Als u dacht dat u in ons land al alles had gezien, bij onze noorderburen kunnen ze er ook wat van. Twee studenten, verkleed als Zwarte Piet, zijn in Almere uit de trein gezet. De conducteur kon hen namelijk niet identificeren aan de hand van de foto's op hun treinabonnement. Discussiëren hielp niet, de man was niet te vermurwen. Hoe de studenten hun weg achteraf hebben verdergezet, is niet geweten. (sps)
Zwarte Pieten uit trein gezet wegens verkeerde foto op abonn
Zwarte Pieten uit trein gezet wegens verkeerde foto op abonn
HLN:Zwarte Pieten uit trein gezet wegens verkeerde foto op abo
Re: Zwarte Pieten uit trein gezet wegens verkeerde foto op abonn
Misschien ergens een schimmel aangeslagen met de smoes dat het het paard voor Sinterklaas was

Straks nog een klacht voor vermeend racisme 

In België is dat geen enkel probleem... hier kan men ZWARTrijden
am62
am62
Alsof er in Belgie geen vreemde dingen gebeuren...
Grappig dat zo'n gebeurtenis de Belgische media haalt.
Groeten,
Marianne

Grappig dat zo'n gebeurtenis de Belgische media haalt.
Groeten,
Marianne

Als we met nen 'Ollander kunnen lachen zullen we het zeker niet laten 

Het valt dus wel mee met hoe belachelijk de situatie is...Zwarte Pieten uit trein gezet
4 december 2009
ALMERE - Twee als Zwarte Pieten verklede studenten van het ROC Flevoland zijn vrijdag op station Almere Oostvaarders uit te trein gezet.
Volgens de NS had het tweetal geen geldig vervoersbewijs, geen legitimatie en geen geld bij zich en probeerden zij de conducteur om te kopen met pepernoten. De Pieten kregen geen boete van het vervoersbedrijf.
Het ROC meldde eerder dat de Pieten uit de trein waren gezet omdat de conducteur ze niet kon identificeren aan de hand van de foto op hun ov-jaarkaart. Het duo was op weg om een nieuw leerbedrijf van de instelling te openen. Het ROC was vrijdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: De Telegraaf

Het waren dus echt wel zwartrijdersMikos schreef:Het valt dus wel mee met hoe belachelijk de situatie is...Zwarte Pieten uit trein gezet
4 december 2009
ALMERE - Twee als Zwarte Pieten verklede studenten van het ROC Flevoland zijn vrijdag op station Almere Oostvaarders uit te trein gezet.
Volgens de NS had het tweetal geen geldig vervoersbewijs, geen legitimatie en geen geld bij zich en probeerden zij de conducteur om te kopen met pepernoten. De Pieten kregen geen boete van het vervoersbedrijf.
Het ROC meldde eerder dat de Pieten uit de trein waren gezet omdat de conducteur ze niet kon identificeren aan de hand van de foto op hun ov-jaarkaart. Het duo was op weg om een nieuw leerbedrijf van de instelling te openen. Het ROC was vrijdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: De Telegraaf

Die spoorlijn, is ook een zeer beruchte lijn, en het maakt niet uit hoe je gekleed bent, zonder geldig kaartje wordt je er gewoon uitgedonderd.
In NL is nu ook de discussie over vrouwen met een Burka, die kunnen zich ook niet identificeren.
Ze kunnen wel een legitimatiebewijs laten zien, maar wie zegt, dat ze dat zijn. Dus ook bij sommige conducteurs zullen ze een probleem krijgen.
In NL is nu ook de discussie over vrouwen met een Burka, die kunnen zich ook niet identificeren.
Ze kunnen wel een legitimatiebewijs laten zien, maar wie zegt, dat ze dat zijn. Dus ook bij sommige conducteurs zullen ze een probleem krijgen.
...en probeerden zij de conducteur om te kopen met pepernoten.

Persoonlijk vind ik dat ook terecht. Dat je als vrouw een burka wilt dragen kan ik me nog indenken, maar het gezicht moet in mijn optiek gewoon zichtbaar blijven (en dus niet alleen de ogen). Stukje sociale veiligheid, vind ik. Maar dat is een andere discussie.edje schreef:Die spoorlijn, is ook een zeer beruchte lijn, en het maakt niet uit hoe je gekleed bent, zonder geldig kaartje wordt je er gewoon uitgedonderd.
Op de Flevolijn heeft NS al heel veel problemen gehad, zo erg dat er medewerkers het ziekenhuis in zijn geslagen en dat Service en Veiligheid-teams en de Spoorwegpolitie regelmatig meereisden op de trein. Nu is het er wat rustiger (en zijn ook de S&V-teams weer weg dacht ik), maar ik kan me goed voorstellen dat NS het eerder ingezette beleid blijft volhouden om een signaal af te geven. En terecht ook.