Daarjuist moest de P Leuven - Neerpelt tegen 5per uur over 2 overwegen gaan ter hoogte van Kessel.
Hoe komt het eigenlijk dat overwegen "gestoord" kunnen zijn. Voor zover ik weet werken die volgens hetzelfde principe als de secties voor seinen, dus kortsluiting van de sporen die gemeten wordt, dus wat is het probleem dan?
ps ik wist trouwens niet dat die P-trein via Mechelen reed :s
Hij reed van Leuven over L53 tot Mechelen waar hij in Muizen over de 'trage' sporen reed en dan richting Antwerpen draaide en dan zo onder L25/27 door om op de flyover te komen. Ik dacht trouwens dat dat stuk van die lijn ook enkel voor goederentreinen waren. Dan ging hij na Mechelen over L27 en dan over L29 over Lier verder. Zondag's (P trein Neerpelt - Leuven) rijdt hij naart schijnt wel via Aarschot, dus ik begrijp niet waarom dat vrijdag's niet zo is, het kost de trein ook 10 minuten langer vrijdag's aangezien het traject ook veel langer is natuurlijk.
Vandaag was het trouwens ook maar 1 41, ipv zondags 3 of 4 ofzo.