Webcam / foto's maken
Webcam / foto's maken
Hallo iedereen,
ik ben Bart en ben heel erg geinstresseerd in treinen, vooral dan passagierstreinen. Ben ook van plan om na mijn studies treinbestuurder te worden. ik woon vlak naast het spoor in Bilzen en ben van plan om een soort webcam systeempje in mekaar te steken zodat ik elke passerende trein kan filmen. de personen treinen rijden hier traag omdat het station zo'n 100meter verderop ligt. nu is mijn vraag, is het toegestaan om de passerende treinen te filmen of te fotograferen en later vrij te geven op het internet?? ik zou een draadloze camera in mijn tuin willen hangen en kom dus zeker niet in de buurt van het spoor of andere NMBS uitrustingen...
zou het wel leuk vinden moest ik deze treinen kunnen opnemen.
Door de week
richting tongeren
[IC] Tongeren
[IR] Luik / Flémalle Haute
richting hasselt
[IC] Knokke / Blankenbergen
[IR] Antwerpen
In weekend
richting tongeren
[IC] Doornik / Lille flandres
richting hasselt
[IC] Hasselt
Hier passeren enkel breaks & 96'ers
ook heel veel goederen verkeer, komende van luik, antw, genk.....
Vriendelijke Groeten,
Bart
ik ben Bart en ben heel erg geinstresseerd in treinen, vooral dan passagierstreinen. Ben ook van plan om na mijn studies treinbestuurder te worden. ik woon vlak naast het spoor in Bilzen en ben van plan om een soort webcam systeempje in mekaar te steken zodat ik elke passerende trein kan filmen. de personen treinen rijden hier traag omdat het station zo'n 100meter verderop ligt. nu is mijn vraag, is het toegestaan om de passerende treinen te filmen of te fotograferen en later vrij te geven op het internet?? ik zou een draadloze camera in mijn tuin willen hangen en kom dus zeker niet in de buurt van het spoor of andere NMBS uitrustingen...
zou het wel leuk vinden moest ik deze treinen kunnen opnemen.
Door de week
richting tongeren
[IC] Tongeren
[IR] Luik / Flémalle Haute
richting hasselt
[IC] Knokke / Blankenbergen
[IR] Antwerpen
In weekend
richting tongeren
[IC] Doornik / Lille flandres
richting hasselt
[IC] Hasselt
Hier passeren enkel breaks & 96'ers
ook heel veel goederen verkeer, komende van luik, antw, genk.....
Vriendelijke Groeten,
Bart
Heel veel pendelaars slapen in de trein. Op een I11 en een MS 96 zetten ze hun abonnement dan tussen twee roosters van de airco en slapen maarpaljas schreef:da filmke van de nmbs is trouwens vol fouten. In principe is het zelfs verboden om te slapen in de trein. Bij aankoop van uw ticket dien je akkoord te gaan met de algemene vervoersvoorwaarden, daarin staat vermeld dat men een aandachtige reiziger moet zijn.

NMBS he , ze promoten ook weer eens ietspaljas schreef:da filmke van de nmbs is trouwens vol fouten. In principe is het zelfs verboden om te slapen in de trein. Bij aankoop van uw ticket dien je akkoord te gaan met de algemene vervoersvoorwaarden, daarin staat vermeld dat men een aandachtige reiziger moet zijn.

en dan een of andere grapjas met je abo gaan lopen, nee dank uSIMPY.be schreef:Ik zet mijn campus bijna altijd tussen de roosters van de verwarming. Dan hoef ik geen uren te zoeken achter dat verd*mt ticket. Dan kan ik gerust met mijn koptelefoon op de trein, of een beetje slapen...
terug on-topic: Die webcam is een schitterend idee. Gewoon doen!!!
Eigenlijk heb ik toch wel een soort onveiligheidsgevoel op de trein waardoor ik niet durf slapen, meestal als ik echt echt moe ben steek ik alles in mijn jas en ga op mijn jas slapen en moffel mijn rugzak als ik die bij heb onder de zetel 
En ik rij dan nog altijd 1e klas, maar als ge zo helemaal alleen ne wagon eerste klas voor u hebt, dan is er niemand om u te helpen als er iets gebeurd e

En ik rij dan nog altijd 1e klas, maar als ge zo helemaal alleen ne wagon eerste klas voor u hebt, dan is er niemand om u te helpen als er iets gebeurd e

Ik kwam begin van de week terug van zeebrugge en in sint niklaas in slaapgevallen.Ik moest er in Antwerpen Berchem uit en wanneer werd ik wakker...Jawel toen de deuren dichtgingen
Is ook de laatste keer dat ik er in slaap
En met dat abonnement aan het ventilatieroosterke , ik zou er toch ook maar met oppassen ...Want ik ken ook treinen waar het abonnement er los doorgaat

Maar wat heeft die webcam er mee te make?
Als een trein passeert ga je toch niet zitten kijken naar de mensen die er inzitten ofwel ?

Maar wat heeft die webcam er mee te make?

Das toch goed das zedeschending ge kunt daar mee naar de flikken gaan en word die mand op heterdaad betraptWover schreef:laatst in de metro iets over een meisje dat geshoqueerd was omdat ze een man zag masturberen in de trein.
Dus als er toevallig een trein traag voorbijrijdt en iemand zit daar intieme zaakjes te doen, dan kan die camera dat vastleggen, en daar zal die persoon wel niet zo opgezet mee zijn