/11, IC 2330 (St.-Niklaas > Poperinge).
Vertrekt normaal 09.50 u. te Kortrijk
Vertrekt met 8 minuten vertraging te Kortrijk: mededeling van de TBG: "Wegens druk treinverkeer en ontkoppeling van de trein, heeft deze trein 8 minuten vertraging".

Druk treinverkeer: is dat een "foefje" :wink: of kan dat? L89 is nu niet bekend voor goederenverkeer dacht ik zo.
Terminus

Re: "Wegens druk treinverkeer"

Bericht door Terminus »

Ik heb die IC 2330 vroeger vaak genomen en die liep vaak vertraging op in Brussel-Noord omdat we daar een Thalys moesten kruisen, en vervolgens nog enkele minuten extra tussen Noord en Zuid omdat dat gewoon bijna bij elke trein het geval is tijdens de ochtendspits.

Soms gebeurde het ook dat het vanaf Jette moeilijk ging, vermoedelijk omdat er een of andere P- of CR-trein voor zat.

Samengevat: ik vermoed dat dit drukke treinverkeer zich vooral rond Brussel situeert en die vertraging meebrengt tot Kortrijk en verder.
Steven

Bericht door Steven »

Patrick schreef:Dinsdag 24/11, IC 2330 (St.-Niklaas > Poperinge).
Vertrekt met 8 minuten vertraging te Kortrijk: mededeling van de TBG: "Wegens druk treinverkeer en ontkoppeling van de trein, heeft deze trein 8 minuten vertraging".

Druk treinverkeer: is dat een "foefje" :wink: of kan dat? L89 is nu niet bekend voor goederenverkeer dacht ik zo.

een paar kruisingen die verschoven zijn in tijd zorgt er voor dat op een onvoorzien moment er meer bewegingen zijn dan voorzien, je kan druk verkeer daaronder laten vallen. zoiets hoeft soms maar een kwartierke te duren en zich nadien weer normaliseren.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Patrick schreef:Dinsdag 24/11, IC 2330 (St.-Niklaas > Poperinge).

De TBG sprak toch niet van góederentreinverkeer? Dat kan toch evengoed passagierstreinverkeer zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie