Ook gisteren op dinsdag 17 november 2009 ben ik nog even naar Brussel gereisd om nog even in Brussel-Zuid, Schaarbeek en Brussel-Noord enkele interessante samenstellingen en dergelijke te gaan fotograferen. Ik heb enkele foto's van mijn foto-safari in Brussel onderaan bij dit bericht bijgevoegd. Ook het komende weekend ben ik alvast terug van de partij met een nieuwe portie foto's
Die dubbeltractie HLE 23 heb ik maandag gezien met helemaal achteraan een M6 en die was nog toegankelijk voor reizigers ook! Raar om te zien, zo'n stam M4 met daarachter 1 M6 (géén stuurstandrijtuig).
die 13 met M6 was 2115 of 2116 of 2117 (al is het dan al vrij donker om die op deze moment vast te leggen).
trein Brussel Zuid => Arlon. (deze rijden niet door naar luxemburg vanwege de werken aldaar en de beperkte mogelijkheden om treinen van 10 rijtuigen te ontvangen er mee te rangeren).
Die 13en met I10 rijtuigen kunnen ook de locs zijn die in plaats zijn gekomen van de oudgediende reeks 16. Maar dat zal eerder voor de latere uurtjes zijn of S'morgens.
Stef schreef:Die dubbeltractie HLE 23 heb ik maandag gezien met helemaal achteraan een M6 en die was nog toegankelijk voor reizigers ook! Raar om te zien, zo'n stam M4 met daarachter 1 M6 (géén stuurstandrijtuig).
b-loc schreef:Amai heel rare combinatie
Kan dat in trek-duw staan met HLE27?
De M4 is niet voorzien van Mux kabels,
kunnen het signaal dus ook niet doorgeven vanuit het stuurrijtuig naar de locomotief.
Geen trek en duw mogelijk in dit geval dus.
Mux is geen speciale kabel hoor, dat kan in principe met alle rijtuigen zolang het stuurrijtuig en de loc tegelijk van mux voorzien zijn is het goed. Dit gaat allemaal via de gekende sonokabel . Het is de klassieke trek en duw kabels die niet op alle rijtuigen aanwezig zijn.