Trein ramt drie loslopende paarden in Bilzen
Het treinverkeer tussen Hasselt en Bilzen raakte vanochtend versperd, nadat een losse locomotief op weg naar Genk in botsing was gekomen met drie paarden op het spoor. Twee drachtige merries en een veulen overleefden de klap niet. Het is niet duidelijk hoe de loslopende paarden op de sporen terechtkwamen.
Het ongeval gebeurde volgens een woordvoerder van infrastructuurbeheerder Infrabel rond 2 uur aan de Laarstraat in Beverst (Bilzen). Pas rond 06.30 uur was een spoor terug vrij. De opruimingswerken namen heel wat tijd in beslag. Infrabel zette voor de vroegste ritten vanaf 05.30 uur een busdienst in tussen Hasselt en Tongeren. Rond 8 uur was het treinverkeer genormaliseerd. (belga/sps)
Bron: hln.be
Het treinverkeer tussen Hasselt en Bilzen raakte vanochtend versperd, nadat een losse locomotief op weg naar Genk in botsing was gekomen met drie paarden op het spoor. Twee drachtige merries en een veulen overleefden de klap niet. Het is niet duidelijk hoe de loslopende paarden op de sporen terechtkwamen.
Het ongeval gebeurde volgens een woordvoerder van infrastructuurbeheerder Infrabel rond 2 uur aan de Laarstraat in Beverst (Bilzen). Pas rond 06.30 uur was een spoor terug vrij. De opruimingswerken namen heel wat tijd in beslag. Infrabel zette voor de vroegste ritten vanaf 05.30 uur een busdienst in tussen Hasselt en Tongeren. Rond 8 uur was het treinverkeer genormaliseerd. (belga/sps)
Bron: hln.be

-
Re: Trein ramt drie loslopende paarden in Bilzen
Weer een prachtstaaltje van journalistiek, lijkt mij: sedert wanneer is het Infrabel die bussen inlegt?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
RDV zal er wel voor iets tussen zitten zekersjan_olieslagers schreef:Weer een prachtstaaltje van journalistiek, lijkt mij: sedert wanneer is het Infrabel die bussen inlegt?

Tot voor kort was dat effectief een taak voor Infrabel (Traffic Control). Sinds de oprichting van RDV is dat, zeker officieel, een taak voor RDV geworden.
ReizigersDispatchingVoyageursapestaart schreef:Wat is dat RDV?
Je drukt je wel goed uit ... OFFICIEEL een taak van ...groentje schreef:Tot voor kort was dat effectief een taak voor Infrabel (Traffic Control). Sinds de oprichting van RDV is dat, zeker officieel, een taak voor RDV geworden.
Vandaag in Het Laatste Nieuws:
blijkt dat de 3 paarden opzettelijk op de sporen zijn gezet omwille van een familievête.
Van mijn part mogen ze de dader er zelf ook opzetten...
blijkt dat de 3 paarden opzettelijk op de sporen zijn gezet omwille van een familievête.

Van mijn part mogen ze de dader er zelf ook opzetten...